Показати скорочену інформацію

dc.contributor.authorСекундант, С.uk, ru
dc.date.accessioned2019-05-30T06:49:57Z
dc.date.available2019-05-30T06:49:57Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.citationСекундант С. Субъект и достоверность. Нормативно-критические основания понятия субъекта у Лейбница [Текст] / С. Секундант // Sententiae. – 2011. – № 1. – С. 26-39.ru
dc.identifier.issn2075-6461
dc.identifier.issn2308-8915
dc.identifier.urihttp://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/25189
dc.description.abstractРассматривая проблему субъекта в тесной связи с проблемой достоверности, Лейбниц разграничивает в этой области различные точки зрения и, соответственно, различные понятия субъекта. Поэтому, хотя термин «субъект» Лейбниц употребляет преимущественно в метафизическом смысле, в ходе полемики со своими противниками он все же выделяет по меньшей мере пять понятий «субъекта», а именно эмпирический, гносеологический, эпистемический, феноменологический и метафизический субъекты. Так как философия представлялась ему постоянно развивающейся системой, а ее развитие – выражением стрем-ления человеческого духа ко все большей достоверности, то в качестве носителя этого знания у Лейбница выступает уже не эмпирический и даже не трансцендентальный субъект, а все человечество в его историческом развитии. Бог также выступает у него в качестве особого рода субъекта.ru
dc.description.abstractРозглядаючи проблему суб’єкта у щільному зв’язку з проблемою певності Ляйбніц розмежовує у цій царині різноманітні точки погляду і, відповідно, різноманітні поняття суб’єкта. Тому, хоча сам термін «суб’єкт» Ляйбніц уживає переважно у метафізичному сенсі, в полемічних контекстах він усе ж виокремлює принаймні п’ять понять «суб’єкта»: емпіричний, гносеологічний, епістемічний, феноменологічний і метафізичний «суб’єкти». Оскільки філософія поставала для німецького філософа системою, що постійно розвивається, а її розвиток – вираженням прагнення людського духу до дедалі більшої певності, носієм цього знання у нього виявляється уже не емпіричний і навіть не трансцендентальний суб’єкт, а усе людство у його історичному розвитку. Бог також постає у Ляйбніца особливим різновидом суб’єкта.uk
dc.description.abstractExamining the problem of subject in close relation with the problem of certainty, Leibniz demarcates in this matter several different points of view and, respectively, sev-eral different notions of subject. Therefore, although Leibniz uses the term “subject” pre-dominantly in metaphysical meaning, in the controversies, nevertheless, he distinguishes at least five meanings of this term: empirical, gnosiological, epistemical, phenomenologi-cal and metaphysical. Since he understood philosophy as the constantly developing sys-tem, and its development– expression of human spirit striving for bigger certainty, the bearer of such knowledge Leibniz views niether empirical nor even the transcendental subject, but the whole humanity in the history of its development. The God in Leibniz’ system also is the special kind of subject.en
dc.language.isoruru
dc.publisherВНТУru
dc.relation.ispartofSententiae. № 1 : 26-39.en
dc.relation.urihttps://sententiae.vntu.edu.ua/index.php/sententiae/article/view/36
dc.titleСубъект и достоверность. Нормативно-критические основания понятия субъекта у Лейбницаru
dc.title.alternativeСуб'єкт і достовірність. Нормативно-критичні підстави поняття суб'єкта у Лейбніцаuk
dc.title.alternativeSubject and certainty. Normative and critical principles of Leibniz’s notion of subjecten
dc.typeArticle
dc.relation.referencesBlank A. Der Logische Aufbau von Leibniz' Metaphysik. – Berlin, New York: W. de Gruyter. – «Quellen und Studien zur Philosophie». – Bd. 51 – 2001. – 175 S.
dc.relation.referencesCristin R. Einführung Cristin R. (Hrsg.). Leibniz und die Frage nach der Subjektivität / Leibniz-Tagung. Triest 1114.5.1992. Stuttgart: Franz Steiner. Studia Leibnitiana. Sonderhefte 29. 1992. S. 7-10.
dc.relation.referencesKaulbach F. Das Copernicanische Prinzip und die Philosophische Sprache bei Leibniz. Zur 500. Wiederkehr des Geburtstages von Nicolaus Copernicus am 19.2.1973 // Zeitschrift für Philosophische Forschung. Tübungen: Verlag Anton Hain KA. Bd. 27. 1973. S. 333-347.
dc.relation.referencesLeibniz G. W. Tentamen anagogicum // Die philosophischen Schriften...Bd. VII…, 1978f…, S. 270-279.
dc.relation.referencesLeibniz G. W. . Essais de theodicée sur la bonté de Dieu, la liberté de l'homme et l'origine du mal // Die philosophischen Schriften...Bd. VI..., 1978b…, S. 21-462.
dc.relation.referencesLeibniz G. W. De modo distinguendi phaenomena realia ab imaginariis // Die philosophi-schen Schriften...Bd. VII…, 1978e…, S. 319-322.
dc.relation.referencesLeibniz G. W. Discours de thaphysique // Leibniz G. W. Die Philosophischen Schriften / hrsg. v. Carl Immanuel Gerhardt, 7 Bde. Berlin. 18751890. Nachdruck. Bd. IV. Hildesheim, New York: Georg Olms Verlag. 1978a. . 427-463.
dc.relation.referencesLeibniz G. W. Lettre à Foucher, 1676 // Die philosophischen Schriften...Bd. I..., 1978c…, S. 369-374.
dc.relation.referencesLeibniz G. W. Nouveaux essais sur l'entendement humain // Die philosophischen Schriften...Bd. V..., 1978d …, S. 15-508.
dc.relation.referencesSchlüsser W. Leibniz' Auffassung des Menschlichen Verstandes (intellectus): eine Untersu-chung zum Standpunktwechsel zwischen «système commun» und «système nouveau und dem Versuch ihrer Vermittlun. Berlin, N.Y.: W. de Gruyter. «Quellen und Stu-dien zur Philosophie». Bd. 32. 1992. 259 S.
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.22240/sent24.01.026


Файли в цьому документі

Thumbnail

Даний документ включений в наступну(і) колекцію(ї)

Показати скорочену інформацію