Показати скорочену інформацію

dc.contributor.authorКонцева, Г. М.uk
dc.contributor.authorКонцевий, М. П.uk
dc.contributor.authorKontseva, H. M.en
dc.contributor.authorKontsevyi, M. P.en
dc.contributor.authorКонцевая, Г. М.ru
dc.contributor.authorКонцевой, М. П.ru
dc.date.accessioned2019-05-27T07:04:00Z
dc.date.available2019-05-27T07:04:00Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.citationКонцевой М. П. Виртуальная образовспециалистаательная среда в профессиональной подготовке [Текст] / М. П. Концевой, Г. М. Концевая // Педагогіка безпеки. – 2017. – № 1. – С. 28-34ru
dc.identifier.issn2524-1087
dc.identifier.issn2524-1079
dc.identifier.urihttp://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/24996
dc.description.abstractРозглянуто використання віртуальних світів для підтримки професійної освіти. Інформаційні технології викликають зміни в усій системі освіти. Одночасно на основі інформаційних технологій створюється інноваційний інструментарій рішення сучасних проблем викладання на основі концепції immersive learning, що має на меті занурення тих, що навчаються у віртуальне освітнє середовище, яке забезпечує отримання реального предметного, соціального й комунікативного досвіду. У Брестському державному університеті було створено і добре зарекомендувало себе електронне навчальне середовище «ЭОС» – системно організована сукупність мережевих комунікаційних технологій апаратного, програмного й організаційного забезпечення. Навчальний процес на факультеті іноземних мов в «ЭОС» будується на основі логіки рішення спеціальних завдань, які відповідають освітньому профілю студентів і знаходяться в проблемному полі їхніх «професійних» інтересів. Розглянуто проблеми освітнього краудсорсинга й зроблено огляд конференцій з педагогічної інноватики у віртуальних освітніх середовищах.uk
dc.description.abstractThe article explores the use of virtual worlds to support proffesional online learning. The world has changed, learning has changed and the learner has changed accordingly. Virtual school can be a great place for group and collaborative learning where students can interact easily with other people. The development of immersive learning technologies in the form of virtual reality and advanced computer applications means that realistic creations of simulated environments are now possible. Such simulations have been used to great effect in language training. The report considers e-Learning Environment "EOS", which was created in Brest State University. "EOS" includes educational material, the unit organization of mastering all the themes of the course, the tools and technologies of network communication: local mail system that allows realizing the didactic and organizational implementation of an effective system of student training assignments and monitoring their progress; local educational system of network communications solutions to software problems taught courses. The article deals with the problems of the educational crowdsourcing. The paper presents a description of the theory and research that provide the foundations for this approach. Finally, the implications of this approach are discussed.en
dc.description.abstractРассмотрено использование виртуальных миров для поддержки профессионального образо-вания. Ин-формационные технологии вызывают перемены во всей системе образования. Одновременно на основе инфор-мационных технологий создается инновационный инструментарий решения современных проблем преподавания на основе концепции immersive learning, подразу-мевающей погружение обучающихся в виртуальную образова-тельную среду, обеспечивающую получение реального предметного, социального и коммуникативного опыта. В Брестском государственном университете была создана и хорошо зарекомендовала себя электронная обучающая среда «ЭОС» – системно организованную совокупность сетевых коммуникационных технологий аппаратного, программного и организационного обеспечения. Образовательный процесс на факультете ино-странных языков в «ЭОС» строится на основе логики решения специальных задач, которые соответствуют образовательному профилю студентов и находятся в проблемном поле их «профессиональных» интересов. Рассмотрены проблемы образовательного краудсорсинга и сделан обзор конференций по педагогической инно-ватике в виртуальных образовательных средах.ru
dc.language.isoruru
dc.publisherВНТУuk
dc.relation.ispartofПедагогіка безпеки. № 1 : 28-34.uk
dc.relation.urihttps://pedbezpeka.vntu.edu.ua/index.php/pb/article/view/29
dc.subjectінформаційні технологіїuk
dc.subjectвіртуальні світиuk
dc.subjectмережеві комунікаціїuk
dc.subjectнавчання за допомогою зануренняuk
dc.subjectвіртуальне освітнє середовищеuk
dc.subjectinformation technologyen
dc.subjectformation, virtual worldsen
dc.subjectimmersive learningen
dc.subjectnetwork communicationen
dc.subjectvirtual educational environmenten
dc.titleВиртуальная образовательная среда в профессиональной подготовке специалистаru
dc.title.alternativeVirtyal educational environment in professional training of the specialisten
dc.typeArticle
dc.identifier.udc371.311
dc.relation.referencesTim O'Reilly. What Is Web 2.0 [Electronic resource] / Tim O'Reilly. – Mode of access : http://oreilly.com/web2/archive/what-is-web -20.htmlen
dc.relation.referencesВоронин А. А. Техника как коммуникативная стратегия / А. А. Воронин // Вопросы фило-софии. – 1997. – No 5. – С. 96–106.ru
dc.relation.referencesКастельс М. Галактика Интернет: Размышления об Интернете, бизнесе и обществе / Кастельс М. – Екатерин-бург : Гуманитарный ун-т, 2004. – 328 сru
dc.relation.referencesCommunity & Resources for eLearning Professionals [Electronic resource]. – Mode of access : http :// www.elearningguild.comen
dc.relation.referencesГерасимов А. В. Анимационная визуальная модель аватара в образовательном виртуальном мире [Электрон-ный ресурс] / А. В. Герасимов // Образовательные технологии и общество. – 2011. – Т. 14. – No 3. – Режим доступа : http :// ifets .ieee. org /russian/depository/v14_i 3/pdf/14ru
dc.relation.referencesBy Chase Baity , Pam Chappell, David Rachlin, C. Vinson and Marilyn Zamarrip. When Real and Virtual Worlds Col-lide: A Second Life Library [Electronic resource]. –Mode of access: http://www.desktopcomputing.com/capstone/Documents/WhenVirtualWorldsCollideFinal.pdf.en
dc.relation.referencesSLanguages [Electronic resource]. – Mode of access : http://slanguages.org.en
dc.relation.referencesImmersive Education Initiative [Electronic resource]. – Mode of access : http://europe.immersiveeducation.org.en
dc.relation.references4th Annual Immersive Learning Conference & Symposium [Electronic resource]. – Mode of access : http :// www.immersivelearningu.com /2015conferencesymposium.en
dc.relation.referencesVirtual Worlds Best Practices in Education [Electronic resource]. – Mode of access : http://www.vwbpe.org/.en
dc.relation.referencesVWBPE 2018 Science Fair [Electronic resource]. – Mode of access : https://vwbpe.org/conference/vwbpe-2018-science-fairen
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.31649/2524-1079-2017-2-1-28-34


Файли в цьому документі

Thumbnail

Даний документ включений в наступну(і) колекцію(ї)

Показати скорочену інформацію