Покращення показників автобусів комунального підприємства «Вінницька транспортна компанія» використанням суміші палив
Автор
Галущак, О. О.
Галущак, Д. О.
Ковальчук, Д. А.
Galushchak, О.
Galushchak, D.
Kovalchyk, D.
Галущак, А. А.
Галущак, Д. А.
Ковальчук, Д. А.
Дата
2020Metadata
Показати повну інформаціюCollections
Анотації
В статті здійснений аналіз та обґрунтування доцільності використання біодизельного палива в якості палива для двигунів автобусів комунального підприємства «Вінницька транспортна компанія». Метою проведених досліджень є розроблення заходів щодо зменшення кількості шкідливих викидів у відпрацьованих газах двигунів автобусів комунального підприємства «Вінницька транспортна компанія», при зменшенні витрати на їх експлуатацію.
В якості об’єкта розрахункового дослідження, було обрано автобус великої пасажиромісткості Богдан А 70110 обладнаний дизельним 6-ти циліндровим рядним двигуном DEUTZ TCD 2013 L6 4V з турбонаддувом та інтеркулером, двигун відповідає вимогам стандартів рівня токсичності відпрацьованих газів EURO III. Автобус виконував транспортну роботу в м. Вінниці за маршрутом №19 «Вишенька–Немирівське шосе» протягом робочої зміни.
Було проведено аналіз фізико-хімічних властивостей дизельного та біодизельного палив і доцільності використання їх суміші в якості палива для двигунів автобусів комунального підприємства «Вінницька транспортна компанія». Виконано розрахунок економічного ефекту від використання суміші палив в якості палива для двигунів порівняно з використанням чистого дизельного палива. Для виконання розрахунків було прийнято такі умови: дизельний двигун автобуса прогрітий до робочої температури; оскільки, міський пасажиропотік має велику нерівномірність по годинах доби, то прийнято, що автобус завантажений на 70 % від максимальної пасажиромісткості.
Визначено річний економічний ефект при використанні суміші палив В20 всіма дизельними автобусами Комунального підприємства «Вінницька транспортна компанія». Для забезпечення надійної роботи паливної системи дизеля скореговані інтервали проведення операцій при технічному обслуговуванні паливної системи дизельних двигунів, які працюють на суміші палив. The article analyzes and substantiates the feasibility of using biodiesel as fuel for the engines of buses of the utility company
“Vinnytsia Transport Company”. The purpose of the conducted researches is to develop measures to reduce the amount of harmful
emissions in the exhaust gases of the engines of buses of the utility enterprise "Vinnytsia Transport Company", while reducing
the cost of their operation.
As a subject of the study, a high-capacity bus Bogdan A 70110 was selected, equipped with a turbocharged and intercooled
6-cylinder DEUTZ TCD 2013 L6 4V diesel engine, meeting the requirements of EURO III exhaust emissions standards. The bus
performed transport work in Vinnytsia on route No. 19 "Vyshenka - Nemyrivske shose" during the working shift.
The analysis of physical and chemical properties of diesel and biodiesel were analyzed and the feasibility of using the mixture
as fuel for the buses of the utility company Vinnytsia Transport Company. The economic effect of using a mixture of fuels as fuel
for engines compared to the use of pure diesel fuel has been calculated. To perform the calculations, the following conditions
were adopted: the bus diesel engine is warmed to operating temperature; since the urban traffic has a large irregularity in hours
of the day, it is assumed that the bus is loaded at 70% of the maximum passenger capacity.
The annual economic effect of using the B20 fuel mixture by all diesel buses of the Utility Enterprise "Vinnitsa Transport
Company" was determined. To ensure reliable operation of the diesel system, the intervals of operations dur ing maintenance of
the fuel system of diesel engines running on a mixture of fuels were adjusted. В статье осуществлен анализ и обоснование целесообразности использования биодизельного топлива в
качестве топлива для двигателей автобусов коммунального предприятия "Винницкая транспортная компания".
Целью проведенных исследований является разработка мероприятий по уменьшению количества вредных выбросов
в отработанных газах двигателей автобусов коммунального предприятия «Винницкая транспортная компания", при
уменьшении затраты на их эксплуатацию.
В качестве объекта расчетного исследования, был избран автобус большой пассажировместимости Богдан А
70110 оборудован дизельным 6-ти цилиндровым рядным двигателем DEUTZ TCD 2013 L6 4V с турбонаддувом и
интеркулером, двигатель соответствует требованиям стандартов уровня токсичности отработавших газов
EURO III. Автобус выполнял транспортную работу в г. Винница по маршруту №19 «Вишенка–Немировское шоссе» в
течение рабочей смены.
Был проведен анализ физико-химических свойств дизельного и биодизельного топлива и целесообразности
использования смеси в качестве топлива для двигателей автобусов коммунального предприятия «Винницкая
транспортная компания». Выполнен расчет экономического эффекта от использования смеси топлив в качестве
топлива для двигателей по сравнению с использованием чистого дизельного топлива. Для выполнения расчетов
были приняты следующие условия: дизельный двигатель автобуса прогрет до рабочей температуры; поскольку,
городской пассажиропоток имеет большую неравномерность по часам суток, то принято, что автобус загружен на
70 % от максимальной пассажировместимости.
Определен годовой экономический эффект при использовании смеси топлив В20 всеми дизельными автобусами
коммунального предприятия «Винницкая транспортная компания». Для обеспечения надежной работы топливной
системы дизеля скорректированы интервалы проведения операций при техническом обслуживании топливной
системы дизельных двигателей, работающих на смеси топлив.
URI:
http://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/31004