dc.contributor.author | Концева, Г. М. | uk |
dc.contributor.author | Концевий, М. П. | uk |
dc.contributor.author | Kontseva, H. M. | en |
dc.contributor.author | Kontsevyi, M. P. | en |
dc.contributor.author | Концевая, Г. М. | ru |
dc.contributor.author | Концевой, М. П. | ru |
dc.date.accessioned | 2019-05-27T07:04:00Z | |
dc.date.available | 2019-05-27T07:04:00Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.identifier.citation | Концевой М. П. Виртуальная образовспециалистаательная среда в профессиональной подготовке [Текст] / М. П. Концевой, Г. М. Концевая // Педагогіка безпеки. – 2017. – № 1. – С. 28-34 | ru |
dc.identifier.issn | 2524-1087 | |
dc.identifier.issn | 2524-1079 | |
dc.identifier.uri | http://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/24996 | |
dc.description.abstract | Розглянуто використання віртуальних світів для підтримки професійної освіти. Інформаційні технології викликають зміни в усій системі освіти. Одночасно на основі інформаційних технологій створюється інноваційний інструментарій рішення сучасних проблем викладання на основі концепції immersive learning, що має на меті занурення тих, що навчаються у віртуальне освітнє середовище, яке забезпечує отримання реального предметного, соціального й комунікативного досвіду.
У Брестському державному університеті було створено і добре зарекомендувало себе електронне навчальне середовище «ЭОС» – системно організована сукупність мережевих комунікаційних технологій апаратного, програмного й організаційного забезпечення. Навчальний процес на факультеті іноземних мов в «ЭОС» будується на основі логіки рішення спеціальних завдань, які відповідають освітньому профілю студентів і знаходяться в проблемному полі їхніх «професійних» інтересів. Розглянуто проблеми освітнього краудсорсинга й зроблено огляд конференцій з педагогічної інноватики у віртуальних освітніх середовищах. | uk |
dc.description.abstract | The article explores the use of virtual worlds to support proffesional online learning. The world has changed, learning has changed and the learner has changed accordingly. Virtual school can be a great place for group and collaborative learning where students can interact easily with other people. The development of immersive learning technologies in the form of virtual reality and advanced computer applications means that realistic creations of simulated environments are now possible. Such simulations have been used to great effect in language training. The report considers e-Learning Environment "EOS", which was created in Brest State University. "EOS" includes educational material, the unit organization of mastering all the themes of the course, the tools and technologies of network communication: local mail system that allows realizing the didactic and organizational implementation of an effective system of student training assignments and monitoring their progress; local educational system of network communications solutions to software problems taught courses. The article deals with the problems of the educational crowdsourcing. The paper presents a description of the theory and research that provide the foundations for this approach. Finally, the implications of this approach are discussed. | en |
dc.description.abstract | Рассмотрено использование виртуальных миров для поддержки профессионального образо-вания. Ин-формационные технологии вызывают перемены во всей системе образования. Одновременно на основе инфор-мационных технологий создается инновационный инструментарий решения современных проблем преподавания на основе концепции immersive learning, подразу-мевающей погружение обучающихся в виртуальную образова-тельную среду, обеспечивающую получение реального предметного, социального и коммуникативного опыта. В Брестском государственном университете была создана и хорошо зарекомендовала себя электронная обучающая среда «ЭОС» – системно организованную совокупность сетевых коммуникационных технологий аппаратного, программного и организационного обеспечения. Образовательный процесс на факультете ино-странных языков в «ЭОС» строится на основе логики решения специальных задач, которые соответствуют образовательному профилю студентов и находятся в проблемном поле их «профессиональных» интересов. Рассмотрены проблемы образовательного краудсорсинга и сделан обзор конференций по педагогической инно-ватике в виртуальных образовательных средах. | ru |
dc.language.iso | ru | ru |
dc.publisher | ВНТУ | uk |
dc.relation.ispartof | Педагогіка безпеки. № 1 : 28-34. | uk |
dc.relation.uri | https://pedbezpeka.vntu.edu.ua/index.php/pb/article/view/29 | |
dc.subject | інформаційні технології | uk |
dc.subject | віртуальні світи | uk |
dc.subject | мережеві комунікації | uk |
dc.subject | навчання за допомогою занурення | uk |
dc.subject | віртуальне освітнє середовище | uk |
dc.subject | information technology | en |
dc.subject | formation, virtual worlds | en |
dc.subject | immersive learning | en |
dc.subject | network communication | en |
dc.subject | virtual educational environment | en |
dc.title | Виртуальная образовательная среда в профессиональной подготовке специалиста | ru |
dc.title.alternative | Virtyal educational environment in professional training of the specialist | en |
dc.type | Article | |
dc.identifier.udc | 371.311 | |
dc.relation.references | Tim O'Reilly. What Is Web 2.0 [Electronic resource] / Tim O'Reilly. – Mode of access : http://oreilly.com/web2/archive/what-is-web -20.html | en |
dc.relation.references | Воронин А. А. Техника как коммуникативная стратегия / А. А. Воронин // Вопросы фило-софии. – 1997. – No 5. – С. 96–106. | ru |
dc.relation.references | Кастельс М. Галактика Интернет: Размышления об Интернете, бизнесе и обществе / Кастельс М. – Екатерин-бург : Гуманитарный ун-т, 2004. – 328 с | ru |
dc.relation.references | Community & Resources for eLearning Professionals [Electronic resource]. – Mode of access : http :// www.elearningguild.com | en |
dc.relation.references | Герасимов А. В. Анимационная визуальная модель аватара в образовательном виртуальном мире [Электрон-ный ресурс] / А. В. Герасимов // Образовательные технологии и общество. – 2011. – Т. 14. – No 3. – Режим доступа : http :// ifets .ieee. org /russian/depository/v14_i 3/pdf/14 | ru |
dc.relation.references | By Chase Baity , Pam Chappell, David Rachlin, C. Vinson and Marilyn Zamarrip. When Real and Virtual Worlds Col-lide: A Second Life Library [Electronic resource]. –Mode of access: http://www.desktopcomputing.com/capstone/Documents/WhenVirtualWorldsCollideFinal.pdf. | en |
dc.relation.references | SLanguages [Electronic resource]. – Mode of access : http://slanguages.org. | en |
dc.relation.references | Immersive Education Initiative [Electronic resource]. – Mode of access : http://europe.immersiveeducation.org. | en |
dc.relation.references | 4th Annual Immersive Learning Conference & Symposium [Electronic resource]. – Mode of access : http :// www.immersivelearningu.com /2015conferencesymposium. | en |
dc.relation.references | Virtual Worlds Best Practices in Education [Electronic resource]. – Mode of access : http://www.vwbpe.org/. | en |
dc.relation.references | VWBPE 2018 Science Fair [Electronic resource]. – Mode of access : https://vwbpe.org/conference/vwbpe-2018-science-fair | en |
dc.identifier.doi | https://doi.org/10.31649/2524-1079-2017-2-1-28-34 | |