dc.contributor.author | Magas, L. M. | en |
dc.contributor.author | Магас, Л. М. | uk |
dc.date.accessioned | 2020-03-30T17:15:56Z | |
dc.date.available | 2020-03-30T17:15:56Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.identifier.citation | Magas L. M. Facilitating critical thinking at english lessons [Електронний ресурс] / L. M. Magas // Матеріали XLIX науково-технічної конференції підрозділів ВНТУ, Вінниця, 27-28 квітня 2020 р. – Електрон. текст. дані. – 2020. – Режим доступу: https://conferences.vntu.edu.ua/index.php/all-hum/all-hum-2020/paper/view/9701. | uk |
dc.identifier.uri | https://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/29731 | |
dc.description.abstract | Importance of critical thinking both for a successful education and for further employment is given special
attention. It is analyzed that there is no single approach to identify critical thinking. Person’s abilities with strong critical
thinking are identified here. Some examples of practical use of critical thinking at English for Specific Purposes are given by
the author. thinking at English for Specific Purposes are given by the author. | en |
dc.description.abstract | Особлива увага у даних тезах приділяється важливості критичного мислення, як для успішного
навчання, так і працевлаштування. Проаналізовані підходи до його визначення та наведені відповідні вміння.
Автором надані приклади особистого досвіду з практичного використання критичного мислення на заняттях
англійської мови у технічному вузі. | uk |
dc.language.iso | en_US | en |
dc.publisher | ВНТУ | uk |
dc.relation.ispartof | Матеріали XLIX науково-технічної конференції підрозділів ВНТУ, Вінниця, 27-28 квітня 2020 р. | uk |
dc.relation.uri | https://conferences.vntu.edu.ua/index.php/all-hum/all-hum-2020/paper/view/9701 | |
dc.subject | критичне мислення | uk |
dc.subject | вища освіта | uk |
dc.subject | уроки англійської у ЗВО | uk |
dc.subject | проблемно-орієнтоване навчання | uk |
dc.subject | успішна освіта і працевлаштування | uk |
dc.subject | critical thinking | en |
dc.subject | higher education | en |
dc.subject | university English lessons | en |
dc.subject | problem-based learning | en |
dc.subject | successful education and carrier | en |
dc.title | Facilitating critical thinking at english lessons | en |
dc.type | Thesis | |
dc.identifier.udc | 378.1 | |
dc.relation.references | Butler, H. A., Dwyer, C. P., Hogan, M. J., Franco, A., Rivas, S. F., Saiz, C., & Almeida, L. S. (2012). The Halpern Critical
Thinking Assessment and real-world outcomes: Cross-national applications. Thinking Skills and Creativity, 7(2), 112–121. | en |
dc.relation.references | Rowe, M. P., Gillespie, B. M., Harris, K. R., Koether, S. D., Shannon, L.-J. Y., & Rose, L. A. (2015). Redesigning a general
education science course to promote critical thinking. CBE-Life Sciences Education, 14(3), 1–12. | en |
dc.relation.references | Guyton, E. M. (1988). Critical thinking and political participation: Development and assessment of a causal model. Theory &
Research in Social Education, 16(1), 23–49. | en |
dc.relation.references | Casner-Lotto, J., & Barrington, L. (2006). Are they really ready to work? Employers’ perspectives on the basic knowledge and
applied skills of new entrants to the 21st century US workforce. New York, NY: The Conference Board, Inc. | en |
dc.relation.references | Bahr, N. (2010) Thinking critically about critical thinking in higher education. International Journal for the Scholarship of
Teaching and Learning, 4(2), Article 9. | en |
dc.relation.references | What is critical thinking? [Електронний ресурс] – Режим доступу: https://philosophy.hku.hk/think/critical/ct.php | en |
dc.relation.references | Ventura, M., Lai, E., & DiCerbo, K. (2017). Skills for Today: What We Know about Teaching and Assessing Critical Thinking.
London: Pearson. | en |