Показати скорочену інформацію

dc.contributor.authorЛісовенко, А. І.uk
dc.contributor.authorБісікало, О. В.uk
dc.date.accessioned2019-05-16T07:21:09Z
dc.date.available2019-05-16T07:21:09Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.citationЛісовенко А. І. Метод підтримки функції "запитання-відповідь" [Текст] / А. І. Лісовенко, О. В. Бісікало // Інформаційні технології та комп'ютерна інженерія. – 2018. – № 3. – С. 24-29.uk
dc.identifier.issn1999-9941
dc.identifier.issn2078-6387
dc.identifier.urihttp://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/24807
dc.description.abstractРозроблено метод підтримки функції «запитання-відповідь». Запропонований метод дозволяє автоматизовано проводити лінгвістично-статистичну обробку вхідної неструктурованої текстової інформації та запитання користувача з метою генерації бази знань онтологічного типу. Метод будує відповідь на запитання користувача за рахунок попередньої обробки вхідного природномовного контенту та врахування сенсу питання. В основу методу покладено модель бази знань із нечітким відношенням сенсу, який застосовує семантичну модель побудови бази знань для словоформ вхідного тексту і питання. Запропоновано застосування комутативної півгрупи образних конструкцій як моделі формальної теорії Th до речень природними мовами. Розроблений метод має розширені інтерактивні можливості, які охоплюють три типи обмеженого за формальними ознаками та вхідною інформацією псевдодіалогу. Метод забезпечує можливість формувати відповідь на питання на основі інформації з кількох речень тексту, що дозволяє врахувати у відповіді на питання семантичне значення питального займенника та синтаксичну структуру речення. Виконано експериментальні дослідження та отримано оцінку релевантность відповідей на тестові питання розробленої системи у порівнянні з відомими за допомогою методів експертних оцінок.uk
dc.description.abstractРазработано метод потдержки вопросно-ответной функции. Предложенный метод позволяет автоматизированно проводить лингвистично-синтаксическую обработку входной неструктурированной текстовой информации и вопроса пользователя с целью генерации базы знаний онтологического типа. Метод строит ответ на вопрос пользователя за счет предварительной обработки входного текстового контента на естественном языке и учета смысла вопроса. В основу метода положено модель базы знаний с нечетким отношением смысла, который применяет семантическую модель построения базы знаний для словоформ входного текста и вопроса. Предложенно применение комутиативной полугруппы образных конструкций как модели формальной теории Th к предложениям на естественном языке. Разработанный метод имеет расширенные интерактивные возможности, которые охватывают три типа, ограниченного за формальными признаками и входной информацией, псевдодиалога. Метод обеспечивает возможность формирования ответа на вопрос на основе информации из нескольких предложений текста, что позволяет учитывать в ответе на вопрос семантическое значение вопросительного местоимения и синтаксическую структуру предложения. Выполненно эксперимент и полученно оценку релевантности ответов на тестовые вопросы разработанной системиой в сравнении с известными с помощью методов экспертных оценок.ru
dc.description.abstractThe method which support question and answer system was developed. The offered method allows is automated to carry out linguistically - syntactic processing of input unstructured text information and the user's question for the purpose of generation of the knowledge base of ontologic type. The method builds the answer to the user's question due to preliminary processing of entrance text content in a natural language and accounting of sense of a question. The basis for a method it is knowledge base model with the indistinct relation of sense which applies the semantic model of the creation of the knowledge base to word forms of the entrance text and a question. Use of komutiativny semi-group of figurative designs as models of the formal theory Th to offers in a natural language is offered. The developed method has expanded interactive opportunities which cover three types, limited behind formal signs and input information, pseudo-dialogue. The method provides a possibility of formation of the answer to a question on the basis of information from several offers of the text that allows considering the semantic value of an interrogative pronoun and syntactic sentence structure in the answer to a question. It is executed an experiment and it is received the assessment of the relevance of answers to test questions developed system in comparison with known by means of methods of expert estimatesen
dc.language.isouk_UAuk_UA
dc.publisherВНТУuk
dc.relation.ispartofІнформаційні технології та комп'ютерна інженерія. № 3 : 24-29.uk
dc.relation.urihttps://itce.vntu.edu.ua/index.php/itce/article/view/717
dc.subjectметодuk, ru
dc.subjectсистема типу «запитання-відповідь»uk
dc.subjectQAen
dc.subjectобразний аналізuk
dc.subjectтекстuk,ru
dc.subjectсила зв’язкуuk
dc.subjectсловоформаuk, ru
dc.subjectнечітке відношенняuk
dc.subjectрелевантністьuk
dc.subjectвопросо-ответная системаru
dc.subjectобразный анализru
dc.subjectсила связиru
dc.subjectнечеткое отношениеru
dc.subjectрелевантностьru
dc.subjectmethoden
dc.subjectquestion-answering systemen
dc.subjectfigurative analysisen
dc.subjecttexten
dc.subjectbonding forceen
dc.subjectword formen
dc.subjectfuzzy relationen
dc.subjectrelevanceen
dc.titleМетод підтримки функції "запитання-відповідь"uk
dc.title.alternativeМетод поддержки вопросно-ответной функцииru
dc.title.alternativeMethod of support of question-answer functionen
dc.typeArticle
dc.identifier.udc004.912
dc.relation.referencesDevelopmen of dialog system powered by textual educational content / Oleg V. Bisikalo, Sergei M. Dovgalets, Anna I. Lisovenko, Paweł Pijarski // Proc. SPIE 10031, Photonics Applications in Astronomy, Com-munications, Industry, and High-Energy Physics Experiments 2016. – 7 р. 100314E (September 28, 2016); doi:10.1117/12.2248863.en
dc.relation.referencesBisikalo Oleg. Support for Interactive Features of E-learning Content Based on the Formal Theory / Oleg Bisikalo, Irina Kravchuk // Journal of Applied Computer Science & Mathematics. – Romania, Suceava, 2014. – No. 16 (8). – Pp. 9-15.en
dc.relation.referencesПідтримка діалогу з навчальним контентом / А. І. Лісовенко, О. В. Бісікало, О. В. Яхимович, С. С. Траченко // Адаптивні технології управління навчанням: матеріали першої міжнародної конферен-ції. (Одеса, 23-25 вересня 2015 р.). – Одеса, 2015. – С. 97–100.uk
dc.relation.referencesБісікало О. В. Метод отримання лексичної онтології з тексту на основі інструментальних засобів WordNet та NLTK / О. В. Бісікало, С. С. Траченко // Контроль і управління в складних системах (КУСС-2016): тези доповідей ХІII міжнар. конф. (Вінниця, 3-6 жовтня 2016 р.). – Вінниця: ВНТУ, ПП «ТД «Едель-вейс», 2016. – С. 96–98. – ISBN 978-617-7237-17-3.uk
dc.relation.referencesShtovba S. “Introduction to the Theory of Fuzzy Sets and Fuzzy Logic”, [Electronic resources]. – Available at: www/URL: http://matlab.exponenta.ru/fuzzylogic/book1/1_5.php.en
dc.relation.referencesBisikalo Oleg. Support for Interactive Features of E-learning Content Based on the Formal Theory / Oleg Bisikalo, Irina Kravchuk // Journal of Applied Computer Science & Mathematics. – Romania, Suceava, 2014. – No. 16 (8). – Pp. 9-15.en
dc.relation.referencesNatural Language Processing: Integration of Automatic and Manual Analysis [Electronic resource]. – Technischen Universität Darmstadt, 2014. – Available at: www/URL: http://tuprints.ulb.tu-darmstadt.de/4151/1/rec-thesis-final.pdf. – 21.04.2015.en
dc.relation.referencesГаврилова Т. А. Базы знаний интеллектуальных систем [Текст] / Т. А. Гаврилова, В. Ф. Хорошевский // – СПб: Питер, 2000. – 384 с.ru
dc.relation.referencesСтолл Р. Множества. Логика. Аксиоматические теории / Р. Столл // пер с англ. – М.: Просвеще-ние, 1968. – 231 с.ru
dc.relation.referencesОснови дискретної математики: підручник / Ю. В. Капітонова, С. Л. Кривий, О. А. Летичевський [та ін.] // – К.: Наукова думка, 2002. – 579 с. – ISBN 966-00-0622-5.uk
dc.relation.referencesPeter D. Grogono. A, Alun D. Preece, Rajjan Shinghal, and Ching Y. Suen “Review of Expert Systems Evaluation Techniques” [Electronic resources] American Association for Artificial Intelligence in technical report - american association for artificial intelligence ws., 113-118 (1994) – Available at: https://www.aaai.org/Papers/Workshops/1993/WS-93-05/WS93-05-016.pdf.uk
dc.relation.referencesWilcoxon F. Individual Comparisons by Ranking Methods [Electronic resource] Biometrics Bulletin, Vol. 1, No. 6., 80-83 (1945). – Available at: http://sci2s.ugr.es/keel/pdf/algorithm/articulo/wilcoxon1945.pdf.uk
dc.relation.referencesThe Method of Paired Comparisons (PC). Lecture №6. [Electronic resource] – Available at: http://ecsocman.hse.ru/data/466/641/1219/ch6.pdf.en
dc.relation.referencesAllen M.J. “Direct Method to Assess Student Learning” [Electronic resource] WASC/AAHE Collabora-tive Worckshop on Building Learner-Centered Institutions-Developing. – Institutional Strategies for Accessing and Improving Student Learning, 2004, 8 p. – Available at: http://programs.honolulu.hawaii.edu/intranet/sites/programs.honolulu.hawaii.edu.intranet/files/assessment-methods.pdf.en
dc.relation.referencesPackaging for confectionery industry made of polymer materials. [Electronic resource]. – Available at: www/URL: http://eng.anfol.ua/pages/korreksy_dlya_konfet.html.en
dc.relation.referencesJack London. White Fang [Electronic resource]. – Available at: www/URL: http://royallib.com/read/London_Jack/White_Fang.html#0en
dc.relation.referencesBAUDIŠ Petr. “YodaQA: A Modular Question Answering System Pipeline”, In: POSTER 2015 — 19th International Student Conference on Electrical Engineering. Prague: CTU, 2015, pp. 8.en
dc.relation.referencesA.L.I.C.E. [Electronic resource]. – Available at: www/URL: http://alice.pandorabots.com/.en
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.31649/1999-9941-2018-43-3-24-29


Файли в цьому документі

Thumbnail

Даний документ включений в наступну(і) колекцію(ї)

Показати скорочену інформацію