Удосконалення методу дистанційного контролю параметрів технічного стану автомобілів
Автор
Волков, В. П.
Грицук, І. В.
Волкова, Т. В.
Кужель, В. П.
Волков, Ю. В.
Павленко, В. М.
Volkov, V.
Gritsuk, I.
Volkova, T.
Kuzhel, V.
Volkov, Yu.
Pavlenko, V.
Волков, В. П.
Грицук, И. В.
Волкова, Т. В.
Кужель, В. П.
Волков, Ю. В.
Павленко, В. М.
Дата
2020Metadata
Показати повну інформаціюCollections
Анотації
В статті розглянуто особливості обробки результатів дистанційного контролю параметрів
технічного стану автомобілів в умовах експлуатації, що дозволяє отримати значення середніх
швидкостей руху для дільниці з урахуванням геозон, витрати палива і відносного коефіцієнта зміни
швидкості руху, який є основним орієнтиром при визначенні умов експлуатації автомобілів.
В роботі визначення швидкості автомобілів в умовах експлуатації виконувалося в декілька етапів. На
першому етапі дослідження процес визначення швидкості автомобіля здійснювався в цілому для всієї
дільниці дослідного відрізку шляху. На другому етапі дослідження було отримано аналогічний результат,
як і на першому етапі, в частині врахування умов експлуатації автомобіля за швидкістю і коректного
отримання значення відносного коефіцієнта зміни швидкості руху. При такому визначенні швидкості
взагалі не можливо визначити умови експлуатації автомобіля за швидкістю, хоча транспортні, дорожні і
атмосферно-кліматичні умови визначити можливо. На третьому етапі для визначення швидкості руху
транспортного засобу з урахуванням умов експлуатації, дослідна дільниця шляху була розділена в
залежності від формування геозон на всій відстані шляху. В результаті було отримано середню витрату
палива транспортного засобу (на прикладі легкового автомобіля сегменту С) на всю відстань руху з
урахуванням геозон, яка дорівнює Gсер. = 7,23 л/год. На тій же дільниці руху автомобіля отримано значення
відносного коефіцієнта зміни швидкості руху Кv р = 0,94, що відноситься до першої групи умов експлуатації,
він змінювався на дільницях шляху руху в межах Кv р = 0,69 – 1,25.
Визначено, що в процесі дослідження оцінка результатів визначення техніко-економічних показників
роботи і параметрів технічного стану транспортних засобів в умовах експлуатації проводилась за
середньою швидкістю руху транспортних засобів і витратою палива. Оцінка умов експлуатації
проводилась за значенням відносного коефіцієнта зміни швидкості руху у відповідності до положень теорії
експлуатації автомобілів. Оцінка руху транспортних засобів проводилась на одному маршруті для 3-х
варіантів із застосуванням геозон при їх формуванні. Отримані результати дозволили удосконалити
метод обробки результатів моніторингу параметрів технічного стану транспортних засобів в умовах
експлуатації. The article deals with the peculiarities of processing the results of the remote control of the parameters of the technical
condition of the vehicles in the operating conditions, which allows to obtain the value of average speeds for the site taking into
account the geo-zone, fuel consumption and the relative coefficient of change of the speed of movement, which is the main
guideline in determining the conditions of operation of cars.
In the work of determining the speed of cars in operating conditions was performed in several stages. In the first stage of the
study, the process of determining the speed of the car was carried out as a whole for the whole section of the experimental section
of the road. In the second stage of the study, a similar result was obtained, as in the first stage, in terms of taking into account the
operating conditions of the vehicle at speed and correctly obtaining the value of the relative coefficient of change in the speed of
movement. With this speed determination, it is not possible at all to determine the operating conditions of the vehicle at speed,
although it is possible to determine the transport, road and weather conditions. In the third stage, to determine the speed of the
vehicle, taking into account the operating conditions, the pilot section of the road was broken depending on the formation of geozones
along the entire distance of the road. As a result, the average fuel consumption of the vehicle (for example, a segment C
passenger car) over the whole distance of travel, taking into account a geo-zone equal to Gmedium = 7.23 liters/hour. On the same
section of the car movement the value of the relative coefficient of change of the speed of movement
Kv p = 0,94, which belongs to the first group of operating conditions, was obtained, it varied on the sections of the road of movement
within the limits of Kv p = 0,69 - 1,25.
It is determined that in the course of the study the evaluation of the results of determining the technical and economic
performance and parameters of the technical condition of the vehicles in the operating conditions was carried out at the average
speed of vehicles and fuel consumption. The evaluation of the operating conditions was carried out according to the value of the
relative coefficient of change of speed of movement in accordance with the provisions of the theory of operation of cars. The
assessment of the traffic of vehicles was carried out on one route for 3 variants with the use of geo-zones in their formation. The
obtained results made it possible to improve the method of processing the results of monitoring the parameters of the technical
condition of vehicles under operating conditions. В статье рассмотрены особенности обработки результатов дистанционного контроля параметров технического состояния автомобилей в условиях эксплуатации, что позволяет получить значения средних скоростей движения для участка с учетом геозон, расхода топлива и относительного коэффициента изменения скорости движения, который является основным ориентиром при определении условий эксплуатации автомобилей.
В работе определения скорости автомобилей в условиях эксплуатации выполнялось в несколько этапов. На первом этапе исследования процесс определения скорости автомобиля осуществлялся в целом для всего участка исследовательского отрезка пути. На втором этапе исследования были получены аналогичные результаты, как и на первом этапе, в части учета условий эксплуатации автомобиля по скорости и корректного получения значения относительного коэффициента изменения скорости движения. При таком определении скорости вообще невозможно определить условия эксплуатации автомобиля по скорости, хотя транспортные, дорожные и атмосферно-климатические условия определить возможно. На третьем этапе для определения скорости движения транспортного средства с учетом условий эксплуатации опытный участок пути был разделен, в зависимости от формирования геозоны, на всем протяжении пути. В результате был получен средний расход топлива транспортного средства (на примере легкового автомобиля сегмента С) на все расстояние движения с учетом геозон, равной Gсред. = 7,23 л / час. На том же участке движения автомобиля получено значение относительного коэффициента изменения скорости движения Кv р = 0,94, относящегося к первой группе условий эксплуатации, он менялся на участках пути движения в пределах Кv р = 0,69 – 1,25.
Определено, что в процессе исследования оценка результатов определения технико-экономических показателей работы и параметров технического состояния транспортных средств в условиях эксплуатации проводилась по средней скорости движения транспортных средств и расходом топлива. Оценка условий эксплуатации проводилась по значению относительного коэффициента изменения скорости движения в соответствии с положениями теории эксплуатации автомобилей. Оценка движения транспортных средств проводилась на одном маршруте для 3-х вариантов с применением геозон при их формировании. Полученные результаты позволили усовершенствовать метод обработки результатов мониторинга параметров технического состояния транспортных средств в условиях эксплуатации.
URI:
http://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/30986