Змішане навчання як чинник формування навичок самоосвіти у майбутніх вчителів інформатики
Автор
Дегтярьова, Н. В.
Петренко, С. І.
Dehtiarova, N. V.
Petrenko, S. I.
Дегтярева, Н. В.
Петренко, С. И.
Дата
2019Metadata
Показати повну інформаціюCollections
Анотації
Розглянуто поняття змішаного навчання та окремі аспекти його реалізації у закладах вищої
освіти, зокрема при навчанні магістрантів за спеціальністю 014 Середня освіта (Інформатика). Дистанційна форма навчання дає змогу отримати освіту всім бажаючим. Вибір часу, темпу, місця навчання, доступність матеріалів у будь-який час, індивідуальний підхід, консультування у зручний час,
можливість працювати і навчатися одночасно — все це переваги дистанційної освіти. Проте існує
певний перелік спеціальностей, для яких недоцільно запроваджувати дистанційне навчання у повному
обсязі. Такі спеціальності передбачають роботу з людьми і відповідальність за кожний вчинок фахівця. Це стосується і вчителів також. З іншого боку віддалене навчання розвиває навички самоосвіти.
Вчитель інформатики, що змушений у певний час опановувати нові версії, мови програмування, пристрої, має уміти швидко, відповідально, якісно підвищувати свій фаховий рівень. Тому вважаємо важливим допомогти набути навичок самоосвіти магістрантам. За віковими особливостями критичність, абстрактність, алгоритмічність мислення у них вже є сформованими. Вони готові до самостійної роботи, відповідальності за її результати, формування власної мотивації. Формування навичок
самоосвіти не має бути відокремлене від фахової діяльності. Відповідно до цього, пропонуються приклади завдань для лабораторних робіт з дисципліни «Лабораторний практикум зі спеціальності». На
виконання робіт відводиться по 4 години, дві з яких магістранти виконують завдання дистанційно.
При цьому існує можливість консультування з викладачем он-лайн або за допомогою месенджерів. І
одне заняття проводиться аудиторно, де відбувається захист роботи перед групою і обговорення
результатів. Таким чином мінімізуються недоліки дистанційного виконання роботи та надається
можливість об’єктивного оцінювання роботи магістранта. The concept of mixed learning and some aspects of its implementation in institutions of higher education are considered
in the article, in particular in the training of students for the specialty 014 Secondary education (Informatics). A distant form
of education provides an opportunity for anyone to get education. The choice of time, pace, place of study, the availability of
materials at any time, an individual approach, counseling at a convenient time, the opportunity to work and study at the
same time — all these are benefits of distance education. However, there is a certain list of specialties, for which it is inappropriate
to introduce distance learning in full. Such specialties involve working with people and responsibility for every
specialist's work. This is also applied for teachers. On the other hand, distance learning develops self-education skills. A
computer science teacher who is forced to acquire new knowledge about program versions, programming languages and
devices at a certain time must be able to quickly, responsibly and effectively improve his or her professional level. Therefore,
we consider it important to help acquire self-education skills for undergraduate students. According to age-specific features, criticality, abstraction, and algorithmic thinking are already formed. They are ready for independent work, responsibility for its results, and the formation of their own motivation. Formation of self-education skills should not be separated from profes-sional activity. Accordingly, examples of tasks for laboratory work on discipline "Laboratory Workshop on a specialty" are offered. The work is carried out 4 hours, two of which graduates carry out tasks remotely. In this case, there is a possibility of consulting with the lecturer on-line or with the help of messengers. And one lesson is held in auditorium, where the de-fence of work in front of the group and discussion of the results take place. In this way, the disadvantages of remote execu-tion of work are minimized and the possibility of an objective assessment of the work of the master student is provided. Рассмотрено понятие смешанного обучения и некоторые аспекты его реализации в высших учебных заведе-ниях, в частности при подготовке студентов специальности 014 Среднее образование (Информатика). Дис-танционная форма обучения дает возможность каждому получить образование. Выбор времени, темпа, места учебы, наличие материалов в любое время, индивидуальный подход, консультирование в удобное время, возмож-ность работать и учиться одновременно — все это преимущества дистанционного обучения. Однако сущест-вует определенный список специальностей, для которых нецелесообразно вводить дистанционное обучение в полном объеме. Такие специальности предполагают работу с людьми и ответственность за работу каждого специалиста. Это относится и к учителям. С другой стороны, дистанционное обучение развивает навыки самообразования. Учитель информатики, который вынужден приобретать новые знания о версиях программ, языках программирования и устройствах в определенное время, должен уметь быстро, ответственно и эф-фективно повышать свой профессиональный уровень. Поэтому важно помочь приобрести навыки самообразо-вания для студентов старших курсов. Согласно возрастным особенностям, критичность, абстрактность и алгоритмичность мышления у них уже сформированы. Они готовы к самостоятельной работе, ответственно-сти за ее результаты, формированию собственной мотивации. Формирование навыков самообразования не следует отделять от профессиональной деятельности. Соответственно, предлагаются примеры заданий для лабораторных работ по дисциплине «Лабораторный практикум по специальности». Работа выполняется 4 часа, два из которых выпускники выполняют задания дистанционно. В этом случае есть возможность прокон-сультироваться с лектором в режиме он-лайн или с помощью мессенджеров. И один урок проводится в аудито-рии, где проходит защита работы перед группой и обсуждение результатов. Таким образом, недостатки дис-танционного выполнения работы сводятся к минимуму и обеспечивается возможность объективной оценки работы магистранта.
URI:
http://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/31043