Показати скорочену інформацію

dc.contributor.authorMagas, L. M.en
dc.contributor.authorМагас, Л. М.uk
dc.date.accessioned2020-03-30T17:15:56Z
dc.date.available2020-03-30T17:15:56Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.citationMagas L. M. Facilitating critical thinking at english lessons [Електронний ресурс] / L. M. Magas // Матеріали XLIX науково-технічної конференції підрозділів ВНТУ, Вінниця, 27-28 квітня 2020 р. – Електрон. текст. дані. – 2020. – Режим доступу: https://conferences.vntu.edu.ua/index.php/all-hum/all-hum-2020/paper/view/9701.uk
dc.identifier.urihttps://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/29731
dc.description.abstractImportance of critical thinking both for a successful education and for further employment is given special attention. It is analyzed that there is no single approach to identify critical thinking. Person’s abilities with strong critical thinking are identified here. Some examples of practical use of critical thinking at English for Specific Purposes are given by the author. thinking at English for Specific Purposes are given by the author.en
dc.description.abstractОсоблива увага у даних тезах приділяється важливості критичного мислення, як для успішного навчання, так і працевлаштування. Проаналізовані підходи до його визначення та наведені відповідні вміння. Автором надані приклади особистого досвіду з практичного використання критичного мислення на заняттях англійської мови у технічному вузі.uk
dc.language.isoen_USen
dc.publisherВНТУuk
dc.relation.ispartofМатеріали XLIX науково-технічної конференції підрозділів ВНТУ, Вінниця, 27-28 квітня 2020 р.uk
dc.relation.urihttps://conferences.vntu.edu.ua/index.php/all-hum/all-hum-2020/paper/view/9701
dc.subjectкритичне мисленняuk
dc.subjectвища освітаuk
dc.subjectуроки англійської у ЗВОuk
dc.subjectпроблемно-орієнтоване навчанняuk
dc.subjectуспішна освіта і працевлаштуванняuk
dc.subjectcritical thinkingen
dc.subjecthigher educationen
dc.subjectuniversity English lessonsen
dc.subjectproblem-based learningen
dc.subjectsuccessful education and carrieren
dc.titleFacilitating critical thinking at english lessonsen
dc.typeThesis
dc.identifier.udc378.1
dc.relation.referencesButler, H. A., Dwyer, C. P., Hogan, M. J., Franco, A., Rivas, S. F., Saiz, C., & Almeida, L. S. (2012). The Halpern Critical Thinking Assessment and real-world outcomes: Cross-national applications. Thinking Skills and Creativity, 7(2), 112–121.en
dc.relation.referencesRowe, M. P., Gillespie, B. M., Harris, K. R., Koether, S. D., Shannon, L.-J. Y., & Rose, L. A. (2015). Redesigning a general education science course to promote critical thinking. CBE-Life Sciences Education, 14(3), 1–12.en
dc.relation.referencesGuyton, E. M. (1988). Critical thinking and political participation: Development and assessment of a causal model. Theory & Research in Social Education, 16(1), 23–49.en
dc.relation.referencesCasner-Lotto, J., & Barrington, L. (2006). Are they really ready to work? Employers’ perspectives on the basic knowledge and applied skills of new entrants to the 21st century US workforce. New York, NY: The Conference Board, Inc.en
dc.relation.referencesBahr, N. (2010) Thinking critically about critical thinking in higher education. International Journal for the Scholarship of Teaching and Learning, 4(2), Article 9.en
dc.relation.referencesWhat is critical thinking? [Електронний ресурс] – Режим доступу: https://philosophy.hku.hk/think/critical/ct.phpen
dc.relation.referencesVentura, M., Lai, E., & DiCerbo, K. (2017). Skills for Today: What We Know about Teaching and Assessing Critical Thinking. London: Pearson.en


Файли в цьому документі

Thumbnail

Даний документ включений в наступну(і) колекцію(ї)

Показати скорочену інформацію