Показати скорочену інформацію

dc.contributor.authorСекундант, С.uk, ru
dc.contributor.authorSecundant, S.en
dc.date.accessioned2019-06-11T12:39:47Z
dc.date.available2019-06-11T12:39:47Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.citationСекундант С. Христиан Томазий: логика как учение о разуме [Текст] / С. Секундант // Sententiae. – 2017. – № 2. – С. 6-17.ru
dc.identifier.issn2075-6461
dc.identifier.issn2308-8915
dc.identifier.urihttp://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/25609
dc.description.abstractВ этой статье логика Томасия оценивается не с точки зрения формирования современной формальной логики, а как одна из первых попыток создать неформальную логику или теорию аргументации. Его реформа логики была частью его реформы философии, направленной на освобождение человека от предрассудков и появление нового творческого человека. Автор считает, что логику Кристиана Томасиуса нельзя рассматривать как психологическую или юридическую логику. Это скорее эпистемологический, который сосредоточен в основном на философском дискурсе. Цель такой логики состоит в том, чтобы отделить истинное от ложного, вероятное от невероятного. Он основан на антропологических основах. Его антропология построена на эпистемологических принципах эмпиризма и выполняет важнейшие функции: оно направлено против формализма и методизма традиционной логики. Понимаемая как учение о человеческом разуме, логика Томасия призвана служить инструментом критики в содержательном рациональном дискурсе, в том числе философском, и как таковой он становится основой всей его философии.ru
dc.description.abstractIn this article the Thomasius’s logic is estimated not from the point of view of formation of modern formal logic, but as one of the first attempts to create a non formal logic or a theory of the argument. His reform of logic was a part of his reform of the philosophy directed to release of the person from prejudices and to emergence of a new creative person. The author considers that Christian Thomasius’s logic cannot be regarded as a psychological or a juridical logic. It is rather an epistemological one that is focused mainly on a philosophical discourse. The purpose of such logic consists in delimiting true from false, probable from improbable. It is based on the anthropological bases. His anthropology is constructed on the epistemological principles of empiricism and performs critical functions: it is directed against a formalism and methodism of traditional logic. Understood as the doctrine about human reason, Thomasius’s logic is called to serve as a tool of the criticism in a substantive rational discourse, including philosophical, and it, as such, becomes basis of all his philosophy.en
dc.description.abstractУ цій статті логіка Томазія оцінюється не в контексті становлення сучасної формальної логіки, а як одна з перших спроб побудови неформальної логіки чи теорії аргументації. Томазієва реформа логіки становила частину відповідної реформи філософії, спрямованої на звільнення людини від передсудів і на формування творчої особистості. Автор стверджує, що логіку Томазія не можна вважати психологічною чи психологічно-юридичною. Вона є радше теоретико-пізнавальною й орієнтована переважно на філософський дискурс. Мета такої логіки полягає у відокремленні істинного від хибного, ймовірного від неймовірного. Вона базується на антропологічних засадах. Побудована на гносеологічних принципах емпіризму, Томазієва антропологія здійснює критичні функції: вона спрямована проти формалізму й методизму традиційної логіки. Осягнута як вчення про людську рацію, логіка Томазія покликана служити інструментом критики у змістовному раціональному дискурсі, включно й зі філософським, і як така стає базисом усієї філософії.uk
dc.language.isoruru
dc.publisherВНТУuk
dc.relation.ispartofSententiae. № 2 : 6-17.en
dc.relation.urihttps://sententiae.vntu.edu.ua/index.php/sententiae/article/view/333
dc.subjectХристиян Томазійuk
dc.subjectлогікаuk
dc.subjectвчення про раціюuk
dc.subjectнімецький емпіризмuk
dc.subjectеклектизмuk
dc.subjectеклектична методологіяuk
dc.subjectChristian Thomasiusen
dc.subjectlogicen
dc.subjectreasonen
dc.subjectthe German empiricismen
dc.subjecteclecticismen
dc.subjecteclectic methodologyen
dc.titleХристиан Томазий: логика как учение о разумеru
dc.title.alternativeChristian Thomasius: logic as the doctrine of reasonen
dc.title.alternativeХристиян Томазій: логіка як учення про раціюuk
dc.typeArticle
dc.relation.referencesHaaparanta, L. (2009). Development of Logic. Oxford: Oxford UP. https://doi.org/10.1093/acprof:oso/9780195137316.001.0001en
dc.relation.referencesLehmann-Brauns, S. (2004). Weisheit in der Weltgeschichte. Philosophiegeschichte zwischen Ba-rock und Aufklärung. Tübingen: Niemeyer.en
dc.relation.referencesMenzel, W. W. (1996). Vernakuläre Wissenschaft: Christian Wolffs Bedeutung für die Herausbil-dung und Durchsetzung des Deutschen als Wissenschaftssprache. Tübingen: Niemeyer. https://doi.org/10.1515/9783110941036en
dc.relation.referencesPetersen, P. (1921). Geschichte der Aristotelischen Philosophie im Рrotestantischen Deutschland. Leipzig: Meiner.en
dc.relation.referencesSchenk, G., & Meier, R. (Eds.). (2008). Psychologisch-Juristische Richtung der Logik im 18. Jahrhundert in Halle: Thomasius, Buddeus, Sperlette, Schneider, Grundling, Heineceius. Halle: Schenk.en
dc.relation.referencesSchmidt-Biggemann, W. (1988). Zwischen dem Möglichen und dem Tatsächlichen. Rationalis-mus und Eklektizismus, die Hauptrichtungen der deutschen Aufklärungsphilosophie. In W. Schmidt-Biggemann, Theodizee und Tatsachen. Das philosophische Prophil der deut-schen Aufklärung (SS. 7-57). Frankfurt am Main.en
dc.relation.referencesSchneiders, W. (1993). Vorwort. In Ch. Thomasius, Ausgewälte Werke. Bd. 1: Introduction ad philosophiam aulicam. Hildesheim, Zürich, & New York: Olms.en
dc.relation.referencesScholz, L. (2002). Das Archiv der Klugheit: Strategien des Wissens um 1700. Tübingen: Niemeyer. https://doi.org/10.1515/9783110953497en
dc.relation.referencesThomasius, Ch. (1688). Introductio ad philosophiam aulicam, seu lineae primae libri de prudentia cogitabdi et ratiocinandi. Lipsiae: Apud Autorem.en
dc.relation.referencesThomasius, Ch. (1699). Einleitung zu der Vernunft-Lehre. Halle: Christoph.en
dc.relation.referencesThomasius, Ch. (1710). Einleitung zu Hof-Philosophie. Frankfurt, & Leipzig: Bauer.en
dc.relation.referencesThomasius, Ch. (1713). Höchstnöthige Cautelen. Halle im Magdeburg: Renger.en
dc.relation.referencesThomasius, Ch. (1773). Dissertationum academicarum varii inprimis iuridici argumenti. Halae Magdeburgae: Gebaueri et Filii.en
dc.relation.referencesZart, G. (1881). Einfluß der englischen Philosophie seit Bacon auf die deutsche Philosophie des 18. Jahrhunderts. Berlin: Dümmler.en
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.22240/sent36.02.006


Файли в цьому документі

Thumbnail

Даний документ включений в наступну(і) колекцію(ї)

Показати скорочену інформацію