Обґрунтування впливу температури компонентів сумішевого палива на роботу двигуна
Автор
Галущак, О. О.
Бурлака, С. А.
Галущак, Д. О.
Малаков, О. І.
Halushchak, O.
Burlaka, S.
Halushchak, D.
Malakov, O.
Галущак, А. А.
Бурлака, С. А.
Галущак, Д. А.
Малаков, А. И.
Дата
2019Metadata
Показати повну інформаціюCollections
Анотації
В якості біологічного компонента дизельного сумішевого палива широко застосовується ріпакова олія. Однак технологія обробітку ріпаку затратна, його врожаї багато в чому залежать від зони зростання та погодних умов. Значний вплив на процес сумішоутворення в циліндрах двигуна та паливоподачі відіграють фізичні та хімічні показники палив. Одними з таких критеріїв є температурні величини як змішуваних палив, так і навколишнього середовища. Тому метою розрахунків є вивчення властивостей перспективних компонентів дизельного сумішевого палива. В якості досліджуваних рослинних компонентів дизельного сумішевого палива були взяті олії, отримані холодним віджиманням з насіння таких олійних культур: рижію, гірчиці, суріпиці, редьки олійної, льону олійного, сафлору і сої.
Визначено показники технологічних, хімічних, фізичних і теплотворних властивостей, виконано математичний аналіз і розраховано нижчу теплоту згоряння вказаних рослинних олій і дизельного сумішевого палива. Якість змішування біологічного і мінерального компонентів дизельного сумішевого палива побічно оцінювали за величиною оптичної щільності.
В даний час найбільш дослідженим джерелом рослинної сировини є ріпак. Однак заслуговує на увагу застосування олій і інших культур. Найбільш простий і доступний спосіб використання ріпакової олії – розбавлення дизельним паливом. При використанні сумішевого палива, особливості фізичних властивостей рослинних олій і палив на їх основі роблять помітний вплив на параметри процесу паливоподачі, призводячи до трансформації характеристик уприскування і розпилювання палив і подальших процесів сумішоутворення і згорання. Важливою складовою яких є температура палив та їх сумішей, особливо в момент змішування. Встановлено, що для покращення техніко-економічних показників двигунів при використанні дизельного сумішевого палива необхідно регулювати температуру компонентів сумішевого палива в залежності від температури навколишнього середовища та самого палива. Rapeseed oil is widely used as a biological component of diesel mixed fuels. However, the technology of cultivation of rape is  expensive,  its  crops  largely  depend  on  the  growth  zone  and  weather  conditions.  The  physical  and  chemical  parameters  of fuels  play  a  significant  role  in  the  process  of  mixing  in  the  engine  cylinders  and  fuel  supply.  One  of  these  criteria  is  the temperature values of both mixed fuels and the environment. Therefore, the purpose of calculations is to study the properties of promising components of diesel mixed fuel. As the studied plant components of the diesel fuel mixture, the oils obtained by cold pressing  out  from  the  seeds  of  the  following  oilseeds  were  taken:  rijia,  mustard,  buckthorn,  oil  radish,  oil  flax,  safflower  and soya.The  indicators  of  technological,  chemical,  physical  and  calorific  properties  are  determined,  mathematical  analysis  is performed  and  the  lower  heat  of  combustion  of  these  vegetable  oils  and  diesel  fuel  mixture  is  calculated.  The  quality  of  the mixing  of  the  biological  and  mineral  components  of  the  diesel  fuel  mixture  was  indirectly  evaluated  by  the  magnitude  of  the optical density.Currently,  the  most  studied  source  of  plant  material  is  rape.  However,  the  use  of  oils  and  other  crops  deserves  attention. The most simple and accessible way of using rapeseed oil is dilution with diesel fuel. When using mixed fuels, the peculiarities ofthe physical properties of vegetable oils and fuels on their basis have a noticeable influence on the parameters of the process of fuel supply, resulting in the transformation of the characteristics of injection and fuel spraying and subsequent processes of mixing and combustion. An important component is the temperature of fuels and their mixtures, especially at the time of mixing. It has been established that in order to improve the technical and economic performance of engines when using diesel fuel, it is necessary to  adjust  the  temperature  of  the  components  of  the mixed  fuel  depending  on  the  ambient  temperature  and  the  fuel itself. В  качестве  биологического  компонента  дизельного  смесевого  топлива  широко  применяется  рапсовое  масло. Однако технология обработки рапса затратная, его урожаи во многом зависят от зоны роста и погодных условий. Значительное влияние на процесс смесеобразования в цилиндрах двигателя и топливоподачи играют физические и химические   показатели    топлива.   Одними   из    таких   критериев   является    температурные   величины   как смешиваемых   топлив,   так   и   окружающей   среды.   Поэтому   целью   расчетов   является   изучение   свойств перспективных компонентов дизельного смесевого  топлива. В качестве исследуемых растительных компонентов дизельного   смесевого   топлива   были   приняты   масла,   полученные   холодным   отжимом   из   семян   следующих масличных культур: рыжика, горчицы, сурепки, редьки масличной, льна масличного, сафлора и сои.Определены   показатели   технологических,   химических,   физических   и   теплотворных   свойств,   выполненматематический  анализ  и  рассчитана  низшая  теплота  сгорания  указанных  растительных  масел  и  дизельного смесевого  топлива.  Качество  смешивания  биологического  и  минерального  компонентов  дизельного  смесевого топлива косвенно оценивали по величине оптической плотности.В   настоящее   время   наиболее   исследованным   источником   растительного   сырья   является   рапс.   Однако заслуживает  внимания  применение  масел  и  других  культур.  Наиболее  простой  и  доступный  способ  использования рапсового   масла –разбавление   дизельным   топливом.   При   использовании   смесевого   топлива,   особенности физических  свойств  растительных  масел  и  топлив  на  их  основе  оказывают  заметное  влияние  на  параметрыпроцесса топливоподачи, приводя к трансформации характеристик впрыска и распыления топлива и последующих процессов  смесеобразования  и  сгорания.  Важной  составляющей  которых  является  температура  топлива  и  их смесей,  особенно  в  момент  смешивания.  Установлено,  что  для  улучшения  технико-экономических  показателей двигателей    при    использовании    дизельного    смесевого    топлива    необходимо    регулировать    температуру компонентов смесевого топлива в зависимости от температуры окружающей среды и самого топлива. 
URI:
http://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/30806

