Синтез раціональних законів управління розподілом крутних моментів між осями при розгоні автомобіля
Автор
Подригало, М. А.
Бажинов, О. В.
Кайдалов, Р. О.
Глущенко, В. В.
Кудімов, С. А.
Дата
2018Metadata
Показати повну інформаціюCollections
Анотації
В статті запропоновано підхід до забезпечення стійкості при розгоні повнопривідного електромобіля (автомобіля обладнаного комбінованою енергетичною установкою з електроприводом ведучих коліс) за рахунок перерозподілу величини крутних моментів між колесами передньої і задньої осей автомобіля. Визначено раціональний закон роздільного управління електродвигунами приводу передніх і задніх коліс, що забезпечує курсову стійкість електромобіля при розгоні. Для цього було визначено коефіцієнт розподілу сумарної дотичної реакції на колеса передньої осі, ідеальний за умовою збереження стійкості. На основі ідеального коефіцієнта розподілу сумарної дотичної реакції на колеса передньої осі визначено крутні моменти для електродвигунів коліс передньої і задньої осей автомобіля. Запропонована блок-схема роздільного управління електродвигунами приводу передніх і задніх коліс, при інтегруванні її в систему управління розгоном електромобіля (автомобіля обладнаного комбінованою енергетичною установкою з електроприводом ведучих коліс), дозволяє забезпечити стійкість автомобіля при розгоні. В данной статье предложен подход к обеспечению устойчивости при разгоне полноприводного электромобиля (автомобиля оборудованного комбинированной энергетической установкой с электроприводом ведущих колес) за счет перераспределения величины крутящих моментов между колесами передней и задней осей автомобиля. Определен рациональный закон раздельного управления электродвигателями привода передних и задних колес, что обеспечивает курсовую устойчивость электромобиля при разгоне. Для этого были определены коэффициент распределения суммарной касательной реакции на колеса передней оси, идеальный по условию сохранения устойчивости. На основе идеального коэффициента распределения суммарной касательной реакции на колеса передней оси определены крутящие моменты для электродвигателей колес передней и задней осей автомобиля.Предложенная блок-схема раздельного управления электродвигателями привода передних и задних колес, при интегрировании ее в систему управления разгоном автомобиля (автомобиля оборудованного комбинированной энергетической установкой с электроприводом ведущих колес), позволяет обеспечить устойчивость автомобиля при разгоне. In this article an approach is proposed to ensure stability in the dispersal of a four-wheel drive electric vehicle (a car equipped with a combined power unit with an electric drive of the driving wheels) due to the redistribution of the torque values between the wheels of the front and rear axles of the car. The rational law of separate control of electric motors of the drive of the front and rear wheels is determined, which provides the course stability of the electric vehicle during acceleration. For this purpose, the coefficient of distribution of the total tangential response to the front axle wheels was determined, which is ideal for the preservation of stability. On the basis of the ideal coefficient of distribution of the total tangential response to the wheels of the front defined torque for the electric motors of the wheels of the front and rear axles of the car.The proposed block diagram of the separate control of electric motors of the drive of the front and rear wheels allows it to be further integrated into the control system for dispersal of an electric vehicle (a car equipped with a combined power unit with an electric drive of driving wheels).
URI:
http://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/25902