Показати скорочену інформацію

dc.contributor.authorПугач, С.uk
dc.contributor.authorPuhach, S.en
dc.date.accessioned2019-05-30T07:49:13Z
dc.date.available2019-05-30T07:49:13Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.citationПугач С. Розвиток правової компетенції майбутніх фахівців економічного профілю [Текст] / О. М. Джеджула // Педагогіка безпеки. – 2018. – № 2. – С. 120-130.uk
dc.identifier.issn2524-1087
dc.identifier.issn2524-1079
dc.identifier.urihttp://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/25205
dc.description.abstractУ статті проведено дослідження педагогічних умов формування правової компетенції студентів економічних спеціальностей. Проведений аналіз навчальних планів закладів вищої освіти за спеціальністю 051 «Економіка» (таблиця) показав, що навчальні дисципліни правового спрямування, а саме: «Правознавство», «Господарське право», «Трудове право» зазвичай належать до дисциплін вільного вибору студента. Проблема формування правової компетенції у майбутніх економістів полягає в тому, що в практиці вищої школи найпоширенішим залишається традиційний підхід до викладання дисциплін правового циклу, не зважаючи на рекомендації досліджень з запровадження компетентнісного підходу в науковій літературі. Крім того, виходячи з позицій компетентнісного підходу, майбутні економісти мають опанувати знання механізмів правового регулювання господарського життя країни та світу, набути вміння виділяти правові аспекти виникаючих виробничих ситуацій і визначати їх правомірність з точки зору чинного законодавства, розвинути здатність аналізувати правову ситуацію з різних позицій; напрацювати вміння бачити правові наслідки власних прийнятих рішень; бути готовими використовувати механізми та засоби правового вирішення проблем. Таким чином, правова компетенція фахівців з економіки, яка формується в процесі їх професійної підготовки у закладах вищої освіти, є комплексною характеристикою, яка містить не лише знання, вміння та навички, але й засвоєння способів і набуття досвіду діяльності, необхідного фахівцю в рамках виконання професійних завдань. Аналіз педагогічної та правової літератури, досвіду практичної діяльності закладів вищої освіти свідчить про те, що проблема формування правової компетенції студентів економічних спеціальностей повністю не вивчена й потребує поглибленого дослідження. Крім того, в процесі аналізу було окреслено низку проблем в сфері підготовки фахівців з економіки, зокрема, у змісті освіти та її якості відповідно до сучасних вимог: – відсутність чітких алгоритмів формування ключових компетенцій у фаховій підготовці майбутніх економістів; – невідповідність змісту правової підготовки майбутніх економістів сучасним вимогам до фахівців, реальним запитам суспільства та держави; – необов’язковість вивчення правових дисциплін студентами економічних спеціальностей і, як наслідок, низький рівень якості правових знань майбутніх фахівців з економіки; – відсутність якісних підручників, навчальних посібників з дисциплін правового циклу, які відповідають сучасному стану функціонування економіки; – відсутність спрямованості навчальних програм з правових дисциплін для майбутніх економістів на розвиток творчих здібностей, формування професійної правової культури; – відсутність універсалізму у формуванні правової культури в процесі підготовки майбутніх економістів.uk
dc.description.abstractIn the article the research of pedagogical conditions of formation of legal competence of students of economic specialties is conducted. The analysis of the curricula of institutions of higher education in the specialty 051 «Economics» (table) showed that educational disciplines of the legal direction, namely «Jurisprudence», «Commercial law», «Labor law» usually belong to the disciplines of free choice of the student. The problem of shaping the legal competence of future economists is that in the practice of higher education the traditional approach to teaching the disciplines of the legal cycle remains the most widespread, notwithstanding the recommendations of studies on the introduction of a competent approach in the scientific literature. In addition, based on the competency approach, future economists must master the knowledge of the mechanisms of legal regulation of the economic life of the country and the world, gain the ability to highlight the legal aspects of emerging industrial situations and determine their legitimacy from the point of view of the current legislation, develop the ability to analyze the legal situation from different positions; to develop the ability to see the legal consequences of their own decisions; Be prepared to use the mechanisms and means of legal solution of problems. Thus, the legal competence of specialists in economics, which is formed in the course of their professional training in higher education institutions, is a complex feature that includes not only knowledge, skills and abilities, but also the mastering of methods and experience gained necessary for a specialist within the framework of professional tasks. The analysis of pedagogical and legal literature, experience of practical activity of institutions of higher education shows that the problem of forming the legal competence of students of economic specialties is not fully understood and requires in-depth study. In addition, in the process of analysis, a number of problems were identified in the field of training specialists in economics, in particular, in the content of education and its quality in accordance with modern requirements: – the lack of clear algorithms for the formation of key competencies in the training of future economists; – inconsistency of the contents of the legal training of future economists with modern requirements for specialists, real needs of society and the state; – optional study of legal disciplines by students of economic specialties and, as a consequence, low level of legal knowledge of future specialists in economics; – the lack of quality textbooks, textbooks on the disciplines of the legal cycle, which correspond to the current state of functioning of the economy; – the lack of orientation of educational programs in legal disciplines for future economists on the development of creative abilities, the formation of a professional legal culture; – the lack of universalism in the formation of legal culture in the preparation of future economists.en
dc.description.abstractВ статье проведено исследование педагогических условий формирования правовой компетен-ции студентов экономических специальностей. Проведенный анализ учебных планов заведений высшего образования по специальности 051 «Экономика» (таблица) показал, что дисциплины пра-вового направления, а именно: «Правоведение», «Хозяйственное право», «Трудовое право» обыч-но относят к дисциплинам свободного выбора студента.Проблема формирования правовой компетенции у будущих экономистов заключается в том, что в практике высшей школы распространённым остается традиционный подход к преподаванию дисциплин правового цикла, несмотря на рекомендации исследований по внедрению компетент-ностного подхода в научной литературе. Кроме того, исходя из позиций компетентностного под-хода, будущие экономисты должны овладеть знаниями механизмов правового регулирования хо-зяйственной жизни страны и мира, приобрести умения выделять правовые аспекты возникающих производственных ситуаций и определять их правомерность с точки зрения действующего зако-нодательства,развить способность анализировать правовую ситуацию с разных позиций; сформи-ровать умения видеть правовые последствия собственных принятых решений; быть готовыми ис-пользовать механизмы и средства правового решения проблем. Таким образом, правовая компете-нция специалистов по экономике, которая формируется в процессе их профессиональной подгото-вки в учреждениях высшего образования, является комплексной характеристикой, которая вклю-чает не только знания, умения и навыки, но и приобретение опыта деятельности, необходимого специалисту в рамках выполнения профессиональных задач.Анализ педагогической и правовой литературы, опыта практической деятельности заведений высшего образования свидетельствует о том, что проблема формирования правовой компетенции студентов экономических специальностей полностью не изучена и требует углублённого исследо-вания. Кроме того, в процессе анализа были обозначен ряд проблем в сфере подготовки специали-стов по экономике, в частности, в содержании образования и его качества в соответствии с совре-менными требованиями:– отсутствие четких алгоритмов формирования ключевых компетенций в профессиональной подготовке будущих экономистов;– несоответствие содержания правовой подготовки будущих экономистов современным требо-ваниям к специалистам, реальным запросам общества и государства;– необязательность изучения правовых дисциплин студентами экономических специальностей и, как следствие, низкий уровень качества правовых знаний будущих специалистов по экономике;– отсутствие качественных учебников, учебных пособий по дисциплинам правового цикла, со-ответствующих современному состоянию функционирования экономики;– отсутствие направленности учебных программ по правовым дисциплинам для будущих эко-номистов на развитие творческих способностей, формирование профессиональной правовой куль-туры;– отсутствие универсализма в формировании правовой культуры в процессе подготовки буду-щих экономистов.ru
dc.language.isouk_UAuk_UA
dc.publisherВНТУuk
dc.relation.ispartofПедагогіка безпеки. № 2 : 120-130.uk
dc.relation.urihttps://pedbezpeka.vntu.edu.ua/index.php/pb/article/view/71
dc.subjectкомпетентнісний підхідuk
dc.subjectекономікаuk
dc.subjectфахівці економічних спеціальностейuk
dc.subjectключові компетенціїuk
dc.subjectправова компетенціяuk
dc.subjectправова культураuk
dc.subjectcompetence approachen
dc.subjecteconomicsen
dc.subjectspecialists in economic specialtiesen
dc.subjectkey competencesen
dc.subjectlegal competenceen
dc.subjectlegal cultureen
dc.titleРозвиток правової компетенції майбутніх фахівців економічного профілюuk
dc.title.alternativeDevelopment of legal competence of future specialists of economic profileen
dc.title.alternativeРазвитие правовой компетенции будущих специалистов экономического профиляru
dc.typeArticle
dc.relation.referencesБіланович, Н. (2011). Інтегративний підхід до формування правової компетенції студентів-аграріїв.Збірник наукових праць. Педагогічні науки. Вип. 60. (с. 205–210). Херсон: ХДУ.uk
dc.relation.referencesБолюбаш, Н. (2011). Формування професійної компетентності майбутніх економістів засобами мережевих технологій.(Автореф. канд. пед. наук). Республіканський вищий навчальний заклад «Кримський гуманітарний університет», Ялта.uk
dc.relation.referencesБолюбаш, Н. (2012). Проблема формування професійної компетентності майбутніх економістів засобами мережевих технологій у педагогічній теорії та практиці. Наукові праці Чорноморсько-го державного університету імені Петра Могили комплексу «Києво-Могилянська академія». Серія: Педагогіка. Т. 199, вип. 187,(с. 48–54).uk
dc.relation.referencesБура ,Н.А., Бурлай,Е.В., Головченко,В.В., Зенин,В.П., Котюк,В.А., Оксамытный,В.В. ... Козюбра,Н.И.(Ред.).(1985). Правовое воспитание молодежи. Киев: Наук. думка.ru
dc.relation.referencesВасаженко,Н. О. (2018). Формування базових компетентностей фахівців з обліку та адміністру-вання в процесі професійної підготовки. (Дис. канд. пед. наук).Вінницький державний педаго-гічний університетім. М. Коцюбинського, Вінниця.uk
dc.relation.referencesГалущак, І. (2018). Правова підготовка майбутніх економістів у контексті компетентнісного підхо-ду. Вісник ЛДУ БЖД, No17, 135–139.uk
dc.relation.referencesГоловань, М. (2012). Формування професійної компетентності майбутніх фахівців фінансового профілю в умовах європейської кредитно-трансферної системи. Нова педагогічна думка, No1, 139–143.uk
dc.relation.referencesГузеева, Г. Н. (2010). Особенности профессиональной компетентности будущих менеджеров. Ве-стник Адыгейского государственного университета. Серия3: Педагогика и психология,No 4,9–14.ru
dc.relation.referencesДибкова, Л. (2006). Індивідуальний підхід у формуванні професійної компетентності майбутніх економістів(Дис. канд. пед. наук). АПН України, Інститут вищої освіти, Київ.uk
dc.relation.referencesЗахарченко,В., Луговий,В., Рашкевич,Ю., &Таланова,Ж. (2014). Розроблення освітніх програм. Методичні рекомендації. Київ. ДП «НВЦ «Пріоритети».uk
dc.relation.referencesІваній, О. (2016). Правова освіта як засіб формування громадянського суспільства. Науковий віс-ник міжнародного гуманітарного університету. Серія: Юриспруденція, No 22, 42–45.uk
dc.relation.referencesКалінін, В. (2004). Особливості формування професійної компетентності майбутнього вчителя іноземної мови в новій мовній політиці. Формування професійної компетентності майбутньо-го вчителя іноземної мови засобами інноваційних освітніх технологій: Зб. наук. праць. (с. 193–196). Житомир: Вид-во ЖДУ ім. І. Франка.uk
dc.relation.referencesКозырева, В. А., & Радионова, Н. Ф. (Ред.). (2004). Компетентностный подход в педагогическом образовании: Коллективная монография. СПб.: Изд-во РГПУ им. А. И. Герцена.ru
dc.relation.referencesЛаза рчук, Г. (2012). Правова компетентність інженера-педагога економічного профілю. Проблеми інженерно-педагогічної освіти,No 36, 51–57.uk
dc.relation.referencesЛокшина, О. І.(2009). Становлення «компетентної» ідеї в європейській освіті. Реалізація європей-ського досвіду компетентнісного підходу у вищій школі України: матеріали методологічного семінару. (с. 19–33). Київ: Педагогічна думка.uk
dc.relation.referencesМачинська, Н.І. (2012). Теоретичні аспекти духовно-моральноїкомпетентності майбутніх фахів-ців. Наукові записки Національного університету «Острозька академія». Серія «Психологія і педагогіка». Вип. 21,131–137.uk
dc.relation.referencesМороз, Є. (2016). Правова культура у площині філософсько-педагогічної рефлексії. Науковий віс-ник ХНПУ. Серія «Філософія». Вип.47 (ч. ІІ), 190–198.uk
dc.relation.referencesТкачова, Н. (2012). Професійна правова культура, її зміст та роль у подальшому цивілізованому розвитку України. Юридичний вісник, No 3(24), 154–158.uk
dc.relation.referencesЦвік ,М.В., Ткаченко,В.Д., & Петришин,О.В. (Ред.) . (2002). Загальна теорія держави і права. Харків: Право.uk
dc.relation.referencesЧаплак, М., & Котова,С. (2010). Сучасні тенденції формування професійної компетентності майбутніх педагогів. Современные вопросы мировой науки: матеріали конференції.Взято з http:// www.rusnauka.com/4_SWMN_2010/Pedagogica/58932.doc.htm.uk
dc.relation.referencesKey competences. European Commission. Education and Training. (2006). Retrieved from http: //ec.europa.eu /education /lifelong – learning – policy /doc 42_en.htm.en
dc.relation.referencesSmith,Mark K. Competence and Competency. The Encyclopedia of InformalEducation.(2005). Retrieved from http://www.infed.org/biblio/b-comp.%20htmen
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.31649/2524-1079-2019-3-2-120-130


Файли в цьому документі

Thumbnail

Даний документ включений в наступну(і) колекцію(ї)

Показати скорочену інформацію