dc.contributor.author | Гречановська, О. В. | uk |
dc.contributor.author | Hrechanovska, O. | en |
dc.contributor.author | Гречановская, Е. | ru |
dc.date.accessioned | 2020-09-14T09:20:45Z | |
dc.date.available | 2020-09-14T09:20:45Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.identifier.citation | Гречановська О. В. Асертивність як складова конфліктологічної культури майбутніх фахівців технічних спеціальностей [Текст] / О. В. Гречановська // Педагогіка безпеки. – 2019. – № 1. – С. 66-71. | uk |
dc.identifier.issn | 2524-1087 | |
dc.identifier.issn | 2524-1079 | |
dc.identifier.uri | http://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/30469 | |
dc.description.abstract | В статті розглядаються питання формування асертивності у студентів закладів вищої технічної освіти як важливої складової конфліктологічної культури. Аналізується сутність понять «конфліктологічна культура інженера» та «асертивність». Автор наводить власне визначення «конфліктологічної культури особистості» як такої, що об’єднує знання (вчення) про конфлікт та культуру, спрямовує на вміння їх практичного застосування, а також відомості про прогнозування, запобі-гання, профілактику та актуалізацію вирішення конфліктів в різних життєвих ситуаціях, вміння адаптуватися в конфліктогенному середовищі базуючись на культурно-суспільному досвіді. Конфліктологічна культура майбутніх фахівців технічних спеціальностей розглядається як складова професійно важливих якостей фахової компетентності, набутої в процесі навчання у ЗВТО.
Відзначається, що під час формування конфліктологічної культури у студентів ЗВТО поєднані культурні, психологічні, соціальні, гуманістичні, когнітивні компоненти, які мають розкриватися та засвоюватися студентом (при вивченні як гуманітарних, так і технічних дисциплін) за допомогою інноваційних методів навчання. Засвоєння цих компонентів має відбуватися одночасно, що і є основою формування конфліктологічної культури. До важливої складової конфліктологічної культури відносять засвоєння навичок асертивності у студентів-магістрів.
Описується методологічний підхід до розробки тренінгів з асертивності та наводяться приклади методик, які автор використовує у своїй роботі під час тренінгів. | uk |
dc.description.abstract | The article deals with the issues of formation of assertiveness among the students of technical institutions of higher education as an important component of conflictological culture. The essence of concepts «conflictological culture of engineer» and «assertiveness» is analyzed. The author gives her own definition of «the conflictological culture of a person» as such that integrates knowledge (doctrine) about conflict and culture, guides to the ability of their practical application, provides skills of forecasting, avoidance, prevention and actualization of the solutions to conflicts in different life situations, ability to adapt in a conflictive environment, basing on cultural and social experience. We consider conflictological culture of future specialists of technical specialities as a component of proficiently important qualities of professional competence acquired in the process of studying at higher educational establishments.
It is noted that during the formation of conflictological culture among the students of technical establishments of higher education, cultural, psychological, social, humanistic, cognitive components that must be exposed and mastered by a student (while studying both humanitarian and technical disciplines) with the help of innovative teaching methods are combined, and we believe that the assimilation of these components must take place simultaneously, which is the basis of the formation of conflictological culture. To the important component of the conflictological culture we include assimilation of the assertive skills by students with Master’s degree.
The methodological approach to the development of trainings on assertiveness is described, and the examples of methods used by the author in her work during the trainings are given. | en |
dc.description.abstract | В статье рассматриваются вопросы формирования ассертивности у студентов технических вы-сших учебных заведений как важной составляющей конфликтологической культуры. Анализиру-ются понятия «конфликтологичная культура инженера» и «ассертивность». Автор предоставляет собственное определение «конфликтологической культуры личности» как таковой, что объединя-ет знания (учение) о конфликте и культуре, формирует умения их практического применения и навыки прогнозирования, предотвращения, профилактики и актуализации решения конфликтов в различных жизненных ситуациях, умение адаптироваться в конфликтной бреде, основываясь на культурно-общественном опыте. Конфликтологическая культура будущих специалистов техниче-ских специальностей рассматривается как составляющая профессионально важных качеств про-фессиональной компетентности, приобретенной в процессе обучения в вузе.
Отмечается, что при формировании конфликтологической культуры у студентов технических вузов объединены культурные, психологические, социальные, гуманистические, когнитивные компоненты, которые имеют раскрываться и усваиваться студентом (при изучении как гуманитар-ных, так и технических дисциплин) с помощью инновационных методов обучения. Усвоение этих компонентов должно происходить одновременно, что и является основой формирования конфлик-тологической культуры. К важной составляющей конфликтологической культуры относится усво-ения навыков ассертивности у студентов-магистров.
Описывается методологический подход к разработке тренингов по ассертивности и приводятся примеры методик, которые автор использует в своей работе во время тренингов. | ru |
dc.language.iso | uk_UA | uk_UA |
dc.publisher | ВНТУ | uk |
dc.relation.ispartof | Педагогіка безпеки. № 1 : 66-71. | uk |
dc.subject | асертивнісь | uk |
dc.subject | конфліктологічна культура | uk |
dc.subject | тренінг | uk |
dc.subject | конфлікт | uk |
dc.subject | культура | uk |
dc.subject | агресія | uk |
dc.subject | толерантність | uk |
dc.subject | ідентифікація | uk |
dc.subject | assertiveness | en |
dc.subject | conflictological culture | en |
dc.subject | training | en |
dc.subject | conflict | en |
dc.subject | culture | en |
dc.subject | aggression | en |
dc.subject | tolerance | en |
dc.subject | identification | en |
dc.subject | ассертивность | ru |
dc.subject | конфликтологическая культура | ru |
dc.subject | тренинг | ru |
dc.subject | конфликт | ru |
dc.subject | культура | ru |
dc.subject | агрессия | ru |
dc.subject | толерантность | ru |
dc.subject | идентификация | ru |
dc.title | Асертивність як складова конфліктологічної культури майбутніх фахівців технічних спеціальностей | uk |
dc.title.alternative | Assertiveness as a Component of the Conflictological Culture of Future Specialists in Technical Specialities | en |
dc.title.alternative | Ассертивность как составляющая конфликтологической культуры будущих специалистов технических специальностей | ru |
dc.type | Article | |
dc.relation.references | Болгаріна, В. (2003). Культурологічний підхід як імператив управління школою. Освіта і управ-ління, т. 6, № 3, 29–34. | uk |
dc.relation.references | Каппони, В., & Новак, Т. (1995). Как делать все по-своему, или ассертивность в жизнь. Санкт-Петербург: [б. и.]. | ru |
dc.relation.references | Каппони, В., & Новак, Т. (1998). Сам себе психолог. Санкт-Петербург: Питер. | ru |
dc.relation.references | Кинан, К. (2006). Уверенность в себе. Москва: Изд. ЭКСМО. | ru |
dc.relation.references | Лемак, М. В., & Петрище, В. Ю. (Уклад.). (2012). Психологу для роботи. Діагностичні методики: збірник. Ужгород: Видавництво Олександри Гаркуші. | uk |
dc.relation.references | Солтер, Э. (2000). Условно-рефлекторная терапия. Санкт-Петербург: Речь. | ru |
dc.relation.references | Темрук, О. В. (2013). Соціальна психологія: практикум. Київ: Каравела. | uk |
dc.relation.references | Swimmer, G. I., & Ramanaiah, N. V. (1985). Convergent and discriminant va-lidity of selected assertiveness measures. Journal of Personality and Social Psychology, vol. 49, 243–249. | en |
dc.identifier.doi | https://doi.org/10.31649/2524-1079-2019-4-1-066-071 | |