Невизначеність вихідних даних та її вплив на результати дослідження параметрів руху учасників ДТП
Анотації
Цілеспрямоване управління підвищенням ефективності та об’єктивності експертних досліджень дорожньо-транспортних пригод (ДТП), застосування сучасних інструментальних засобів збору, обробки, зберігання та передачі даних з місця ДТП, засобів обчислювальної техніки дозволяє досягнути більш високого рівня продуктивності праці автотехнічних експертів. Встановлення обставин та механізму взаємодії учасників руху при експертизі ДТП характеризується багатофакторністю моделей та нелінійністю зв’язків вхідних та вихідних параметрів. Тому є важливим реалістичне моделювання цих процесів з врахуванням максимальної кількості факторів впливу, яке дозволить не тільки мінімізувати час та вартість експертних досліджень, але й підвищить їх об’єктивність.У статті проаналізовано сучасний стан і тенденції розвитку автотехнічної експертизи ДТП, розглянуто питання обчислення похибок та обробки результатів вимірювань при проведенні експертиз дорожньо-транспортних пригод на прикладі визначення параметрів повороту та величини зупинного шляху автомобіля. При моделюванні визначено межі зміни похибки розрахунку зупинного шляху автотранспортних засобів та відхилення транспортного засобу в напрямку перпендикулярному початковому напрямку руху від коефіцієнта зчеплення коліс з дорогою.У висновках подано результати аналізу проблем удосконалення якості розслідування та проведення автотехнічних експертиз ДТП. Целенаправленное управление повышением эффективности и объективности экспертных исследований дорожно-транспортных происшествий (ДТП), применение современных инструментальных средств сбора, обработки, хранения и передачи данных с места ДТП, средств вычислительной техники позволяет достичь более высокого уровня производительности труда автотехнических экспертов. Установление обстоятельств и механизма взаимодействия участников движения при экспертизе ДТП характеризуется многофакторностью моделей и нелинейностью связей входных и выходных параметров. Поэтому важно реалистичное моделирование этих процессов с учетом максимального количества факторов влияния, которое позволит не только минимизировать время и стоимость экспертных исследований, но и повысит их объективность.В статье проанализировано современное состояние и тенденции развития автотехнической экспертизы ДТП, рассмотрены вопросы вычисления погрешностей и обработки результатов измерений при проведении экспертиз ДТП на примере определения параметров поворота и величины остановочного пути автомобиля. При моделировании определены границы изменения погрешности расчета остановочного пути автотранспортных средств и отклонения транспортного средства в направлении перпендикулярном начальному направлению движения от коэффициента сцепления колес с дорогой.В заключении представлены результаты анализа проблем совершенствования качества расследования и проведения автотехнических экспертиз ДТП. Purposeful management of improving the efficiency and objectivity of expert studies of road traffic accidents, the use of modern tools for collecting, processing, storing and transmitting data from the accident scene, computer equipment allows us to achieve a higher level of productivity of auto-technical experts. Establishing the circumstances and the mechanism of interaction of participants in the movement during the examination of accidents is characterized by the multifactorial nature of the models and the nonlinearity of the connections between the input and output parameters. Therefore, it is important to realistic simulation of these processes, taking into account the maximum number of influence factors, which will not only minimize the time and cost of expert research, but also increase their objectivity.The article analyzes the current state and trends in the development of auto technical expertise of road accidents, addresses the issues of calculating errors and processing measurement results during road crash examinations using the example of determining the rotation parameters and the stopping distance of a car. In the simulation, the boundaries of the change in the calculation error of the stopping distance of vehicles and the deviation of the vehicle in the direction perpendicular to the initial direction of motion from the coefficient of adhesion of wheels to the road are determined.The conclusion presents the results of the analysis of the problems of improving the quality of the investigation and conducting autotechnical examinations of accidents.
URI:
http://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/25862