Аналіз історичного досвіду організації фахової підготовки студентів машинобудівних спеціальностей
Автор
Дембіцька, С. В.
Dembitska, S.
Дембицкая, С. В.
Дата
2019Metadata
Показати повну інформаціюCollections
Анотації
У статті проаналізовані етапи розвитку фахової підготовки працівників машинобудівної галузі.
Розглядаються методичні особливості забезпечення цього процесу та їх вдосконалення на кожно-
му з етапів її розвитку.
Об’єкт дослідження – історичний розвиток процесу фахової підготовки майбутніх спеціалістів
машинобудівної галузі.
Метою даної статті є аналіз особливостей підготовки майбутніх фахівців машинобудівної галу-
зі з моменту її виникнення дотепер. Такий аналіз здійснено з метою виокремлення позитивних та
негативних моментів на кожному з розглядуваних етапів для окреслення шляхів вдосконалення процесу підготовки майбутніх машинобудівників.
Аналіз історичного досвіду підготовки фахівців машинобудівної галузі показує, що пошуки
ефективних методів і засобів відбувалися завжди. За два століття практики підготовки майбутніх
машинобудівників на теренах України навчання змінилося із суто теоретичного до теоретико-
практичного. В процесі еволюції вищої школи відкидалися ті методичні підходи, які не приносили
очікуваного результату.
В статті здійснено аналіз публікацій щодо питання фахової підготовки майбутніх машинобуді-
вників та визначено, що шляхами його вдосконалення є стандартизація змісту підготовки майбут-
ніх машинобудівників (шляхом затвердження стандартів вищої освіти України), врахування вимог
компетентнісного підходу, формування мотивації до самовдосконалення та самоосвіти працівни-
ків машинобудівної галузі протягом усієї фахової діяльності й використання новітніх технологій
та інновацій.
Перспективами подальших досліджень є розробка методичного забезпечення підготовки май-
бутніх фахівців машинобудівних спеціальностей на основі компетентнісного підходу. The article analyzes the stages of development of professional training of workers in the machinebuilding
industry. The methodical features of providing this process and their improvement at each of the
considered stages are considered.
The object of the research is the historical development of the professional training of future
specialists in the machine-building industry.
The purpose of this article is to analyze the peculiarities of the training of future specialists in the
machine-building industry since its inception till now. Such an analysis was carried out in order to
distinguish between positive and negative points at each of the stages under consideration, to outline the
ways to improve the process of preparing future engineers.
An analysis of the historical experience of training specialists in the engineering industry shows that
there has always been the search for effective methods and tools. For two centuries, the training of future
machine builders in Ukraine has changed from purely theoretical to theoretical and practical. In the
process of evolution of a higher school, those methodological approaches that did not bring the expected
result were rejected.
The article analyzes the publications on the issue of the professional training of future machine
builders and states that the ways of its improvement are standardization of the content of the training of
future machine builders (by approving the standards of higher education of Ukraine), taking into account
the requirements of the competent approach, forming the motivation to self-improvement and selfeducation
of the workers of the machine-building industry throughout the professional activity and use of
the latest technologies and innovations.
Prospects for further research are the development of methodological provision for the training of
future specialists in machine-building specialties on the basis of a competent approach. В статье проанализированы этапы развития профессиональной подготовки работников маши-
ностроительной отрасли. Рассматриваются методические особенности обеспечения этого процесса
и его совершенствование на каждом из этапов.
Объект исследования – историческое развитие процесса профессиональной подготовки буду-
щих специалистов машиностроительной отрасли.
Целью данной статьи является анализ особенностей подготовки будущих специалистов маши-
ностроительной отрасли с момента её возникновения до сих пор. Такой анализ осуществлён с це-
лью выделения положительных и отрицательных моментов на каждом из рассматриваемых этапов
для определения путей совершенствования процесса подготовки будущих машиностроителей.
Анализ исторического опыта подготовки специалистов машиностроительной отрасли показы-
вает, что поиски эффективных методов и средств происходили всегда. За два века практики подго-
товки будущих машиностроителей на территории Украины обучения изменилось с чисто теорети-
ческого к теоретико-практическому. В процессе эволюции высшей школы отвергались те методи-
ческие подходы, которые не приносили ожидаемого результата.
В статье проведён анализ публикаций по вопросу профессиональной подготовки будущих ма-
шиностроителей и определено, что путями его совершенствования является стандартизация соде-
ржания подготовки будущих машиностроителей (путём утверждения стандартов высшего образо-
вания Украины), учёт требований компетентностного подхода, формирование мотивации к само-
совершенствованию и самообразованию работников машиностроительной отрасли в течение всей
профессиональной деятельности и использования новейших технологий и инноваций.
Перспективами дальнейших исследований является разработка методического обеспечения по-
дготовки будущих специалистов машиностроительных специальностей на основе компетентност-
ного подхода.
Ключевые слова
URI:
http://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/30477