Показати скорочену інформацію

dc.contributor.authorЗозуля, І. Є.uk
dc.contributor.authorПоздрань, Ю. В.uk
dc.contributor.authorФранчук, Н. Л.uk
dc.date.accessioned2020-04-21T15:33:33Z
dc.date.available2020-04-21T15:33:33Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.citationПоздрань Ю. В. Сучасні тенденції в методиці викладання української мови за професійним спрямуванням [Текстт] / Ю. В. Поздрань, І. Є. Зозуля, Н. Л. Франчук // Закарпатські філологічні студії. – 2020. – Вип. 13, т. 1. – С. 94–98.uk
dc.identifier.urihttp://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/29791
dc.description.abstractСтаття присвячена проблемі поєднання традиційних та інтерактивних методів навчання на заняттях із дисципліни «Українська мова (за професійним спрямуванням)». Висвітлено досвід впровадження новітніх технологій навчання у Вінницькому національному технічному університеті на основі теорії особистісно орієнтованої освіти. Виокремлено такі ознаки інтерактивного навчання: діалогічність, рівноправну взаємодію студентів і викладача, атмосферу успішності, свідоме регулювання й активізацію своєї поведінки, формування пізнавальної самостійності студентів. Автори статті аналізують різні трактування терміна «інтерактивний метод навчання», узагальнюють відомі класифікації інтерактивних методів за різними критеріями, визначають потенційні можливості застосування цих методів для викладання студентам конкретних тем із курсу української мови за професійним спрямуванням, наводять приклади завдань, спрямованих на розвиток комунікативних умінь і навичок студентів вищих технічних навчальних закладів, подають практичні поради щодо застосування запропонованих вправ та завдань. У статті обґрунтовано необхідність впровадження таких форм, методів та технологій навчання української мови в сучасній вищій школі: візуалізована лекція, снігова куля, рольова гра, відеорезюме, метод ситуаційного навчання (кейс-метод) та соціолінгвістичний експеримент. Доведено, що використання інтерактивних методів навчання надає студентам вищих навчальних закладів унікальні можливості: здобути вміння й навички орієнтуватися у сферах офіційно-ділового усного й писемного мовлення, опанувати особливості мовної системи, специфіку використання різних мовних одиниць залежно від ситуації та мети спілкування, виробити стійкі мовні, мовленнєві та комунікативні навички спілкування в науковій та професійній галузях відповідно до чинних норм української літературної мови.uk
dc.description.abstractThe article deals with the problem of combining traditional and interactive teaching methods in the lessons of the discipline «Ukrainian Language (for professional purposes)». The experience of introduction of the latest teaching technologies at Vinnytsia National Technical University, based on the theory of personality-oriented education, is highlighted. The following features of interactive learning are distinguished: dialogism, atmosphere of success, equal interaction of students and a teacher, conscious regulation and activation of their behaviour, formation of cognitive self-determination of students. The authors of the article analyze different interpretations of the term «an interactive teaching method»; summarize the known classifications of interactive methods, designed by different criteria; identify potential opportunities for using these methods for teaching students specific topics in the discipline «Ukrainian language (for professional purposes)»; give examples of tasks which are aimed at developing communicative skills of students of higher technical education institutions; provide practical advice as for the application of the proposed exercises and tasks. The necessity of implementation of certain forms, methods and technologies of teaching of the Ukrainian language in the modern higher school is substantiated in the article, among them: a visualized lecture, a snow ball, a role-playing game, a video summary, a situational learning method (case-method) and a sociolinguistic experiment. It is proved that the use of interactive teaching methods gives students of higher education institutions unique opportunities: to acquire skills to navigate in the fields of official business oral and written language, to learn the peculiarities of the language system, the specific use of different language units depending on the situation and the purpose of communication. Students develop stable linguistic, spoken and communicative skills in the scientific and professional fields according to the current norms of the Ukrainian literary language.en
dc.language.isouk_UAuk_UA
dc.publisherУжгородський національний університетuk
dc.relation.ispartofЗакарпатські філологічні студії. Вип. 13, т. 1 : 94–98.uk
dc.subjectметод ситуаційного навчанняuk
dc.subjectвідеорезюмеuk
dc.subjectвізуалізована лекціяuk
dc.subjectрольова граuk
dc.subjectінтерактивний методuk
dc.subjectsituational learning methoden
dc.subjectvideo summaryen
dc.subjectvisualized lectureen
dc.subjectrole-playing gameen
dc.subjectinteractive methoden
dc.titleСучасні тенденції в методиці викладання української мови за професійним спрямуваннямuk
dc.typeArticle


Файли в цьому документі

Thumbnail

Даний документ включений в наступну(і) колекцію(ї)

Показати скорочену інформацію