Використання ділових ігор для підвищення ефективності вивчення дисципліни «Цивільний захист та охорона праці в галузі»
Автор
Поліщук, О. В.
Томчук, М. А.
Варчук, Р. В.
Polishchuk, O. V.
Tomchuk, M. A.
Varchuk, R. V.
Дата
2018Metadata
Показати повну інформаціюCollections
Анотації
В статті показано актуальність використання ділових ігор в навчальному процесі взагалі і під час вивчення такої дисципліни, як «Цивільний захист та охорона праці в галузі». Розглянуто можливі сценарії проведення ділових ігор та запропоновано стислий сценарій проведення ділової гри на тему «Організація і проведення заходів цивільного захисту на промислових об’єктах у надзвичайних ситуаціях».
Використання ділових ігор у навчальному процесі вітчизняних закладів вищої освіти дозволить стимулювати навчальну діяльність студентів як під час аудиторних занять, так і під час виконання самостійної роботи. Беручи участь у ділових іграх студенти зможуть отримувати додаткові знання не тільки завдяки викладачеві та самостійній роботі, а й з допомогою своїх колег та одногрупників. Така співпраця дозволятиме студентам розвивати практичні навички, пов’язані не лише з аналізом та розв’язанням задач в межах окремої дисципліни, а й розвивати уміння вирішувати комплексні задачі, що містять в собі завдання з різних сумісних дисциплін і напрямків навчання. До того ж така діяльність сприятиме розвитку комунікативних і креативних властивостей студента як особистості та майбутнього працівника та, відповідно, сприятиме набуттю досвіду індивідуальної роботи й роботи у складі групи чи колективу. Ще одним напрямом індивідуального розвитку студента в таких умовах буде набуття вміння критично мислити, висловлювати свої думки, відстоювати свою точку зору і, відповідно, захищати зайняту позицію. In the article actuality of the use of the business playing is shown an educational process in general and during the study of such discipline as "Civil defense and labor protection in industry". The possible scenarios of realization of business games are considered and the compressed scenario of realization of business game offers on a theme "Organization and realization of events of the civil securing for industrial objects in emergencies".
The use of the business playing an educational process in home educational establishments will allow stimulating educational activity of students both during audience employments and during implementation of independent work. Taking part in business games students will be able to get additional knowledge not only due to a teacher and independent work but also with the help of the colleagues and classmates. Such collaboration will allow to the students to develop practical skills related not only to the analysis and decision of tasks within the limits of separate discipline but also to develop ability to decide complex tasks that include for itself a task from different compatible disciplines and directions of studies. Besides such activity will assist to development of communicative and creative properties of student, as personality and future worker, and, accordingly, will assist gaining experience of individual work and work in composition a group or collective. Another direction of individual development of student in such terms will be acquisition of ability critically to think, to express the opinions and defend the point of view and, accordingly, protect the concerned position. В статье показана актуальность использования деловых игр в учебном процессе в целом и при изучении такой дисциплины,как «Гражданская оборона и охрана труда в отрасли». Рассмотрены возможные сценарии проведения деловых игр и предложено краткий сценарий проведения дело-вой игры на тему «Организация и проведение мероприятий гражданской обороны на промышлен-ных объектах в чрезвычайных ситуациях».Использование деловых игр в учебном процессе в отечественных заведенияхобразования поз-волит стимулировать учебную деятельность студентов как во время аудиторных занятий, так и во время выполнения самостоятельной работы. Принимая участие в деловых играх студенты смогут получать дополнительные знания не только благодаря преподавателю и самостоятельной работе, но и с помощью своих коллег и одногруппников. Такое сотрудничество позволит студентам раз-вивать практические навыки ,связанные не только с анализом и решением задач в рамках отдель-ной дисциплины, а и развивать умение решать комплексные задачи, включающие в себя задания из разных совместных дисциплин и направлений обучения. К тому же такая деятельность будет способствовать развитию коммуникативных и креативных способностей студента как личности и будущего работника, и, соответственно, будет способствовать приобретению опыта индивидуаль-ной работы и работы в составе группы или коллектива. Ещёодним направлением индивидуальн о-го развития студента в таких условиях будет приобретение умения критически мыслить, выражать свои мысли и отстаивать свою точку зрения и, соответственно, защищать занятую позицию.
URI:
http://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/25176