Показати скорочену інформацію

dc.contributor.authorХома, О. І.uk
dc.contributor.authorKhoma, O.en
dc.date.accessioned2019-05-29T08:47:45Z
dc.date.available2019-05-29T08:47:45Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.citationХома О. Animus/anima, animus/mens: накопичення неперекладності [Текст] / О. Хома // Sententiae. – 2010. – № 2. – С. 143-155.uk
dc.identifier.issn2075-6461
dc.identifier.issn2308-8915
dc.identifier.urihttp://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/25164
dc.description.abstractПроаналізовано зміни статусу animus як пізнавальної інстанції у латиномовних філософських текстах від Лукреція до Декарта. Визначено, що з плином часу цей термін ставав дедалі маргінальнішим, поступово втрачаючи визначеність і поступаючись першістю термінові mens. Відносну бідність франкомовної гносеологічної термінології Декарта у порівнянні з його ж власною латинською термінологією витлумачено як зміну фундаментальних засад філософування, що потребувала нових поняттєвих, а відтак і термінологічних форм.uk
dc.description.abstractПроанализированы изменения статуса animus как познавательной инстанции в латинских философских текстах от Лукреция до Декарта. Установлено, что этот термин становился все более маргинальным, постепенно утрачивая определенность и уступая первенство термину mens. Относительная бедность франкоязычной гносеологической терминологии Декарта в сравнении с его собственной латинской терминологией истолкована как следствие изменения фундаментальных оснований философствования, требовавшего новых понятийных, а, следовательно, и терминологических форм.ru
dc.description.abstractThe article analyzes historical changes in the status of animus as the cognitive instance in Latin philosophical texts from Lucretius to Descartes. It states that this term was getting more and more marginal, slowly loosing distinctness and yielding to the term mens. The relative poverty of French epistemological terminology of Descartes as compared to his own Latin terminology is interpreted as the consequence of change in fundamental principles of philosophizing, which required new conceptual and, consequently, terminological forms.en
dc.language.isouk_UAuk_UA
dc.publisherВНТУuk
dc.relation.ispartofSententiae. № 2 : 143-155.en
dc.relation.urihttps://sententiae.vntu.edu.ua/index.php/sententiae/article/view/35
dc.titleAnimus/anima, animus/mens: накопичення неперекладностіuk
dc.title.alternativeAnimus/anima, animus/mens: accumulation of untranslatabilityen
dc.title.alternativeAnimus/anima, animus/mens: накопление непереводимостиru
dc.typeArticle
dc.relation.referencesAugustinus. (1845). De Trinitate. In J.-P. Migne (Ed.), Patrologia Latina (Vol. 42, c. 0819-1098). Paris: Migne.
dc.relation.referencesCicero. (1971). Tusculan disputations. Cambridge, Mass.: Harvard UP; London: W. Heinemann.
dc.relation.referencesThomas de Aquino. (2000-2017). Opera Omnia. Retrieved July 9, 2010 from Corpus Thomisticum website: http://www.corpusthomisticum.org/iopera.html.
dc.relation.referencesDescartes, R. (1996). Œuvres. (Ch. Adam, & P. Tannery, Eds.). Paris: Vrin.
dc.relation.referencesDionysius the Areopagite. (1994). The Divine Names. Mystical Theology. [In Russian]. St. Petersburg: Glagol.
dc.relation.referencesLucretius. (2008). De Rerum Natura. Madison: University of Wisconsin Press.
dc.relation.referencesLucretius. (1988). On the Nature of Things. [In Ukrainian]. Kyiv: Dnipro.
dc.relation.referencesCicero, Marcus Tullius. (2009). De natura deorum Libri Tres (Vol. I-II). Cambridge: Cambridge UP.
dc.relation.referencesCicero, Marcus Tullius. (1998). On the Nature of the Gods. [In Ukrainian]. In Marcus Tullius Cicero, On the Republic. On the Laws. On the Nature of the Gods (pp. 247-402). Kyiv: Osnovy.
dc.relation.referencesO’Daly, G. (1987). Augustine’s Philosophy of Mind. Berkeley, & Los Angeles: University of California Press.
dc.relation.referencesObertello, L. (1991). Augustine on Original Perception. In M. D Jordan, & N. Kretzmann (Eds.), Medieval Philosophy and Theology (Vol. 1, pp. 1-17). Notre Dame: Univ. of Notre Dame Press. https://doi.org/10.5840/medievalpt199117.
dc.relation.referencesOnians, R. B. (2000). The Origins of European Thought about the Body, the Mind, the Soul; The World, Time, and Fate. Cambridge: Cambridge UP.
dc.relation.referencesThomas de Aquino, St, (1918-1930). Summa contra Gentiles. (T. 13-15). Roma: Commissio Leonina.
dc.relation.referencesThomas de Aquino, St. (1888-1906). Summa Theologiae. Roma: Commissio Leonina.
dc.relation.referencesSchütz, L. (1881). Thomas-Lexikon das ist Sammlung, Übersetzung und Erklärung der in sämtlichen Werken des h. Thomas von Aquin insbesondere in dessen beiden Summen vorsommenden termini technici. Paderborn: Shöningh, 1881.
dc.relation.referencesThomas Cantimprensis. (1973). Liber de natura rerum: editio princeps secundum codices manuscriptos. Berlin: De Gruyter.
dc.relation.referencesWheatley, G. (1980). Expositio in Boetii De scholarium disciplina In S. Thomae Aquinatis Opera omnia : ut sunt in Indice Thomistico, additis 61 scriptis ex aliis mediiaevi auctoribus. (Vol. 7, pp. 172-198). Stuttgart-Bad Cannstatt: Frommann-Holzboog.
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.22240/sent23.02.143


Файли в цьому документі

Thumbnail

Даний документ включений в наступну(і) колекцію(ї)

Показати скорочену інформацію