Показати скорочену інформацію

dc.contributor.authorДегтярьова, Н. В.uk
dc.contributor.authorПетренко, С. І.uk
dc.contributor.authorDehtiarova, N. V.en
dc.contributor.authorPetrenko, S. I.en
dc.contributor.authorДегтярева, Н. В.ru
dc.contributor.authorПетренко, С. И.ru
dc.date.accessioned2020-12-14T11:25:49Z
dc.date.available2020-12-14T11:25:49Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.citationДегтярьова Н. В. Змішане навчання як чинник формування навичок самоосвіти у майбутніх вчителів інформатики [Текст] / Н. В. Дегтярьова, С. І. Петренко // Вісник Вінницького політехнічного інституту. – 2019. – № 2. – С. 117-122.uk
dc.identifier.issn1997–9266
dc.identifier.issn1997–9274
dc.identifier.urihttp://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/31043
dc.description.abstractРозглянуто поняття змішаного навчання та окремі аспекти його реалізації у закладах вищої освіти, зокрема при навчанні магістрантів за спеціальністю 014 Середня освіта (Інформатика). Дистанційна форма навчання дає змогу отримати освіту всім бажаючим. Вибір часу, темпу, місця навчання, доступність матеріалів у будь-який час, індивідуальний підхід, консультування у зручний час, можливість працювати і навчатися одночасно — все це переваги дистанційної освіти. Проте існує певний перелік спеціальностей, для яких недоцільно запроваджувати дистанційне навчання у повному обсязі. Такі спеціальності передбачають роботу з людьми і відповідальність за кожний вчинок фахівця. Це стосується і вчителів також. З іншого боку віддалене навчання розвиває навички самоосвіти. Вчитель інформатики, що змушений у певний час опановувати нові версії, мови програмування, пристрої, має уміти швидко, відповідально, якісно підвищувати свій фаховий рівень. Тому вважаємо важливим допомогти набути навичок самоосвіти магістрантам. За віковими особливостями критичність, абстрактність, алгоритмічність мислення у них вже є сформованими. Вони готові до самостійної роботи, відповідальності за її результати, формування власної мотивації. Формування навичок самоосвіти не має бути відокремлене від фахової діяльності. Відповідно до цього, пропонуються приклади завдань для лабораторних робіт з дисципліни «Лабораторний практикум зі спеціальності». На виконання робіт відводиться по 4 години, дві з яких магістранти виконують завдання дистанційно. При цьому існує можливість консультування з викладачем он-лайн або за допомогою месенджерів. І одне заняття проводиться аудиторно, де відбувається захист роботи перед групою і обговорення результатів. Таким чином мінімізуються недоліки дистанційного виконання роботи та надається можливість об’єктивного оцінювання роботи магістранта.uk
dc.description.abstractThe concept of mixed learning and some aspects of its implementation in institutions of higher education are considered in the article, in particular in the training of students for the specialty 014 Secondary education (Informatics). A distant form of education provides an opportunity for anyone to get education. The choice of time, pace, place of study, the availability of materials at any time, an individual approach, counseling at a convenient time, the opportunity to work and study at the same time — all these are benefits of distance education. However, there is a certain list of specialties, for which it is inappropriate to introduce distance learning in full. Such specialties involve working with people and responsibility for every specialist's work. This is also applied for teachers. On the other hand, distance learning develops self-education skills. A computer science teacher who is forced to acquire new knowledge about program versions, programming languages and devices at a certain time must be able to quickly, responsibly and effectively improve his or her professional level. Therefore, we consider it important to help acquire self-education skills for undergraduate students. According to age-specific features, criticality, abstraction, and algorithmic thinking are already formed. They are ready for independent work, responsibility for its results, and the formation of their own motivation. Formation of self-education skills should not be separated from profes-sional activity. Accordingly, examples of tasks for laboratory work on discipline "Laboratory Workshop on a specialty" are offered. The work is carried out 4 hours, two of which graduates carry out tasks remotely. In this case, there is a possibility of consulting with the lecturer on-line or with the help of messengers. And one lesson is held in auditorium, where the de-fence of work in front of the group and discussion of the results take place. In this way, the disadvantages of remote execu-tion of work are minimized and the possibility of an objective assessment of the work of the master student is provided.en
dc.description.abstractРассмотрено понятие смешанного обучения и некоторые аспекты его реализации в высших учебных заведе-ниях, в частности при подготовке студентов специальности 014 Среднее образование (Информатика). Дис-танционная форма обучения дает возможность каждому получить образование. Выбор времени, темпа, места учебы, наличие материалов в любое время, индивидуальный подход, консультирование в удобное время, возмож-ность работать и учиться одновременно — все это преимущества дистанционного обучения. Однако сущест-вует определенный список специальностей, для которых нецелесообразно вводить дистанционное обучение в полном объеме. Такие специальности предполагают работу с людьми и ответственность за работу каждого специалиста. Это относится и к учителям. С другой стороны, дистанционное обучение развивает навыки самообразования. Учитель информатики, который вынужден приобретать новые знания о версиях программ, языках программирования и устройствах в определенное время, должен уметь быстро, ответственно и эф-фективно повышать свой профессиональный уровень. Поэтому важно помочь приобрести навыки самообразо-вания для студентов старших курсов. Согласно возрастным особенностям, критичность, абстрактность и алгоритмичность мышления у них уже сформированы. Они готовы к самостоятельной работе, ответственно-сти за ее результаты, формированию собственной мотивации. Формирование навыков самообразования не следует отделять от профессиональной деятельности. Соответственно, предлагаются примеры заданий для лабораторных работ по дисциплине «Лабораторный практикум по специальности». Работа выполняется 4 часа, два из которых выпускники выполняют задания дистанционно. В этом случае есть возможность прокон-сультироваться с лектором в режиме он-лайн или с помощью мессенджеров. И один урок проводится в аудито-рии, где проходит защита работы перед группой и обсуждение результатов. Таким образом, недостатки дис-танционного выполнения работы сводятся к минимуму и обеспечивается возможность объективной оценки работы магистранта.ru
dc.language.isouk_UAuk_UA
dc.publisherВНТУuk
dc.relation.ispartofВісник Вінницького політехнічного інституту. № 2 : 117-122.uk
dc.relation.urihttps://visnyk.vntu.edu.ua/index.php/visnyk/article/view/2350
dc.subjectінформатикаuk
dc.subjectучитель інформатикиuk
dc.subjectзмішане навчанняuk
dc.subjectсамоосвіта студентівuk
dc.subjectлабораторний практикумuk
dc.subjectвища освітаuk
dc.subjectінформаційно-комунікаційні технологіїuk
dc.subjectinformaticsen
dc.subjectcomputer science teacheren
dc.subjectmixed learningen
dc.subjectself-education of studentsen
dc.subjectlaboratory workshopen
dc.subjecthigher educationen
dc.subjectinformation and communication technologiesen
dc.subjectинформатикаru
dc.subjectучитель информатикиru
dc.subjectсмешанное обучениеru
dc.subjectсамообразование студентовru
dc.subjectлабораторный практикумru
dc.subjectвысшее образованиеru
dc.subjectинформационно-коммуникационные технологииru
dc.titleЗмішане навчання як чинник формування навичок самоосвіти у майбутніх вчителів інформатикиuk
dc.title.alternativeMixed Education as a Factor of Formation of Self-employment for Future Teachers of Informaticsen
dc.title.alternativeСмешанное образование как фактор формирования самостоятельности у будущих учителей информатикиru
dc.typeArticle
dc.identifier.udc038.004
dc.relation.referencesТ. Пилаєва, «Історія розвитку дистанційної освіти в світі,» Наукові записки [Кіровоградського державного педа- гогічного університету імені Володимира Винниченка]. Сер.: Педагогічні науки, вип. 147, с. 114-118, 2016.uk
dc.relation.referencesІсторія дистанційного навчання. URL: http://kerivnyk.info/istoriya-dystantsijnoho-navchannya . Дата звернення 02.04.2019.uk
dc.relation.referencesПоложення про дистанційне навчання. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0703-13 . Дата звернення 08.04.2019.uk
dc.relation.referencesДистанційна освіта. URL:https://mon.gov.ua/ua/osvita/visha-osvita/distancijna-osvita . Дата звернення 08.04.2019.uk
dc.relation.referencesВ. М. Кухаренко та ін., Теорія та практика змішаного навчання. Харків: «Міськдрук», НТУ «ХПІ», 2016, 284 с.uk
dc.relation.referencesГ. О. Гірник, «Тенденції розвитку та впровадження дистанційного навчання фахівців аграрної галузі в країнах ЄС,» Наукові записки НаУКМА. Педагогічні, психологічні науки та соціальна робота, т. 188, с. 18-21, 2016.uk
dc.relation.referencesЮ. Г. Запорожченко, «Дистанційне навчання як провідний засіб інформаційної технологізації системи освіти Ір- ландії,» Вища освіта України : темат. вип. «Вища освіта України у контексті інтеграції до європейського освітнього простору», дод. 3, т. ІІІ (10), с. 167-173., 2008.uk
dc.relation.references«Дистанційне навчання як сучасна освітня технологія» в Матеріали міжвузівського вебінару. Вінниця, 31 березня 2017 р., ВТЕІ КНТЕУ, 2017, 102 с.uk
dc.relation.referencesН. Безлюдна, та Н. Дудник, «Самоосвіта в процесі професійної діяльності майбутнього педагога,» Проблеми під- готовки сучасного вчителя, № 12, с. 119-124, 2015.uk
dc.relation.referencesЮ. Б. Бандура, «Значення самоосвіти та саморозвитку для розвитку професійної компетентності викладачів іно- земних мов у ВВНЗ,» Наукові записки Національного університету «Острозька академія» , Серія «Психологія і педаго- гіка», вип. 30, с. 12-15, 2014.uk
dc.relation.referencesЯ. В. Топольник, «Самоосвітня діяльність студентів: особливості, функції, структурні компоненти, принципи, етапи здійснення,» Педагогічна освіта: теорія і практика, вип. 13, с. 146-151, 2013.uk
dc.relation.referencesН. В. Бухлова, Навчаємо вчитися:діагностика і формування самоосвітньої компетентності учнів. К.: вид.-во дім «Шкільний світ», вид.-во Л. Галіціна. 2016. 128 с.uk
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.31649/1997-9266-2019-143-2-117-122


Файли в цьому документі

Thumbnail

Даний документ включений в наступну(і) колекцію(ї)

Показати скорочену інформацію