Виховний потенціал социально-гуманітарних дисциплін у становленні національно-свідомої особистості майбутнього інженера
Автор
Абрамчук, О. В.
Abramchuk, O. V.
Дата
2015Metadata
Показати повну інформаціюCollections
- Наукові роботи каф. МЗ [507]
Анотації
У статті увага приділяється впливу соціально-гуманітарних дисциплін на формування майбутнього інженера, а саме: виявленню виховних можливостей навчальних дисциплін в плані національно-патріотичного виховання студентів; збагаченню змісту та методиці його реалізації в аудиторній та позааудиторній роботі; створенню умов для самоосвіти, самовираження й самовиховання. В статье внимание уделяется влиянию социально-гуманитарных дисциплин на формирование будущего инженера, а именно: выявлению воспитательных возможностей учебных дисциплин в плане национально-патриотического воспитания студентов; обогащению содержания и методике его реализации в аудиторной и внеаудиторной работе; созданию условий для самообразования, самовыражения и самовоспитания. The article’s attention is focused on the influence of social and humanitarian disciplines on the formation of the future engineer, precisely: the influence of educational opportunities of academic disciplines in terms of national-patriotic education of students; enrichment of the content and methods of its implementation in the classroom and extracurricular activities; creating the conditions for self-education, self-expression and self-training. Keywords: Abramchuk Educational potential of social and humanitarian disciplines in the formation of national-conscious personality of the future engineer, patriotism, national consciousness, native language, national character and national traditions.
URI:
http://ir.lib.vntu.edu.ua/handle/123456789/2625