Показати скорочену інформацію

dc.contributor.authorПугач, С.uk, ru
dc.contributor.authorPuhach, S.en
dc.date.accessioned2020-09-14T10:22:15Z
dc.date.available2020-09-14T10:22:15Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.citationПугач С. Модель розвитку правової компетентності майбутніх фахівців з обліку і оподаткування [Текст] / С. Пугач // Педагогіка безпеки. – 2019. – № 1. – С. 43-53.uk
dc.identifier.issn2524-1087
dc.identifier.issn2524-1079
dc.identifier.urihttp://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/30472
dc.description.abstractУ статті за результатами аналізу наукових праць, власного досвіду та пілотного педагогічного експерименту, шляхом відбору доцільних компонентів і зведення їхньої кількості до необхідного та достатнього мінімуму, презентовано концепцію формування правової компетентності майбутніх фахівців з обліку і оподаткування у закладах вищої освіти та конкретизовано завдання щодо досягнення поставленої мети (визначення методологічних підходів і педагогічних умов форму-вання правової компетентності в закладах вищої освіти, уточнення комплексу загальних і спеціальних правових знань, які потрібні у професійній діяльності фахівців з обліку і оподаткування, та їх внесення в програму фахової підготовки, визначення засобів формування мотивації студентів до професійного вдосконалення в процесі фахової діяльності). Розроблена концепція розвитку право-вої компетентності майбутніх фахівців з обліку і оподаткування у закладах вищої освіти є складною динамічною системою, яка всесторонньо розкриває зміст, структуру, особливості формування правової компетенції майбутніх обліковців. Схематично розроблена концепція подана у вигляді моделі, яка містить цільовий, методологіч-но-конструктивний, організаційно-діяльнісний, діагностичний та корегувальний блоки. Модель містить взаємопов’язані елементи (мету, методологічні підходи, принципи, компоненти) і свідчить про можливість створення керованого процесу розвитку правової компетентності через наявність в її структурі діагностичного інструментарію та критеріїв оцінювання ефективності функціонування, за допомогою яких можна довести доцільність упровадження розроблених методичних рекомендацій та результативність розробленої технології.uk
dc.description.abstractThe paper presents the concept of the formation of legal competence of future specialists in accounting and taxation in higher education establishments by the results of the analysis of scientific works, own experience and pilot pedagogical experiment, by selecting of the appropriate components and reducing their number to the necessary and sufficient minimum, the paper specifies the task of achieving the stated goals (determination of the methodological approaches and pedagogical conditions of the formation of legal competence in institutions of higher education, definition of the complex of general and special legal knowledge, required in the professional activity of accounting and taxation specialists and their introduction into the program of professional training, determination of the means of students' motivation formation for professional improvement in the process of professional activity). The concept of legal competence development of future specialists in accounting and taxation in higher education institutions has been elaborated. It is a complex dynamic system that comprehensively reveals the content, structure, peculiarities of the legal competence formation of future accountants. Schematically developed concept is presented in the form of a model, containing target, methodologically-constructive, organizationally-active, diagnostic and correction blocks. The model contains interrelated elements (purpose, methodological approaches, principles, components) and demonstrates the possibility of creating a controlled process of development of legal competence due to the presence of diagnostic tools and performance evaluation criteria in its structure, by means of which the expediency of implementing the developed methodological recommendations and the effectiveness of the developed technology can be proved. The predictability of the developed model is determined by:  formulation of the methodological provisions of the conceptual model (principles of organization of professional training of future specialists in accounting and taxation, scientific approaches to the organization of pedagogical research);  taking into account the peculiarities of the formation of professional competence, that implies the presence of variable elements which are in a dynamic state;  observance of the degree and stage–by–stage approach to the formation of legal competence of future specialists in accounting and taxation in higher education institutions;  adherence to logic and basic stages of pedagogical processes modeling;  substantiation of pedagogical conditions that influence the investigated process and determine the peculiarities of legal competence formation of future specialists in accounting and taxation;  the existing system of constant monitoring of the studied pedagogical phenomenon and obtaining the results in quantitative indices;  the presence of a corrective procedure that allows to eliminate the determined drawbacks in the process of pedagogical experiment. Thus, theoretical analysis of the works on the formation of the legal competence of the professionals of non-legal specialties and the development of professional competence of future accounting and taxation specialists, as well as own scientific studies allowed to create the conceptual model of of legal competence development of future accounting and taxation specialists.en
dc.description.abstractВ статье по результатам анализа научных трудов, собственного опыта и пилотного педагогиче-ского эксперимента, путем отбора целесообразных компонентов и сведения их количества до нео-бходимого и достаточного минимума, представлена концепция формирования правовой компетен-тности будущих специалистов по учёту и налогообложению в учреждениях высшего образования и конкретизированы задачи по достижению поставленной цели (определение методологических подходов и педагогических условий формирования правовой компетентности в учреждениях вы-сшего образования, уточнение комплекса общих и специальных правовых знаний, которые нужны в профессиональной деятельности специалистов по учёту и налогообложению и их внесение в программу профессиональной подготовки, определение средств формирования мотивации студен-тов к профессиональному совершенствованию в процессе профессиональной деятельности). Раз-работанная концепция развития правовой компетентности будущих специалистов по учёту и нало-гообложению в учреждениях высшего образования является сложной динамической системой, которая всесторонне раскрывает содержание, структуру, особенности формирования правовой компетенции будущих учётчиков. Схематично разработанная концепция представлена в виде модели, содержащей целевой, мето-дологически-конструктивный, организационно-деятельностный, диагностический и корректиру-ющий блоки. Модель содержит взаимосвязанные элементы (цель, методологические подходы, принципы, компоненты) и свидетельствует о возможности создания управляемого процесса развития правовой компетентности через наличие в её структуре диагностического инструментария и критериев оценки эффективности функционирования, с помощью которых можно доказать целе-сообразность внедрения разработанных методических рекомендаций и результативность разрабо-танной технологии.ru
dc.language.isouk_UAuk_UA
dc.publisherВНТУuk
dc.relation.ispartofПедагогіка безпеки. № 1 : 43-53.uk
dc.subjectкомпетентнісний підхідuk
dc.subjectправова компетентністьuk
dc.subjectфахівці з обліку і оподаткуванняuk
dc.subjectмодельuk
dc.subjectмоделювання педагогічного процесуuk
dc.subjectcompetence approachen
dc.subjectlegal competenceen
dc.subjectaccounting and taxation specialistsen
dc.subjectmodelen
dc.subjectmodeling of pedagogical processen
dc.subjectкомпетентностный подходru
dc.subjectправовая компетентностьru
dc.subjectспециалисты по учёту и налогообложениюru
dc.subjectмодельru
dc.subjectмоделирование педагогического процессаru
dc.titleМодель розвитку правової компетентності майбутніх фахівців з обліку і оподаткуванняuk
dc.title.alternativeModel of Legal Competence Development of Future Accounting and Taxation Specialistsen
dc.title.alternativeМодель развития правовой компетентности будущих специалистов по учёту и налогообложениюru
dc.typeArticle
dc.relation.referencesБоярчук Н. (2013). Модель формування професійної компетентності майбутніх економістів. Педа-гогічні науки, № 1 (57), 85–95.uk
dc.relation.referencesВасаженко, Н. (2018). Формування базових компетентностей фахівців з обліку та адміністрування в процесі професійної підготовки. (Дис. канд. пед. наук). Вінницький національний технічний університет, Вінниця.uk
dc.relation.referencesВласюк, І. (2015). Формування професійно-термінологічної компетентності майбутніх бакалаврів економіки в процесі вивчення фахових дисциплін. (Дис. канд. пед. наук). Вінницький держав-ний університет імені Михайла Коцюбинського, Вінниця.uk
dc.relation.referencesГнезділова, К. М., & Касярум, С. О. (2011). Моделі та моделювання у професійній діяльності ви-кладача вищої школи: навч. посіб. Черкаси: Видавець Чабаненко Ю. А.uk
dc.relation.referencesГончаренко, С. У. (1997). Український педагогічний словник. Київ: Либідь.uk
dc.relation.referencesКрутоус, Т. (2015). Формування фахової компетентності майбутніх бакалаврів економіки у процесі навчання природничо-наукових дисциплін. (Дис. канд. пед. наук). Вінницький державний уні-верситет імені Михайла Коцюбинського, Вінниця.uk
dc.relation.referencesЛодатко, Є. (2011). Педагогічні моделі, педагогічне моделювання і педагогічне вимірювання: that is that? Вища освіта України: Теоретичний та науково-методичний часопис. Вип. 3, т. 1, 339–344.uk
dc.relation.referencesМатушинский, Г., & Фролов, А. (2000). Проектирование моделей подготовки к профессиональной деятельности преподавателей высшей школы. Educational Technology and Soсiety, № 3 (4), 183–192.ru
dc.relation.referencesМихасюк, К. (2016). Формування професійної компетентності майбутніх бухгалтерів в процесі навчально-виробничої практики в коледжах економічного профілю. (Дис. канд. пед. наук). Рів-ненський державний гуманітарний університет, Рівне.uk
dc.relation.referencesОрбан-Лембрик, Л. Е. (2003). Психологiя управлiння: посiбник. Київ: Академвидав.uk
dc.relation.referencesПикельная, В. С. (1993). Теория и методика моделирования управленческой деятельности (школо-ведческий аспект). (Дис. д-ра пед. наук). Криворожский государственный педагогический инс-титут, Кривой Рог.ru
dc.relation.referencesПугач, С. C. (2018a). Досвід правої підготовки майбутніх фахівців економічного профілю. Наукові записки Вінницького державного педагогічного університету імені Михайла Коцюбинського. Серія: Педагогіка і психологія: зб. наук. праць: редкол.: В. І. Шахов (голова) та ін. Вип. 56. (с. 170–175). Вінниця: ТОВ Нілан ЛТД.uk
dc.relation.referencesПугач, С. (2018b). Методологічні підходи та принципи формування правової компетенції майбут-ніх економістів у процесі фахової підготовки. Збірник наукових праць «Педагогічні науки На-ціональної академії Державної прикордонної служби України», № 4(15), 355–370.uk
dc.relation.referencesПугач, С. C. (2018c). Розвиток правової компетенції майбутніх фахівців економічного профілю. Педагогіка безпеки, № 2, 120–130. DOI:10.31649/2524-1079-2019-3-2-120-130.uk
dc.relation.referencesПугач, С. (2019a). Закордонний досвід формування правової компетенції майбутніх фахівців еко-номічного профілю. Науковий Вісник Миколаївського національного університету ім. В. О. Сухомлинського. Педагогічні науки: зб. наук. праць. № 1(64), 194–198.uk
dc.relation.referencesПугач, С. C. (2019b). Педагогічні умови розвитку правової компетенції майбутніх фахівців еконо-мічного профілю. Наукові записки. Серія: Педагогічні науки: ред. кол.: В. Ф. Черкасов, В. В. Радул, Н. С. Савченко та ін. Вип. 178. (с. 148–153). Кропивницький: РВВ ЦДПУ ім. В. Вінниченка.uk
dc.relation.referencesПугач, С. (2019c). Проблеми формування правової компетентності в процесі підготовки менедже-рів. Міжн. наук.-техн. конф. «Перспективи розвитку машинобудування та транспорту-2019»: збірн. тез. (с. 371–373). Вінниця: ПП «ТД «Едельвейс і К».uk
dc.relation.referencesПугач, С. С. (2019d). Розвиток правової компетентності фахівців з обліку та оподаткування. Трав-неві наукові читання: XVII Міжнар. наук.-практ. інтернет-конф.: тези доповідей. Ч. 2, с. 54–58. Дніпро: ГО «НОК».uk
dc.relation.referencesПугач, С. С. (2019e). Розвиток правової компетентності фахівців-економістів у закладах вищої освіти. Педагогічний альманах: збірник наук. праць: редкол. В. В. Кузьменко (голова) та ін. Вип. 41. (с. 219–226). Херсон: КВНЗ «Херсонська академія неперервної освіти».uk
dc.relation.referencesПугач, С. С. (2019f). Формирование у будущих экономистов правовой компетентности. Вестник Казахского гуманитарно-юридического инновационного университета, № 1 (41), 66–71.ru
dc.relation.referencesТеплицька, А. (2015). Модель і моделювання в професійній освіті майбутніх учителів. Духовність особистості: методологія, теорія і практика, 6 (69), 181–192.uk
dc.relation.referencesХуторской, А. & Хуторская, Л. (2008). Компетентность как педагогическое понятие: содержание, структура и модели конструирования. Проектирование и организация самостоятельной работы студентов в контексте компетентностного подхода: межвуз. сб. науч. тр. Вып. 1. (с. 117–137). Тула: Изд-во Тул. гос. пед. ун-та им. Л. Н. Толстого.ru
dc.relation.referencesШапран, Ю. (2012). Педагогічне моделювання у процесі формування професійної компетентності майбутнього вчителя біології. Рідна школа, № 12 (грудень), 39–42.uk
dc.relation.referencesШэннон, Р. (1987). Имитационное моделирование систем – искусство и наука. Москва: Мир.ru
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.31649/2524-1079-2019-4-1-043-053


Файли в цьому документі

Thumbnail

Даний документ включений в наступну(і) колекцію(ї)

Показати скорочену інформацію