dc.contributor.author | Баришев, Ю. В. | uk |
dc.contributor.author | Baryshev, Y. | en |
dc.date.accessioned | 2020-03-30T16:26:02Z | |
dc.date.available | 2020-03-30T16:26:02Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.identifier.citation | Baryshev, Y. Analysis of usa cybersecurity teaching methodology implementation at vinnytsia national technical university [Electronic resource] / Y. Baryshev // Матеріали XLIX науково-технічної конференції підрозділів ВНТУ, Вінниця, 27-28 квітня 2020 р. – Електрон. текст. дані. – 2020. – Режим доступу: https://conferences.vntu.edu.ua/index.php/all-fitki/all-fitki-2020/paper/view/9456. | en |
dc.identifier.uri | http://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/29416 | |
dc.description.abstract | The analysis of cybersecurity curricula development at USA's universities using one implemented at Purdue University as an instance was performed. Techniques of outcomes and objectives determination were presented on the example of cybersecurity monitoring and audit curriculum. A structure of the discipline and methodology of current and final assessments development implementation were presented. | en |
dc.description.abstract | Представлено аналіз та особливості побудови програми кібербезпеки в університетах США на прикладі
Purdue University. Розглянуто методики формування мети та задач дисциплін на прикладі дисциплін з моніторингу та аудиту кібербезпеки. Наведено структуру дисципліни та методику до формування завдань для поточного та підсумкового контролю знань. | uk |
dc.language.iso | en_US | en_US |
dc.publisher | ВНТУ | uk |
dc.relation.ispartof | Матеріали XLIX науково-технічної конференції підрозділів ВНТУ, Вінниця, 27-28 квітня 2020 р. | uk |
dc.relation.uri | https://conferences.vntu.edu.ua/index.php/all-fitki/all-fitki-2020/paper/view/9456 | |
dc.subject | кібербезпека | uk |
dc.subject | педагогіка | uk |
dc.subject | мета дисципліни | uk |
dc.subject | задачі дисципліни | uk |
dc.subject | контроль знань | uk |
dc.subject | класифікація Блума | uk |
dc.subject | cybersecurity | en |
dc.subject | pedagogics | en |
dc.subject | course outcome | en |
dc.subject | course objectives | en |
dc.subject | assessments | en |
dc.subject | Bloom's taxonomy | en |
dc.title | Analysis of usa cybersecurity teaching methodology implementation at vinnytsia national technical university | en |
dc.type | Thesis | |
dc.identifier.udc | 004.056 : 378.14 | |
dc.relation.references | All Nobel Prizes. URL: https://www.nobelprize.org/prizes/lists/all-nobel-prizes (accessed 09.03.2020) | en |
dc.relation.references | Cybersecurity URL: https://polytechnic.purdue.edu/degrees/cybersecurity (accessed 09.03.2020) | en |
dc.relation.references | K. Neubauer and others. Teamwork Makes the Dream Work: Purdue' s IMPACT Course Transformation Faculty Learning Community. Purdue University Purdue e-Pubs. 2018. URL: https://docs.lib.purdue.edu/cgi/viewcontent.cgi?article=1036&context=impactpres (accessed 09.03.2020) | en |
dc.relation.references | Anderson and Krathwohl Bloom’s Taxonomy Revised : Understanding the New Version of Bloom’s Taxonomy. 2016. 7 p. URL: https://quincycollege.edu/content/uploads/Anderson-and-Krathwohl_Revised-Blooms-Taxonomy.pdf (accessed 09.03.2020) | en |
dc.relation.references | 5. David R. Krathwohl. A Revision of Bloom’s Taxonomy: An Overview. Theory into Practice, Volume 41, Number 4, Autumn 2002. P. 212-218. URL: https://www.depauw.edu/files/resources/krathwohl.pdf (accessed 09.03.2020) | en |
dc.relation.references | Cybersecurity Curricula 2017: Curriculum Guidelines for Post-Secondary Degree Programs in Cybersecurity. A Report in the Computing Curricula Series Joint Task Force on Cybersecurity Education. URL: https://www.slideshare.net/MatthewRosenquist/cybersecurity-curricula-guidelines-for-postsecondary-degree-programs (accessed 09.03.2020) | en |