Особливість використання логістичного аспекту та математичної підтримки для управління працездатністю автотранспортних засобів
Author
Макарова, Т. В.
Макаров, В. А.
Makarova, Т.
Makarov, V.
Макарова, Т. В.
Макаров, В. А.
Date
2019Metadata
Show full item recordCollections
Abstract
Наведено дослідження умов для раціонального управління працездатністю рухомого складу автомобільного транспорту, який задіяний в забезпеченні функціонування логістичного ланцюга постачань.
Визначено, що управління робочим станом автомобіля є складною і дуже витратною складовою технічної експлуатації автотранспортних засобів. В ринкових умовах формування господарства країни, необхідно знайти кошти і механізм для підтримання вибраного рівня працездатності. Розглянута схема принципової системи управління працездатністю, яка орієнтована на прибуток від транспортної діяльності в тісному зв'язку з логістикою.
Показано, що функціональна складова ланцюга постачань, якою є автомобільний транспорт, працює не тільки на поліпшення своїх кількісних та якісних параметрів як окремої незалежної одиниці, а також на основний загальний результат дії логістичного потоку.
Підкреслено, що тільки працездатні автомобілі в змозі забезпечити ефективну роботу ланцюга постачань в цілому, а також їх окремих ланок. Працездатний рухомий склад з'єднує функціонально різні ланки в ланцюзі постачань, а також процеси в однорідних за функцією ланках, в дієвий механізм постачання. Показники ефективності роботи, на які повинні орієнтуватися певні сукупності автотранспортних засобів різних ланок ланцюга постачань можуть докорінно відрізнятися за кількостями та марками необхідних транспортних засобів. Однак, рівень працездатності для всіх машин завжди повинен бути заданим, що забезпечує раціональну роботу всіх транспортних засобів в цілому. Інакше матеріальні та пов'язані з ними інформаційні потоки будуть хаотичними за динамікою руху або зупиняться. Тим самим, ланцюг постачань в цілому буде непрацездатним. Економічна ефективність функціонування законів логістики обумовлює синергетичний ефект в ланцюзі постачань, в тому числі виділення коштів для відновлення працездатності автотранспортних засобів.
Виявлено, що слід установити раціональні чисельності та марки працездатних автомобілів на певний період часу життєвого циклу ланцюга постачань. Розрахований рівень працездатності необхідно підтримувати для всіх окремих сукупностей транспортних засобів, а також для всього рухомого складу, який використовується в ланцюгу постачань. Бажано, щоб визначення показників працездатності мало математичну підтримку. Однак, величина показника може бути тільки такою, що в змозі забезпечити технічна служба АТП або СТО.
Пропонується удосконалення функціонування ланцюга постачань за допомогою математичної підтримки шляхом оцінювання якості діагностування автотранспортних засобів. Для виконання цієї задачі складено модель певної випадкової системи, яка побудована з елементів, що відображають технічний стан автомобілів: непрацездатний або працездатний. Також задіяно процес діагностування тобто оцінки працездатності автотранспортних засобів. The study of conditions for the rational management of the health of rolling stock of road transport, which is involved in the functioning of the logistics supply chain, is presented.Determined that the management of the working condition of the car is a complex and very costly component of the technical operation of vehicles. In the market conditions for the formation of the country's economy, it is necessary to find the means and mechanism to maintain the chosen level of efficiency. The scheme of a basic health management system focused on the profit from transport activities in close connection with logistics isconsidered.It is shown that the functional component of the supply chain, which is road transport, works not only to improve its quantitative and qualitative parameters, as a separate independent unit, but also to the main overall result of the logistic flow.It was emphasized that only efficient cars are able to ensure the efficient operation of the supply chain as a whole, as wellas their individual links. The efficient rolling stock connects functionally various links in the supply chain, as well as processes in links of uniform function, into an effective supply mechanism. Performance indicators that certain groups of vehicles of different parts of the supply chain should be guided by can vary radically in the number and brand of vehicles required. However, the level of performance for all cars must always be given, which ensures the rational operation of all vehicles in general. Otherwise, the material and related information flows will be chaotic according to the dynamics of movement or stop. Thus, the supply chain as a whole will be inoperable. The economic efficiency of the functioning of the laws of logistics leads to a synergistic effect in the supply chain, including the creation of means to restore the performance of motor vehicles.It has been revealed that it is necessary to establish rational numbers and brands of efficient cars for a certain period of time in the supply chain life cycle. The calculated level of performance must be maintained for all individual sets of vehicles, as well as forall rolling stock used in the supply chain. It is advisable that the definition of health indicators have little mathematicalsupport. However, the value of the indicator can only be the one that is able to provide the technical service of ATP or service station. It is proposed to improve the functioning of the supply chain with the help of mathematical support by assessing the quality of diagnosing vehicles. To accomplish this task, a model of a certain random system, constructed of elements reflecting the technical condition of the cars, is made: inoperable or efficient. The process of diagnosing, that is, the evaluation of the performance of vehicles is also involved. Наведено исследование условий для рационального управления работоспособностью подвижного состава автомобильного транспорта, который задействован в обеспечении функционирования логистической цепи поставок.Определено, что управление рабочим состоянием автомобиля является сложной и очень затратной составляющей технической эксплуатации автотранспортных средств. В рыночных условиях формирования хозяйства страны, необходимо найти средства и механизм для поддержания выбранного уровня работоспособности. Рассмотрена схема принципиальной системы управления работоспособностью, ориентированной на прибыль от транспортной деятельности в тесной связи с логистикой.Показано, что функциональная составляющая цепи поставок, которой является автомобильный транспорт, работает не только на улучшение своих количественных и качественных параметров, как отдельной независимой единицы, а также на основной общий результат действия логистического потока.Подчеркнуто, что только работоспособные автомобили в состоянии обеспечить эффективную работу цепи поставок в целом, а также их отдельных звеньев. Работоспособный подвижной состав соединяет функционально различные звенья в цепи поставок, а также процессы в однородных по функции звеньях, в действенный механизм поставок. Показатели эффективности работы, на которые должны ориентироваться определенные совокупности автотранспортных средств различных звеньев цепи поставок могут в корне отличаться по количеству и маркам необходимых транспортных средств. Однако, уровень работоспособности для всех машин всегда должен быть заданным, что обеспечивает рациональную работу всех транспортных средств в целом. Иначе материальные и связанные с ними информационные потоки будут хаотичными по динамике движения или остановятся. Тем самым, цепь поставок в целом будет неработоспособной. Экономическая эффективность функционирования законов логистики обусловливает синергетический эффект в цепи поставок, в том числе выделениесредств для восстановления работоспособности автотранспортных средств.Выявлено, что следует установить рациональные численности и марки работоспособных автомобилей на определенный период времени жизненного цикла цепи поставок. Рассчитаный уровень работоспособности необходимо поддерживать для всех отдельных совокупностей транспортных средств, а также для всего подвижного состава, используемого в цепи поставок. Желательно, чтобы определение показателей работоспособности имело математическую поддержку. Однако величина показателя может быть только такой, которую в состоянии обеспечить техническая служба АТП или СТО.Предлагается усовершенствование функционирования цепи поставок с помощью математической поддержки путем оценки качества диагностирования автотранспортных средств. Для выполнения этой задачи составлена модель определенной случайной системы, построенной из элементов, отражающих техническое состояние автомобилей: неработоспособен или работоспособен. Также задействован процесс диагностирования, то есть оценка работоспособности автотранспортных средств.
URI:
http://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/30811