Розробка електронної системи моніторингу успішності студентів у закладах вищої медичної освіти
Автор
Гумінський, Ю.
Кулик, А.
Коваль, Б.
Guminskyi, Y.
Kulyk, A.
Koval, B.
Дата
2018Metadata
Показати повну інформаціюCollections
Анотації
Під час підготовки майбутніх фахівців-медиків у закладах вищої освіти, зокрема у вінницькому національному медичному університеті ім. м. і. пирогова, виникають проблеми з вільним доступом до системи фіксації результатів їх навчання. проблема посилюється особливостями організації навчального процесу в медичному навчальному закладі, коли більша частина навчальних занять проводиться викладачами-практиками у лікувальних закладах, що ускладнює процес передачі інформації про успішність студентів у деканати. тому батьки як замовники освітянських послуг для своїх дітей часто дізнаються про негативні результати їх навчання вже після підписання наказу про відрахування, коли змінити будь-що неможливо. особливо гострою ця проблема є для студентів молодших курсів. при цьому ще й виникають конфліктні ситуації між деканом і його заступниками, з одного боку, та батьками й студентами – з іншого. ця ситуація потребує розробки електронної системи моніторингу успішності з вільним доступом до неї студентів і посадових осіб, з урахуванням чинного законодавства щодо конфіденційності особистої інформації.
для побудови будь-якої системи необхідно чітко визначити її клас, сформулювати мету та накласти певні обмеження на функціонування. метою створення електронного журналу є самоконтроль студента за власною успішністю щодо поточних дисциплін, які ним вивчаються, а також контроль за успішністю посадовими особами згідно з підпорядкуванням і функціональними обов’язками. проаналізовано особливості побудови навчального процесу та сформульовані основні вимоги до побудови електронної системи моніторингу успішності студентів з урахуванням чинного законодавства щодо конфіденційності особистої інформації, згідно з особливостями організації навчального процесу у внму ім. м. і. пирогова та вимогами системного підходу. розроблено електронну систему моніторингу успішності студентів з доступом до неї студентів та посадових осіб з чітким визначенням прав згідно з вимогами ієрархічності системи. досвід використання електронної системи моніторингу успішності показує, що студент може оцінити власну успішність за дисциплінами, які він вивчає, та скорегувати зусилля щодо виправлення ситуації у разі потреби. крім цього, не виникають передумови для спірних і конфліктних ситуацій, що сприяє створенню атмосфери довіри у закладі вищої медичної освіти. During the training of future medical specialists in higher education institutions, in particular at National Pirogov Memorial Medical University, there are problems with free access to the system of fixing the results of their training. The problem is exacerbated by the peculiarities of the organization of the educational process at the medical school, when most of the training sessions are conducted by practicing practitioners in medical institutions, which complicates the process of transferring information about students' progress to the dean's office. Therefore, parents, as customers of educational services for their children, often learn about the negative results of their training even after the signing of the assignment order, when it is impossible to change anything. This problem is especially acute for junior students. At the same time, there are conflicting situations between the dean and his deputies on the one hand and parents and students on the other. This situation requires the development of an electronic system for monitoring progress with free access to it by students and officials, taking into account current legislation on the confidentiality of personal information.
To build any system, it is necessary to clearly define its class, formulate the purpose and impose certain limitations on the functioning. The purpose of creating an electronic journal is self-monitoring by the student on their own progress in the current disciplines that they study, as well as the monitoring of the success of officials by subordination and functional responsibilities. The peculiarities of the construction of the educational process are analyzed and the main requirements for the construction of an electronic system for monitoring students' progress with the consideration of the current legislation regarding the confidentiality of personal information are formulated, in accordance with the peculiarities of the organization of the educational process at National Pirogov Memorial Medical University and requirements of the system approach. An electronic system for monitoring students' progress with access to it for students and officials with a clear definition of rights in accordance with the requirements of the hierarchy of the system has been developed. The experience of using the electronic monitoring system for success indicates that the student can evaluate his own success in the disciplines he is studying and adjust his efforts to improve the situation if necessary. In addition, there are no preconditions for controversial and conflict situations, which contributes to creating an atmosphere of trust in a higher medical education institution. Во время подготовки будущих специалистов-медиков в учреждениях высшего образования, в частности, в Винницком национальном медицинском университете им. Н. И. Пирогова, возникают проблемы со свободным доступом к системе фиксации результатов их обучения. Проблема усу-губляется особенностями организации учебного процесса в медицинском учебном заведении, ко-гда большая часть учебных занятий проводится преподавателями-практиками в лечебных учреж-дениях, что затрудняет процесс передачи информации об успеваемости студентов в деканаты. Поэтому родители как заказчики образовательных услуг для своих детейчасто узнают об отрица-тельных результатах их обучения уже после подписания приказа об отчислении, когда изменить что-либо невозможно. Особенно острой эта проблема является для студентов младших курсов. При этом ещёи возникают конфликтные ситуации между деканом и его заместителями,с одной стороны,и родителями и студентами – сдругой. Эта ситуация требует разработки электронной системы мониторинга успешности со свободным доступом к ней студентов и должностных лиц, с учё том действующего законодательства относительно конфиденциальности личной информации. Для построения любой системы необходимо чётко определить еёкласс, сформулировать цели и наложить определенные ограничения на функционирование. Целью создания электронного жур-нала является самоконтроль студента за собственной успеваемостью по текущим дисциплинам, которые им изучаются, а также контроль за успеваемостью студентадолжностными лицами со-гласно подчинения и функциональных обязанностей. Проанализированы особенности построения учебного процесса и сформулированы основные требования кпостроениюэлектронной системы мониторинга успеваемости студентов, с учётом действующего законодательства относительно конфиденциальности личной информации в соответствии с особенностями организации учебного процесса в ВНМУ им. Н. И. Пирогова и требований системного подхода. Разработанаэлектроннаясистемамониторинга успеваемости студентов с доступом к ней студентов и должностных лиц с чётким определением прав в соответствии с требованиями иерархичности системы. Опыт исполь-зования электронной системы мониторинга успешности показывает, что студент может оценить собственную успешность по дисциплинам, которые он изучает, и скорректировать усилия по ис-правлениюситуации в случае необходимости. Кроме этого, не возникают предпосылки для спор-ных и конфликтных ситуаций, что способствует созданию атмосферы доверия в заведении высше-го медицинского образования.
URI:
http://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/25202