Ревізіоністсько-контекстуальна реконструкція філософської «системи» маркіза де Сада. Lloyd, H.M. (2018) Sade’s Philosophical System in its Enlightenment Context. Saint Lucia: Springer International Publishing; Palgrave Macmillan.
Анотації
В огляді визначено складові контекстуальної інтелектуальної реконструкції філософської системи маркіза де Сада в контексті Просвітництва, здійсненої Г. М. Лойдом. Встановлено принципове значення просвітницького дискурсу чутливості, його вплив на теорію природного права й моральної філософії XVIII століття. Продемонстровано основні етапи реконструкції «системи» Сада, а саме: 1) філософський контекст (онтологія й епістемологія) як дискурс чутливості; 2) специфіка жанру філософського роману; 3) моральна філософія епохи та реакція Сада щодо неї; 4) теорія тілесної чутливості та теорія афективного саморозвитку Сада, тобто його філософський аскезис; 5) особливості розуміння Сада в контексті розвитку сучасної філософії. Зазначено, що така реконструкція проблематизує формальні й змістовні складові філософського дискурсу в академічному середовищі. The review identifies the components of contextual intellectual reconstruction Marquis de Sade’s philosophical system in the context of the Enlightenment carried out by H. M. Lloyd. The fundamental importance of the enlightenment discourse of sensibility, its influence on the theory of natural law and moral philosophy of the Eighteenth Century is established. The main stages of reconstruction of Sade’s “system” are demonstrated, namely: 1) philosophical context (ontology and epistemology) as a discourse of sensibility; 2) the specificity of the genre of the “roman philosophique”; 3) the moral philosophy of the era and the Sade's response to it; 4) the theory of corporeal sensibility and the theory of affective self-cultivation of Sade, that is, its philosophical askesis; 5) understanding of Sade in the context of the development of contemporary philosophy. It is noted that such reconstruction problematizes of the formal and substantive components of philosophical discourse in the academic environment.
URI:
http://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/30786