Показати скорочену інформацію

dc.contributor.authorСабадош, Ю.uk
dc.contributor.authorSabadosh, Yu.en
dc.date.accessioned2019-05-29T11:56:01Z
dc.date.available2019-05-29T11:56:01Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.citationСабадош Ю. Використання інтелект-карт у процесі розвитку самоосвітньої компетентності майбутніх інженерів [Текст] / Ю. Сабадош // Педагогіка безпеки. – 2018. – № 1. – С. 57-63.uk
dc.identifier.issn2524-1087
dc.identifier.issn2524-1079
dc.identifier.urihttp://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/25179
dc.description.abstractРозглядаються питання застосування методу «Інтелект карт» в технічних ВНЗ при вивченні англійської мови для майбутніх фахівців комп’ютерних систем і автоматики. Аналізується поняття інтерактивних технологій, розкривається важливість та необхідність їх використання в навчально-виховному процесі вищої школи. Описані переваги інтерактивного навчання та основні принципи методики співробітництва. Презентовано метод «Інтелект карт», якій є сходинкою для системи розвитку мовленнєвої компетенції іноземної мови у майбутніх інженерів, як необхідного компонента їх самоосвітньої компетентності.uk
dc.description.abstractPolyculture, European integration processes, international and intercultural relations are impossible without English language proficiency. Its study, in the first place, depends on the ability of the individual to self-education, self-improvement and self-realization. At the present stage of development of education, the main task of teachers and scientists is to find modern approaches to the educational process, to create and implement new forms and methods of teaching that have the purpose, first of all, to stimulate the desire to study discipline. Unfortunately, so far, our students are convinced that the teacher should give them knowledge, rather than they have to make efforts to obtain from him and gain self-education skills during their studies in higher education institutions. Study of foreign languages in higher technical education institutions is a prerequisite for the formation of the competitiveness of future specialists. As the research shows, for most of them (68%), the motivational factor for studying discipline is an assessment, not knowledge itself. Consequently, the motivational component of the level of studying by students of foreign languages is insufficient. Practical studies of modern forms and methods of training have allowed to allocate the method "Smart Card" as one of the most successful for use in the first year of training of future specialists in computer systems and automation. The main purpose of its use is to create a system of continuous speech, professionally directed competence, capacity for self, instilling the habit of renewal and deepening of communication skills in a foreign language in business communication training for students in higher technical education. The concept of interactive technologies is analyzed, the importance and necessity of their use in the educational process of the higher school are revealed. The advantages of interactive learning and the main principles of the methodology of cooperation are described. A presentation of the "Smart Card" method, which is a stepping stone for the development of the language competence of a foreign language for future engineers as a necessary component of their self-education competence.en
dc.description.abstractРассматриваются вопросы применения метода «Интеллект карт» в технических вузах при изуче-нии английского языка для будущих специалистов компьютерных систем и автоматики. Анализиру-ется понятие интерактивных технологий, раскрывается важность и необходимость их использования в учебно-воспитательном процессе высшей школи. Описаны преимущества интерактивного обуче-ния и основные принципы методики сотрудничества. Презентован метод «Интеллект карт», которой является ступенькой для системы развития речевой компетенции иностранного языка у будущих инженеров, как необходимого компонента их самообразовательной компетентности.ru
dc.language.isouk_UAuk_UA
dc.publisherВНТУuk
dc.relation.ispartofПедагогіка безпеки. № 1 : 53-67.uk
dc.relation.urihttps://pedbezpeka.vntu.edu.ua/index.php/pb/article/view/59
dc.subjectінноваційні технологіїuk
dc.subjectінтелект-картиuk
dc.subjectрозвиток мовленнєвої компетенціїuk
dc.subjectанглійська моваuk
dc.subjectсамоосвітня компетентністьuk
dc.subjectinnovative technologiesen
dc.subjectintelligence-mapsen
dc.subjectdevelopment of speech competenceen
dc.subjectEnglish languageen
dc.subjectself-educational competenceen
dc.titleВикористання інтелект-карт у процесі розвитку самоосвітньої компетентності майбутніх інженерівuk
dc.title.alternativeUse of intellectual cardin the process of development of self-employed competence of future engineersen
dc.title.alternativeИспользование интеллект-карт в процессе развитиясамообразовательной компетентности будущих инженеровru
dc.typeArticle
dc.relation.referencesБьюзен,Т. (2003). Супермышление(2-е изд. ).М инск: Попурри.ru
dc.relation.referencesБьюзен,Т. (2004). Научите себя думать. Минск: Попурри.ru
dc.relation.referencesГлушок,Л. М. (2010). Застосування інтерактивних методів при викладанні англійської мови у Хмельницькій гуманітарно-педагогічній академії. Педагогічний дискурс, 8, 56-59.uk
dc.relation.referencesЖоголєва,Н. В. ,& Байсара,Л. І. (2007). Психологія візуального мислення та засоби його форму-вання при навчанні. Взято з http://www. rusnauka.com /22_NIOBG_2007/ Psihologia /25170.doc/htm.uk
dc.relation.referencesЗубенко,О. В. ,& Медведєва,С. О. (2008). Інтерактивні технології навчання при вивченні інозем-них мов в технічному ВНЗ. Гуманізм та освіта: міжнародна науково-практична конференція. Вінниця:Вінницький національний технічний університет. Взято зhttps://conferences.vntu.edu.ua.uk
dc.relation.referencesОзерян,О. Поради Тоні Б’юзена з техніки створення ментальних карт. Взято з http://sonyah. blogspot.com/2011/11/blog-post_6964.html.uk
dc.relation.referencesПометун,О.,& Пироженко,Л.(2002). Інтерактивні технології навчання: теорія, практика, дос-від. К иїв:А,П.Н.uk
dc.relation.referencesСелевко,Г. К. (2006). Энциклопедия образовательных технологий(Т. 1 ).Москва : НИИ школьных технологий.ru
dc.relation.referencesСтарєва,А.М.(2005). Інтерактивна технологія навчання студентів у вищій школі. Наукові праці. Педагогічні науки(Т. 42), 29, с. 29-32.uk
dc.relation.referencesRogers ,E. (2003). Diffusion ofInnovations, 5th Edition. NY: SimonandSchuster. Russian mind maps. Retrieved fromWww. yugzone. ru/../russian_mind_map. doc.Buzan, Tony(2005). The Memory Book. ISBN 978-1-4066-44265.en
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.31649/2524-1079-2018-3-1-057-063


Файли в цьому документі

Thumbnail

Даний документ включений в наступну(і) колекцію(ї)

Показати скорочену інформацію