Показати скорочену інформацію

dc.contributor.authorСимчич, М.uk
dc.contributor.authorSymchych, M.en
dc.date.accessioned2020-10-23T11:51:27Z
dc.date.available2020-10-23T11:51:27Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.citationСимчич М. Зауваження щодо видання «Вступу» до філософського курсу Теофана Прокоповича [Текст] / М. Симчич // Sententiae. – 2020. – № 1. – С. 126-139.uk
dc.identifier.issn2075-6461
dc.identifier.issn2308-8915
dc.identifier.urihttp://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/30753
dc.description.abstractСтаття супроводжує критичну публікацію вступу до філософського курсу Теофана Прокоповича (викладеного у Києво-Могилянській академії у 1707-1709 навчальних роках). У статті проаналізовано особливості рукопису Прокоповича в зіставленні з рукописом курсу Ґеорґія Кониського (викладеного у 1747-1749 навчальних роках). Другий з цих курсів можна сприймати як список першого, оскільки не містить значних відмінностей. У статті описано принципи видання «Вступу», філософське значення останнього і його короткий зміст з наступним аналізом посилань Прокоповича. Пояснено кодикологічні та текстологічні особливості текстів Прокоповича і Кониського. Помічено, що рукопис Кониського містить набагато більше помилок, ніж рукопис Прокоповича. Більшість з понад сотні різночитань між курсами – це помилки в рукописі Кониського. Автор робить припущення, що студент-записувач курсу Кониського не до кінця розумів складну стилістику Прокоповича. Позиція Прокоповича щодо стилю викладу свідчить про балансування між гуманістичними і схоластичними ідеалами. Констатовано, що Прокопович цитує здебільшого античних авторів. Посилання в Прокоповича достатньо детальні, проте на завжди коректні. У майже половині з них (6 з 12) виявлено невідповідності. Дуже ймовірно, що Прокопович робив ці посилання з пам’яті.uk
dc.description.abstractThe article supplements the publication of the introduction to Theophan Prokopovych’s philosophical course (taught at Kyiv-Mohyla Academy in 1707-09). It analyses characteristics of Prokopovych’s manuscript in comparison with the manuscript of Georgiy Konyskyi’s philosophical course (taught in 1747-1749). The latter turns out to be a copy of the former, as it does not contain significant differences. The article describes the editorial principles of Prokop-ovych’s Prooemium and the significance of the text as well as gives short exposition of the content with the analysis of references by Prokopovych. It explains some codicological and tex-tological characteristics of both manuscripts. The analysis of textual relation between the two manuscripts shows that Konyskyi’s manuscript contains much more mistakes than Prokop-ovych’s manuscript. Most of more than a hundred variations between the manuscripts are mis-takes in Konyskyi’s manuscript. The author supposes that the student, the scribe of Konyskyi’s manuscript, not completely understood rather complicated style of Prokopovych. Prokop-ovych’s position about the style of exposition shows balancing between humanistic and scho-lastic ideas. It states that Prokopovych refers usually to ancient authors. The references in the text are quite detailed, but not enough accurate. Almost half of them (6 out of 12) happen to be incorrect. It is probable that Prokopovych made references from memory.en
dc.language.isouk_UAuk_UA
dc.publisherВНТУuk
dc.relation.ispartofSententiae. № 1 : 126-139.en
dc.relation.urihttps://sententiae.vntu.edu.ua/index.php/sententiae/article/view/502
dc.titleЗауваження щодо видання «Вступу» до філософського курсу Теофана Прокоповичаuk
dc.title.alternativeRemarks about the Edition of the “Introduction” to the Philosophical Course by Theophan Prokopovichen
dc.typeArticle
dc.relation.referencesКониський, Ґ. (1747-49). Philosophia peripatetica juxta numerum quatuor facultatum quadripartita… [Філософський курс]. Отдел рукописей (ф. 152, ед.хр. 130). Российская государственная библиотека, Москва.ru
dc.relation.referencesПрокопович, Т. (1707-09a). [Philosophia peripatetica juxta numerum quatuor facultatum quadripertita…] [Філософський курс]. Інститут рукопису (ф. 301, од. зб. П43). Націона- льна бібліотека України імені В. Вернадського, Київ.uk
dc.relation.referencesПрокопович, Т. (1707-09b). Philosophia peripatetica juxta numerum quatuor facultatum quadripertita… [Філософський курс]. Отдел рукописей (ф. СПб Дух. Сем., ед.хр. 64). Российская национальная библиотека, Санкт-Петербург.ru
dc.relation.referencesАрістотель. (2002). Нікомахова етика. Київ: Аквілон-Плюс.uk
dc.relation.referencesДионисий Ареопагит. (2002). О небесной иерархии. In Дионисий Ареопагит, Сочинения. Са- нкт-Петербург: Алетейя.ru
dc.relation.referencesЛуцій Анней Сенека. (2017). Моральні листи до Луцілія. (А. Содомора, Перекл.). Львів: Апріорі.uk
dc.relation.referencesПлатон. (2008). Федон. In Платон, Діалоги (сс. 152-236). (Й. Кобів, Перекл.). Харків: Фоліо.uk
dc.relation.referencesСимчич, М. (Ред.). (2019a). Критичне порівняльне видання текстів Теофана Прокоповича і Ґеорґія Кониського про нескінченність і їхніх наявних українських перекладів. Sententiae, 38(1), 41-121. https://doi.org/10.22240/sent38.01.041uk
dc.relation.referencesСимчич, М. (2019b) Порівняльний аналіз філософських курсів Теофана Прокоповича і Ґеорґія Кониського на прикладі розділу «Про нескінченність» Sententiae, 38(1), 122-136. https://doi.org/10.22240/sent38.01.122uk
dc.relation.referencesAllatius, L. (1864). De S. Joanne Damasceno prolegomena. In J.-P. Migne (Еd.), Patrologiae cursus completus. Series Graeca (Т. 94, col. 117-192). Parisii: Apud J.-P. Migne Editorem.en
dc.relation.referencesAristote. (n.d.). Métaphysique. Retrieved January 4, 2020, from L'antiquité grecque et latine du moyen âge website http://remacle.org/bloodwolf/philosophes/Aristote/tablemetaphysique.htm
dc.relation.referencesAugustine. (n.d.). De Civitate Dei. Retrieved January 3, 2020, from The Latin Library website http://www.thelatinlibrary.com/augustine/civ19.shtmlen
dc.relation.referencesCicero. (n.d.). De Officiis. Retrieved January 4, 2020, from The Latin Library website http://www.thelatinlibrary.com/cicero/off2.shtmlen
dc.relation.referencesConimbricenses. (1607). Commentarii Collegii Conimbricensis e Societate Jesu In Universam Dialecticam Aristotelis Stagiritae. Coliniae Agrippinae [Köln]: Apud Bernardum Gualtherium.en
dc.relation.referencesDiogenes Laertius. (1925). Lives of eminent philosophers (Vol. 2). London; New York: Heinemann; Putnam & sons.en
dc.relation.referencesFranciscus de Marchia. (2008). Reportatio II A (Quaestiones in secundum librum Sententiarum) qq. 1-12. (T. Suarez-Nani et al., Eds.). Leuven: Leuven UP. https://doi.org/10.2307/j.ctt9qdwjb.14
dc.relation.referencesJohannes von Damaskos. (1969). Dialectica sive capita philosophica. In Johannes von Damaskos, Die Schriften. Berlin: Gruyter.
dc.relation.referencesJoannes Damascenus. (1577). Opera multo quam unquam antehac auctiora, magnaque ex parte nunc de integro conversa. (Jacobus Billius, Ed.). Parisii: Apud Guillelmum Chaudiere.
dc.relation.referencesKraye, J. (1993) The Philosophy of the Italian Renaissance. In Routledge History of Philosophy. Vol. 4: Renaissance and Seventeenth-Century Rationalis (pp. 15-65). London: Routledge.en
dc.relation.referencesPlato. (1551). Theages vel de Sapientia. Paris: Morelius.
dc.relation.referencesPlaton. (n.d.). Théétète, ou de la science. Retrieved January 4, 2020, from L'antiquité grecque et latine du moyen âge website http://remacle.org/bloodwolf/philosophes/platon/cousin/theetete2.htm
dc.relation.referencesProkopowicz, Th. (1744). Apologia fidei in qua respondetur ad literas doctissimorum quorundam lutheranorum, quas ad patrem Michaelem, schi-monachum Pieczariensem, Regiomonto dederunt, respondentes ad ejus literas compellatorias, quas ipse prius ad eos misit, de vera Fide Orientalis Graeco Ruthenicae Apostolicae Ecclesiae. In Th. Prokopowicz, Miscellaneana Sacra variis temporibus edita, nunc primum in unum collecta publicoque exhibita. Wratislavia [Wrocław]: Johannes Jacobus Kornius.
dc.relation.referencesSaint John of Damascus. (1958). Philosophical chapters. In Saint John of Damascus, Writings (pp. 8-110). Washington, D.C.: The Catholic University of America Press.en
dc.relation.referencesSeneca Minor. (n.d.). Epistulae Morales Ad Lucilium. Retrieved January 7, 2020, from The Latin Library website http://www.thelatinlibrary.com/sen/seneca.ep14-15.shtml
dc.relation.referencesTarrant, R. J. (2016). Texts, editors, and readers: Methods and problems in Latin textual criticism. Cambridge: Cambridge University Press. https://doi.org/10.1017/CBO9780511805165
dc.relation.referencesWulf, M. de. (1907). Scholasticism old and new: An introduction to Scholastic philosophy medieval and modern. Dublin: Gill and Son; London: Longmans, Green et co.
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.31649/sent39.01.126


Файли в цьому документі

Thumbnail

Даний документ включений в наступну(і) колекцію(ї)

Показати скорочену інформацію