Особливості побудови інформаційної системи оцінювання параметрів технічного стану автомобілів в умовах експлуатації
Автор
Волков, В. П.
Грицук, І. В.
Грицук, Ю. В.
Волкова, Т. В.
Кашканов, В. А.
Волков, Ю. В.
Volkov, V.
Gritsuk, I.
Gritsuk, Yu.
Volkova, T.
Kashkanov, V.
Volkov, Yu.
Волков, В. П.
Грицук, И. В.
Грицук, Ю. В.
Волкова, Т. В.
Кашканов, В. А.
Волков, Ю. В.
Дата
2019Metadata
Показати повну інформаціюCollections
Анотації
У зв'язку з застосуванням на автомобілях вбудованої бортової діагностики, розвитку супутникових систем навігації і мобільного зв'язку, сучасних інформаційних технологій з'явилася можливість здійснювати дистанційний моніторинг з оцінкою рівня технічного стану транспортного засобу. Це в свою чергу дозволяє перейти до адаптивної системи технічного обслуговування і ремонту автомобілів, ключовим моментом якої є розробка інформаційно-комунікаційної системи і інформаційних програмних комплексів, що забезпечують шляхом моніторингу дистанційне оцінювання параметрів технічного стану транспортного засобу в умовах експлуатації та вироблення коригувальних впливів.
Мета роботи полягає в узагальненні та розвитку існуючих сучасних інформаційних технологій на автомобільному транспорті в умовах інтелектуальних транспортних систем (ITS). Показано, що при формуванні інформаційного програмного комплексу в умовах ITS, для проведення формалізації основних процесів, застосовано методологію структурного аналізу і проектування SADT. Вихідними даними для проведення моніторингу технічного стану транспортного засобу, у відповідності до положень методології IDEF0, особливостей конструктивного виконання транспортного засобу і особливостей умов експлуатації, є інформація про технічний стан транспортного засобу. В цьому випадку, у загальне програмне забезпечення виробничого підприємства експлуатації автомобільного транспорту внесені доповнення в частині алгоритмів роботи і програмного забезпечення при виконанні: ідентифікації транспортного засобу; ідентифікації умов експлуатації; перевірки відповідності стану транспортного засобу умовам експлуатації.
Для визначення предметної області інформаційної системи оцінювання параметрів технічного стану транспортного засобу в умовах експлуатації при проведенні його моніторингу використано діаграму потоків даних, яка є найвищим описовим рівнем системи моніторингу автомобіля. In connection with the use of built-in on-board diagnostics on cars, the development of satellite navigation systems and mobile communications, modern information technologies, it became possible to carry out remote monitoring with an assessment of the level of technical condition of the vehicle. This, in turn, allows us to switch to an adaptive system of technical maintenance and repair of cars, the key point of which is the development of an information and communication system and information software systems that provide, by monitoring remotely, the technical parameters of a vehicle in operating conditions, and assess the technical parameters of vehicles in operation and development of corrective actions.
The purpose of the work is to generalize and develop existing modern information technologies in road transport in the conditions of intelligent transport systems (ITS).
It is shown that in the formation of the information software complex in the conditions of ITS, for the formalization of the main processes, the methodology of structural analysis and design of SADT was applied. The source data for monitoring the technical condition of the vehicle, in accordance with the provisions of the IDEF0 methodology, the design features of the vehicle and the particular operating conditions, there is information on the technical condition of the vehicle. In this case, the general software of the manufacturing enterprise for the operation of automobile transport has been supplemented with respect to the algorithms of the software when performing: vehicle identification; identification of operating conditions; checking the conformity of the vehicle condition to operating conditions.
To determine the subject area of the information system for assessing the technical condition of a vehicle under operating conditions during its monitoring, a data flow diagram was used, which represents the highest descriptive level of a vehicle monitoring system. В связи с применением на автомобилях встроенной бортовой диагностики, развития спутниковых систем навигации и мобильной связи, современных информационных технологий появилась возможность осуществлять дистанционный мониторинг с оценкой уровня технического состояния транспортного средства. Это в свою очередь позволяет перейти к адаптивной системе технического обслуживания и ремонта автомобилей, ключевым моментом которой является разработка информационно-коммуникационной системы и информационных программных комплексов, обеспечивающих путем мониторинга дистанционную оценку параметров технического состояния транспортного средства в условиях эксплуатации и выработку корректирующих воздействий.
Цель работы заключается в обобщении и развитии существующих современных информационных технологий на автомобильном транспорте в условиях интеллектуальных транспортных систем (ITS).
Показано, что при формировании информационного программного комплекса в условиях ITS, для проведения формализации основных процессов, применена методология структурного анализа и проектирования SADT. Исходными данными для проведения мониторинга технического состояния транспортного средства, в соответствии с положениями методологии IDEF0, особенностей конструктивного исполнения транспортного средства и особенностей условий эксплуатации, есть информация о техническом состоянии транспортного средства. В этом случае, в общее программное обеспечение производственного предприятия эксплуатации автомобильного транспорта внесены дополнения в части алгоритмов работы программного обеспечения при выполнении: идентификации транспортного средства; идентификации условий эксплуатации; проверки соответствия состояния транспортного средства условиям эксплуатации.
Для определения предметной области информационной системы оценки параметров технического состояния транспортного средства в условиях эксплуатации при проведении его мониторинга использована диаграмма потоков данных, которая представляет собой самый верхний описательный уровень системы мониторинга автомобиля.
URI:
http://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/30833