Моделювання вуличного простору озелененням та його вплив на психоемоційний стан водія
Автор
Швець, В. В.
Кашканов, В. А.
Кучеренко, Л. В.
Адамчук, О. М.
Дата
2016Metadata
Показати повну інформаціюCollections
Анотації
В статті розглядається сприйняття вуличного простору водієм. Наведені зображення ділянки вулиці з різними способами озеленення, де можна відслідкувати як змінюється просторовість вулиці і як наслідок – сприйняття водієм з салону автомобіля.
Мета роботи полягає у визначенні, на основі аналізу озеленення, моделі поведінки водія при динамічній зміні вуличного простору.
Задача полягає в тому, щоб у процесі проектування, будівництва й експлуатації дороги знайти рішення, що задовольняли б усі перераховані аспекти. Сприйняття дорожнього ландшафту буде різним у залежності від позиції спостерігача. По-різному сприймають його водій і пішохід, туристи і жителі, що живуть у безпосередній близькості від дороги.
Зелені насадження викликають різне сприйняття вуличного простору в залежності від характеристик зелених груп та поодиноких насаджень. До основних характеристик можна віднести: форму крони, породу та тип насадження, а також геометричні параметри зелених насаджень. Дані фактори характеризують зону зелених насаджень як елемент вуличної просторової ситуації та забезпечують сприйняття водієм проїжджої частини.
Важливим параметром лінійного типу насадження є крок посадки. Він визначає специфічність сприйняття зеленої лінії: чим більша густота – тим менший простір вулиці. Візуальне зменшення ширини вулиці викликає у водія прагнення пришвидшити темп руху, викликає дискомфорт при визначенні місць для зупинки та потребу виїхати на відкритий простір. Вільні насадження створюють напіввідкритий простір, який викликає насторожений психоемоційний стан у водія та приводить до нерівномірного руху транспортного засобу. Таким чином, кожен тип застосовується для вирішення ситуативної задачі організації вулично-дорожньої мережі. В статье рассматривается восприятие уличного пространства водителем. Приведенные изображения участка улицы с различными способами озеленения, по которым можно отследить, как меняется пространственность улицы и, как следствие – восприятие водителем из салона автомобиля.
Цель работы заключается в определении, на основе анализа озеленения, модели поведения водителя при динамическом изменении уличного пространства.
Задача состоит в том, чтобы в процессе проектирования, строительства и эксплуатации дороги найти решение, удовлетворяющее всем перечисленным аспектам. Восприятие дорожного ландшафта будет различным в зависимости от позиции наблюдателя. По-разному воспринимают его водитель и пешеход, туристы и жители, живущие в непосредственной близости от дороги.
Зеленые насаждения вызывают разное восприятие уличного пространства в зависимости от характеристик зеленых групп и отдельных насаждений. К основным характеристикам можно отнести: форму кроны, породу и тип насаждения, а также геометрические параметры зеленых насаждений. Данные факторы характеризуют зону зеленых насаждений как элемент уличной пространственной ситуации и обеспечивают восприятие водителем проезжей части.
Важным параметром линейного типа насаждения является шаг посадки. Он определяет специфичность восприятия зеленой линии: чем больше плотность – тем меньше пространство улицы. Визуальное уменьшение ширины улицы вызывает у водителя стремление ускорить темп движения, вызывает дискомфорт при определении мест для остановки и потребность выехать на открытое пространство. Свободные насаждения создают полуоткрытое пространство, что вызывает настороженное психоэмоциональное состояние у водителя и приводит к неравномерному движению транспортного средства. Таким образом, каждый тип применяется для решения ситуативной задачи организации улично-дорожной сети. In the article the perception of street space driver. These image areas with different ways street landscaping, where you can track how the spatiality street and as a result - the perception by the driver of the car.
Purpose is to determine, based on analysis of landscaping, driver behavior patterns at dynamic change of street space.
The problem is that in the process of design, construction and operation of the road to find a solution that would satisfy all these aspects. Perception of road landscape will be different depending on the position of the observer. Different perceive his driver and pedestrians, tourists and residents living in the vicinity of the road.
Green areas cause different perceptions of street space, depending on the characteristics of green groups and individual plantings. The main characteristics are: the shape of the crown, breed and type of planting and geometrical parameters of greenery. These factors characterize the area of green space as part of a street situation and provide spatial perception of the driver roadway.
An important parameter is a linear type step spaces boarding. It determines the specificity of perception green line, the greater density – the smaller the space outside. Visual reduce the width of the street is in the driver's desire to accelerate the pace of movement, causing discomfort when determining places to stop and need to go to an open space. Available spaces create a half-open space, which is the psycho-emotional state alert the driver and lead to an uneven movement of the vehicle. Thus, each type is used to solve the problem of situational road network.
URI:
http://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/24865