dc.contributor.author | Симчич, М. | uk |
dc.contributor.author | Symchych, M. | en |
dc.date.accessioned | 2020-10-23T11:51:27Z | |
dc.date.available | 2020-10-23T11:51:27Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.identifier.citation | Симчич М. Зауваження щодо видання «Вступу» до філософського курсу Теофана Прокоповича [Текст] / М. Симчич // Sententiae. – 2020. – № 1. – С. 126-139. | uk |
dc.identifier.issn | 2075-6461 | |
dc.identifier.issn | 2308-8915 | |
dc.identifier.uri | http://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/30753 | |
dc.description.abstract | Стаття супроводжує критичну публікацію вступу до філософського курсу Теофана Прокоповича (викладеного у Києво-Могилянській академії у 1707-1709 навчальних роках). У статті проаналізовано особливості рукопису Прокоповича в зіставленні з рукописом курсу Ґеорґія Кониського (викладеного у 1747-1749 навчальних роках). Другий з цих курсів можна сприймати як список першого, оскільки не містить значних відмінностей. У статті описано принципи видання «Вступу», філософське значення останнього і його короткий зміст з наступним аналізом посилань Прокоповича. Пояснено кодикологічні та текстологічні особливості текстів Прокоповича і Кониського. Помічено, що рукопис Кониського містить набагато більше помилок, ніж рукопис Прокоповича. Більшість з понад сотні різночитань між курсами – це помилки в рукописі Кониського. Автор робить припущення, що студент-записувач курсу Кониського не до кінця розумів складну стилістику Прокоповича. Позиція Прокоповича щодо стилю викладу свідчить про балансування між гуманістичними і схоластичними ідеалами. Констатовано, що Прокопович цитує здебільшого античних авторів. Посилання в Прокоповича достатньо детальні, проте на завжди коректні. У майже половині з них (6 з 12) виявлено невідповідності. Дуже ймовірно, що Прокопович робив ці посилання з пам’яті. | uk |
dc.description.abstract | The article supplements the publication of the introduction to Theophan Prokopovych’s philosophical
course (taught at Kyiv-Mohyla Academy in 1707-09). It analyses characteristics of
Prokopovych’s manuscript in comparison with the manuscript of Georgiy Konyskyi’s philosophical
course (taught in 1747-1749). The latter turns out to be a copy of the former, as it does not contain significant differences. The article describes the editorial principles of Prokop-ovych’s Prooemium and the significance of the text as well as gives short exposition of the content with the analysis of references by Prokopovych. It explains some codicological and tex-tological characteristics of both manuscripts. The analysis of textual relation between the two manuscripts shows that Konyskyi’s manuscript contains much more mistakes than Prokop-ovych’s manuscript. Most of more than a hundred variations between the manuscripts are mis-takes in Konyskyi’s manuscript. The author supposes that the student, the scribe of Konyskyi’s manuscript, not completely understood rather complicated style of Prokopovych. Prokop-ovych’s position about the style of exposition shows balancing between humanistic and scho-lastic ideas. It states that Prokopovych refers usually to ancient authors. The references in the text are quite detailed, but not enough accurate. Almost half of them (6 out of 12) happen to be incorrect. It is probable that Prokopovych made references from memory. | en |
dc.language.iso | uk_UA | uk_UA |
dc.publisher | ВНТУ | uk |
dc.relation.ispartof | Sententiae. № 1 : 126-139. | en |
dc.relation.uri | https://sententiae.vntu.edu.ua/index.php/sententiae/article/view/502 | |
dc.title | Зауваження щодо видання «Вступу» до філософського курсу Теофана Прокоповича | uk |
dc.title.alternative | Remarks about the Edition of the “Introduction” to the Philosophical Course by Theophan Prokopovich | en |
dc.type | Article | |
dc.relation.references | Кониський, Ґ. (1747-49). Philosophia peripatetica juxta numerum quatuor facultatum
quadripartita… [Філософський курс]. Отдел рукописей (ф. 152, ед.хр. 130). Российская
государственная библиотека, Москва. | ru |
dc.relation.references | Прокопович, Т. (1707-09a). [Philosophia peripatetica juxta numerum quatuor facultatum
quadripertita…] [Філософський курс]. Інститут рукопису (ф. 301, од. зб. П43). Націона-
льна бібліотека України імені В. Вернадського, Київ. | uk |
dc.relation.references | Прокопович, Т. (1707-09b). Philosophia peripatetica juxta numerum quatuor facultatum
quadripertita… [Філософський курс]. Отдел рукописей (ф. СПб Дух. Сем., ед.хр. 64).
Российская национальная библиотека, Санкт-Петербург. | ru |
dc.relation.references | Арістотель. (2002). Нікомахова етика. Київ: Аквілон-Плюс. | uk |
dc.relation.references | Дионисий Ареопагит. (2002). О небесной иерархии. In Дионисий Ареопагит, Сочинения. Са-
нкт-Петербург: Алетейя. | ru |
dc.relation.references | Луцій Анней Сенека. (2017). Моральні листи до Луцілія. (А. Содомора, Перекл.). Львів: Апріорі. | uk |
dc.relation.references | Платон. (2008). Федон. In Платон, Діалоги (сс. 152-236). (Й. Кобів, Перекл.). Харків: Фоліо. | uk |
dc.relation.references | Симчич, М. (Ред.). (2019a). Критичне порівняльне видання текстів Теофана Прокоповича і
Ґеорґія Кониського про нескінченність і їхніх наявних українських перекладів. Sententiae,
38(1), 41-121. https://doi.org/10.22240/sent38.01.041 | uk |
dc.relation.references | Симчич, М. (2019b) Порівняльний аналіз філософських курсів Теофана Прокоповича і Ґеорґія
Кониського на прикладі розділу «Про нескінченність» Sententiae, 38(1), 122-136.
https://doi.org/10.22240/sent38.01.122 | uk |
dc.relation.references | Allatius, L. (1864). De S. Joanne Damasceno prolegomena. In J.-P. Migne (Еd.), Patrologiae cursus
completus. Series Graeca (Т. 94, col. 117-192). Parisii: Apud J.-P. Migne Editorem. | en |
dc.relation.references | Aristote. (n.d.). Métaphysique. Retrieved January 4, 2020, from L'antiquité grecque et latine du moyen
âge website http://remacle.org/bloodwolf/philosophes/Aristote/tablemetaphysique.htm | |
dc.relation.references | Augustine. (n.d.). De Civitate Dei. Retrieved January 3, 2020, from The Latin Library website
http://www.thelatinlibrary.com/augustine/civ19.shtml | en |
dc.relation.references | Cicero. (n.d.). De Officiis. Retrieved January 4, 2020, from The Latin Library website
http://www.thelatinlibrary.com/cicero/off2.shtml | en |
dc.relation.references | Conimbricenses. (1607). Commentarii Collegii Conimbricensis e Societate Jesu In Universam
Dialecticam Aristotelis Stagiritae. Coliniae Agrippinae [Köln]: Apud Bernardum Gualtherium. | en |
dc.relation.references | Diogenes Laertius. (1925). Lives of eminent philosophers (Vol. 2). London; New York: Heinemann;
Putnam & sons. | en |
dc.relation.references | Franciscus de Marchia. (2008). Reportatio II A (Quaestiones in secundum librum Sententiarum) qq. 1-12.
(T. Suarez-Nani et al., Eds.). Leuven: Leuven UP. https://doi.org/10.2307/j.ctt9qdwjb.14 | |
dc.relation.references | Johannes von Damaskos. (1969). Dialectica sive capita philosophica. In Johannes von Damaskos,
Die Schriften. Berlin: Gruyter. | |
dc.relation.references | Joannes Damascenus. (1577). Opera multo quam unquam antehac auctiora, magnaque ex parte
nunc de integro conversa. (Jacobus Billius, Ed.). Parisii: Apud Guillelmum Chaudiere. | |
dc.relation.references | Kraye, J. (1993) The Philosophy of the Italian Renaissance. In Routledge History of Philosophy.
Vol. 4: Renaissance and Seventeenth-Century Rationalis (pp. 15-65). London: Routledge. | en |
dc.relation.references | Plato. (1551). Theages vel de Sapientia. Paris: Morelius. | |
dc.relation.references | Platon. (n.d.). Théétète, ou de la science. Retrieved January 4, 2020, from L'antiquité grecque et latine du
moyen âge website http://remacle.org/bloodwolf/philosophes/platon/cousin/theetete2.htm | |
dc.relation.references | Prokopowicz, Th. (1744). Apologia fidei in qua respondetur ad literas doctissimorum quorundam
lutheranorum, quas ad patrem Michaelem, schi-monachum Pieczariensem, Regiomonto
dederunt, respondentes ad ejus literas compellatorias, quas ipse prius ad eos misit, de vera
Fide Orientalis Graeco Ruthenicae Apostolicae Ecclesiae. In Th. Prokopowicz, Miscellaneana
Sacra variis temporibus edita, nunc primum in unum collecta publicoque exhibita. Wratislavia
[Wrocław]: Johannes Jacobus Kornius. | |
dc.relation.references | Saint John of Damascus. (1958). Philosophical chapters. In Saint John of Damascus, Writings (pp.
8-110). Washington, D.C.: The Catholic University of America Press. | en |
dc.relation.references | Seneca Minor. (n.d.). Epistulae Morales Ad Lucilium. Retrieved January 7, 2020, from The Latin
Library website http://www.thelatinlibrary.com/sen/seneca.ep14-15.shtml | |
dc.relation.references | Tarrant, R. J. (2016). Texts, editors, and readers: Methods and problems in Latin textual criticism.
Cambridge: Cambridge University Press. https://doi.org/10.1017/CBO9780511805165 | |
dc.relation.references | Wulf, M. de. (1907). Scholasticism old and new: An introduction to Scholastic philosophy medieval
and modern. Dublin: Gill and Son; London: Longmans, Green et co. | |
dc.identifier.doi | https://doi.org/10.31649/sent39.01.126 | |