Был ли Лейбниц эклектиком?
Abstract
Автор вважає, що для коректного розв’язання питання про стосунок Ляйбніца до еклектизму слід чітко розокремолювати поняття «філософської ідеології» та «філософської системи». Ляйбніц запозичив чимало принципів філософської ідеології еклектизму й використав їх для побудови своєї філософської системи. Але його не можна назвати еклектиком, оскільки він вибудував універсальну систему знання на основі єдиної системи нормативних принципів. Однак Ляйбніца можна вважати синкретистом, вживаючи цей термін для характеристики його релігійної, але не філософської позиції. The author considers that for the correct solution of a question on Leibniz's relation to eclecticism it is necessary to differentiate accurately concepts of "philosophical ideology" and "philosophical system". Leibniz apprehended many principles of philosophical ideology of eclecticism and used them for creation of his system. He wasn't, however, eclectic thinker since he constructed his universal system of knowledge on the basis of uniform system of the normative principles. Nevertheless, it is possible to call Leibniz a syncretic thinker if to use this term for characteristic his religious position, but not a philosophical. Отношение Лейбница к эклектизму есть философская идеология и философская система. Лейбниц воспринял многие принципы философской идеологии эклектики и использовал их для создания своей системы, однако он не был мыслителем эклектики, поскольку построил свою универсальную систему знаний на основе нормативных принципов. Тем не менее Лейбниц - синкретический мыслитель, если использовать этот термин для религиозной позиции, но не для философии.
URI:
http://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/25574