Аналіз недоліків використання інформаційно-комунікаційних технологій у закладах вищої освіти
Автор
Кобилянська, І. М.
Васаженко, Н.
Miastkovska, M.
Kobylianska, I.
Vasazhenko, N.
Мястковская, М.
Кобылянская, И.
Мястковська, М.
Дата
2019Metadata
Показати повну інформаціюCollections
Анотації
У статті проаналізовані недоліки використання інформаційних технологій в процесі підготовки
фахівців. Визначені та окреслені можливі шляхи їх уникнення під час викладацької діяльності.
Об’єкт дослідження – процес фахової підготовки у закладах вищої освіти.
Метою цієї статті є аналіз науково-методичних публікацій з проблеми дослідження, визначення
наявних недоліків використання інформаційних технологій в процесі підготовки фахівців у закла-
дах вищої освіти та можливі шляхи їх подолання.
Проведений аналіз наукових джерел показав, що до основних недоліків використання інформа-
ційних технологій відносять: зменшення уваги студентів в процесі роботи з комп’ютером; наяв-
ність різнопланової та суперечливої інформації, на основі якої необхідно прийняти рішення; не-
можливість машини повністю адаптуватися до здібностей та потреб студента; зменшення кількос-
ті живого спілкування, що може призвести до труднощів під час дискусій на професійні теми; без-
думне використання з мережі Інтернет готових проектів, рефератів, доповідей та труднощі особи-
стісного характеру.
Усе це є підставою для твердження, що використання інформаційних технологій в процесі ви-
вчення навчальної дисципліни має бути методично обґрунтоване, забезпечене відповідними мето-
дичними рекомендаціями щодо роботи з комп’ютером під час опанування матеріалу та оптималь-
но поєднане із традиційними методами навчання.
Перспективами подальших досліджень є методичне обґрунтування та експериментальна пере-
вірка педагогічних умов щодо формування готовності майбутніх фахівців педагогічних спеціаль-
ностей до використання інформаційних технологій в процесі фахової діяльності. In the article the disadvantages of using information technologies in the process of training specialists
are analyzed. Possible ways of avoiding them during teaching activity are identified and outlined.
The object of study is the process of professional training in higher education institutions.
The purpose of this article is to analyze scientific and methodological publications on the problem of
research, to identify the existing shortcomings in the use of information technologies in the process of
training specialists in higher education institutions and possible ways to overcome them. The analysis of scientific sources showed that the main disadvantages of using information technology
include reducing students' attention in the process of working with a computer, the presence of diverse
and contradictory information on which to make a decision, the inability of the machine to fully adapt to
the abilities and needs of the student, reducing the number of live communication, which can lead to
difficulties in discussions on professional topics, thoughtless use of Internet-ready projects, abstracts,
reports and difficulties of a personal nature.
All this is grounded in the assertion that the use of information technology in the course of study
should be methodologically justified, provided with appropriate methodological guidelines for working
with the computer while mastering the material, and optimally combined with traditional teaching
methods.
Prospects for further research are the methodological substantiation and experimental verification of
pedagogical conditions for forming the readiness of future specialists of pedagogical specialties for the
use of information technologies in the process of professional activity. В статье проанализированы недостатки использования информационных технологий в процес-
се подготовки специалистов. Определены и намечены возможные пути их избежания при препо-
давательской деятельности.
Объект исследования – процесс профессиональной подготовки в учреждениях высшего образо-
вания.
Целью данной статьи является анализ научно-методических публикаций по проблеме исследо-
вания, определение имеющихся недостатков использования информационных технологий в про-
цессе подготовки специалистов в учреждениях высшего образования и возможные пути их прео-
доления.
Проведенный анализ научных источников показал, что к основным недостаткам использования
информационных технологий относят: уменьшение внимания студентов в процессе работы с ком-
пьютером; наличие разнообразной и противоречивой информации, на основе которой необходимо
принять решение; невозможность машины полностью адаптироваться к способностям и потребно-
стей студента; уменьшение количества живого общения, что может привести к трудностям в ходе
дискуссий на профессиональные темы; бездумное использование из сети Интернет готовых проек-
тов, рефератов, докладов и трудности личностного характера.
Все это является основанием для утверждения, что использование информационных техноло-
гий в процессе изучения учебной дисциплины должно быть методически обосновано, обеспечено соответствующими методическими рекомендациями по работе с компьютером во время освоения
материала и оптимально сопряжено с традиционными методами обучения.
Перспективами дальнейших исследований является методическое обоснование и эксперимен-
тальная проверка педагогических условий по формированию готовности будущих специалистов
педагогических специальностей к использованию информационных технологий в процессе про-
фессиональной деятельности.
URI:
http://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/30445