Показати скорочену інформацію

dc.contributor.authorСавуляк, В. І.uk
dc.contributor.authorШенфельд, В. Й.uk
dc.contributor.authorДмитрієв, М. С.uk
dc.contributor.authorSavulyak, V.en
dc.contributor.authorShenfeld, V.en
dc.contributor.authorDmitriev, M.en
dc.contributor.authorСавуляк, В. И.ru
dc.contributor.authorШенфельд, В. И.ru
dc.contributor.authorДмитриев, М. С.ru
dc.date.accessioned2020-11-08T21:01:33Z
dc.date.available2020-11-08T21:01:33Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.citationСавуляк В. І. Модифікування робочих поверхонь сталевих деталей з формуванням високовуглецевих структур [Текст] / В. І. Савуляк, В. Й. Шенфельд, М. С. Дмитрієв // Вісник машинобудування та транспорту. – 2019. – № 1. – С. 115-122.uk
dc.identifier.issn2415-3486
dc.identifier.issn2413-4503
dc.identifier.urihttp://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/30816
dc.description.abstractАктуальною задачею є створення на поверхні сталевих деталей шарів, які здатні тривалий час надійно працювати за умов тертя та зношування. Інструментом для підвищення зносостійкості поверхневих шарів сталевих деталей вибрано методи модифікування робочих поверхонь шляхом їх навуглецьовування. У цьому випадку твердість металу регулюють зміною концентрації вуглецю у поверхневих шарах, вмістом легуючих елементів за технологіями термічної та хіміко-термічної обробки. В роботі виконано порівняльні дослідження ефективності різних технологій навуглецьовування робочих поверхонь сталевих деталей та формування на них властивостей стійкості до зносу, утворювання задирок та схоплювання. Порівняльні дослідження запропоновано виконувати за критеріями продуктивності, собівартості та можливості застосування для габаритних деталей. Аналіз виявив існування низки способів, які використовують явище дифузії для формування на поверхнях сталевих деталей зносостійких високовуглецевих покриттів з металевою матрицею та карбідними зміцнювальними включеннями або цементованих шарів з різними структурними складовими, які відомі під назвою «гартівні структури», що відрізняються різною техніко-економічною ефективністю. Певну увагу приділено також способу формування композиційного високовуглецевого покриття у режимі високотемпературного синтезу, що саморозповсюджується (СВС). В результаті виконаних досліджень показано наявність суттєвого недоліку переважної більшості розглянутих методів навуглецьовування робочих поверхонь деталей з низько- або середньовуглецевих сортів сталі – висока собівартість через низьку продуктивність та складність реалізації. Ці недоліки стимулюють розробку нових висопродуктивних методів формування на сталевих деталях відповідних покриттів значної глибини та з низькою собівартістю.uk
dc.description.abstractThe urgent task is to create on the surface of steel parts layers that are capable of long time to work reliably under conditions of friction and wear. The tool for increasing the wear resistance of the surface layers of steel parts is chosen to modify the working surfaces by their carbonization. In this case, the hardness of the metal is controlled by the change in the carbon concentration in the surface layers, the content of the alloying elements by thermal and chemical-thermal processing techniques.In the work comparative studies of the efficiency of various technologies of carburization of working surfaces of steel partsand formation of the properties of wear resistance, formation of burrs and gripping according. It has been proposed to carry out comparative studies according to the criteria of performance, cost, and applicability for dimensional parts.The analysis revealed the existence of a number of methods that use the diffusion phenomenon to form wear-resistant high-carbon coatings with metal matrix and carbide reinforcing inclusions or cemented layers with different structural components on the surfaces of steel parts, which are known as “quenching structures”, differing in different technical and economic efficiency. Particular attention is also paid to the method of forming composite high-carbon coating in the mode of self-propagating high-temperature synthesis (SHS).As a result of the carried out researches it is shown that there is a significant shortage of the overwhelming majority of the considered methods of carburizing of working surfaces of parts from low or medium carbon varieties of steel -high cost of production due to low productivity and complexity of implementation. These drawbacks stimulate the development of new high-performance methods of forming on steel details corresponding coatings of considerable depth and low cost.en
dc.description.abstractАктуальной задачей является создание на поверхности стальных деталей слоев, которые способны длительное время надежно работать в условиях трения и износа. Инструментом для повышения износостойкости поверхностных слоев стальных деталей выбрано методы модифицирования рабочих поверхностей путем их науглероживания. В этом случае твердость металла регулируют изменением концентрации углерода в поверхностных слоях, содержанием легирующих элементов по технологиям термической и химико-термической обработки.В работе выполнены сравнительные исследования эффективности различных технологий науглероживания рабочих поверхностей стальных деталей и формирования на них свойств устойчивости к износу, образованию заусенцев и схватыванию.Сравнительные исследования предложено выполнять по критериям производительности, себестоимости и возможности применения для габаритных деталей.Анализ выявил существование ряда способов, которые используют явление диффузии для формирования на поверхностях стальных деталей износостойких высокоуглеродистых покрытий с металлической матрицей и карбидными упрочняющими включениями или цементируемых слоев с различными структурными составляющими, которые известны под названием «закалочные структуры», отличающиеся разной технико-экономической эффективностью. Определенное внимание уделено также способу формирования композиционного высокоуглеродистого покрытия в режиме самораспространяемого высокотемпературного синтеза (СВС).В результате выполненных исследований показано наличие существенного недостатка подавляющего большинства рассмотренных методов науглероживания рабочих поверхностей деталей из низко-или среднеуглеродистых сортов стали –высокая себестоимость из-за низкой производительности и сложности реализации. Эти недостатки стимулируют разработку новых висопродуктивных методов формирования на стальных деталях соответствующих покрытий значительной глубины при низкой себестоимости.ru
dc.language.isouk_UAuk_UA
dc.publisherВНТУuk
dc.relation.ispartofВісник машинобудування та транспорту. № 1 : 115-122.uk
dc.relation.urihttps://vmt.vntu.edu.ua/index.php/vmt/article/view/162
dc.subjectстальuk
dc.subjectповерхневий шарuk
dc.subjectнавуглецьовуванняuk
dc.subjectтвердістьuk
dc.subjectзносостійкістьuk
dc.subjectефективністьuk
dc.subjectsteelen
dc.subjectsurface layeren
dc.subjectcarburizationen
dc.subjecthardnessen
dc.subjectwear resistanceen
dc.subjectefficiencyen
dc.subjectстальru
dc.subjectповерхностный слойru
dc.subjectнауглероживаниеru
dc.subjectтвердостьru
dc.subjectизносостойкостьru
dc.subjectэффективностьru
dc.titleМодифікування робочих поверхонь сталевих деталей з формуванням високовуглецевих структурuk
dc.title.alternativeModification of working surfaces of steel parts with forming high-speed structuresen
dc.title.alternativeМодифицирования рабочих поверхностей стальных деталей с формированием высокоуглеродистой структурыru
dc.typeArticle
dc.identifier.udc621.791.92
dc.relation.referencesПопов В. С. Восстановление и повышение износостойкости и срока службы деталей машин. –Запорожье: Мотор-Сич, 2000. –394с.ru
dc.relation.referencesСавуляк В. І.,Шенфельд В.Й. Наплавлення високовуглецевих зносостійких покриттів. –Вінниця : ВНТУ, 2016. –124 с.uk
dc.relation.referencesYrafen W.,Sdenhofer B.Acetylene low-pressure carburizing -a novel and superior carburizing technology. Heat treatment progress. –1999. –V. 26. –P. 4.en
dc.relation.referencesСавуляк В. І. Синтез зносостійких композиційних матеріалів та поверхневих шарів з екзотермічних компонентів. –Вінниця: УНІВЕРСУМ-Вінниця, 2002. –161 с.uk
dc.relation.referencesМарочник стали и сплавов[Електроннийресурс] // splav-kharkov. –2003. –Режим доступу до ресурсу: http://www.splav-kharkov.com/mat_start.php?name_id=32.ru
dc.relation.referencesШевеля В. В., Олександренко В.П. Трибохимия и реология износостойкости.–Хмельницький : ХНУ, 2006. –278 с.ru
dc.relation.referencesТененбаум М. М. Износостойкость конструкционных материалов и деталей машин при абразивном изнашивании. –М. : Машиностроение, 1966. -332 с.ru
dc.relation.referencesХрущов М. М..Бабичев М.А. Абразивное изнашивание.–М.: Наука, 1970.-251 с.ru
dc.relation.referencesYoshimoto G.,Tsukizoe T. On the Mechanism of Wear Between Métal Surfaces.Wear. –1958. –V. 1, No 6.en
dc.relation.referencesКостецкий Б. И. Фундаментальные закономерности трения и износа. –Киев : Знание, 1981.–31 с.ru
dc.relation.referencesБернштейн М. Л. Термомеханическая обработка металлов и сплавов. -М.: Металургия, 1968. –Т. 1. –586 сru
dc.relation.referencesБабат-Захряпин А. А.,Кузнецов Г. Д. Химико-термическая обработка в тлеющем разряде. –М.,1975.–284с.ru
dc.relation.referencesАрзамасов Б. Н. Циркуляционный метод химико-термической обработки.Металловедение и термическая обработка металлов. –2004. –No 6 (215). –С.79–84.ru
dc.relation.referencesРыжов Н.М., Смирнов А.Е., Фахуртдинов Р. С. [и др.]. Особенности вакуумной цементации теплостойкой стали в ацетилене.МиТОМ. –2004. –No 6. –С.10–15.ru
dc.relation.referencesКиргизов В. Е., Шишкин Г. М.,Балданов К.П. [и др.]. Повышение долговечности плужных лемехов при восстановлении наплавкой угольным электродом.Вестник ИрГСХА. –2010. –No 38. –С. 65–71.ru
dc.relation.referencesПономаренко Л. А.,Дегула А. І.,Тисячник О.В. Підвищення зносостійкості деталей шляхом заміни цементації на карбохромування.Проблеми тертя та зношування.–Суми : Сумський державний університет, 2017. –(77).uk
dc.relation.referencesШадрин С.Ю. Электрохимико-термическая цементация стальных цилиндрических образцов в барботируемой ячейке.Быстрозакаленные материалы и покрытия: сборник трудов 4-й Всероссийской научно-технической конференции с международным участием. –М.: МАТИ, 2005. –С. 127–131.ru
dc.relation.referencesКусманов С.А.,Дьяков И.Г., БелкинП.Н. Повышение эффективности электрохимико-термической цементации путем модификации состава электролита.Быстрозакаленные материалы и покрытия :труды 8-й Всероссийской научно-технической конференции с международным участием. –М.: МАТИ,2009. –С.119–122.ru
dc.relation.referencesMirzoev R.A.,Davydov A.D.Stabilityof the solution front of ‘rectifying’ metals in a passive state.Elektrokhimiya. –1995.–V. 31, no. 3. –P. 277–285.en
dc.relation.referencesDas D. K. Prior Austenite Grains in Steels laser Surface Alloyed with Carbon.Materialscharacterization. –1997. –V. 38, no3. –P. 135–141.en
dc.relation.referencesКолмыков Д. В. Восстановление и упрочнение деталей автомобилей цементованными железохромистыми гальваническими покрытиями:автореферат дисертации на соискание ученой степени кандидата технических наук. –Орел, 2009. –19c.ru
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.31649/2413-4503-2019-9-1-115-122


Файли в цьому документі

Thumbnail

Даний документ включений в наступну(і) колекцію(ї)

Показати скорочену інформацію