Теоретико-множинний підхід до моделювання структури систем доставки вантажів
Автор
Коскіна, Ю. О.
Koskina, Yu. O.
Коскина, Ю. А.
Дата
2019Metadata
Показати повну інформаціюCollections
Анотації
За використання теоретико-множинного підходу виконано формалізований опис систем доставки
масових вантажів. Система доставки розглядається як сукупність взаємопов’язаних та взаємообу-
мовлених елементів транспортних систем, якими власне здійснюється фізичне переміщення вантажу, та суб’єктів ринка транспортних послуг, якими забезпечується взаємозв’язок та супроводжується функціонування елементів транспортних систем. Обрані та включені до системи доставки
елементи транспортних систем утворюють множину — технічну підсистему системи доставки.
Масові вантажі здебільшого перевозяться морським транспортом із залученням автомобільного
та/або залізничного як суміжних видів транспорту, які здійснюють перевезення вантажів до порту
завантаження (від пункту відправлення) та від порту розвантаження до пункту призначення. Транспортні системи названих видів транспортів подано у вигляді множин відповідних транспортних засобів, інфраструктурних об’єктів та транспортних комунікацій, у формалізованому описи їх та їхніх
взаємозв’язків. Суб’єкти ринка транспортних послуг, які ініціюють, супроводжують та забезпечують
переміщення вантажу елементами транспортної системи, подано у вигляді множин компаній-
перевізників, компаній з надання послуг по перевалці вантажів з одного виду транспорту на інший,
їхнього експедиторського обслуговування, а також специфічні для морських перевезень види послуг
— суднового агентування та фрахтового брокерства. На основі практики перевезень масових вантажів, формалізовано взаємозв’язки між суб’єктами ринка транспортних послуг. Окремі елементи
множини ринка транспортних послуг формують інформаційно-забезпечувальну підсистему системи
доставки, яка є окремою множиною. Власне система доставки подана як множина, яку утворено
об’єднанням множин елементів технічної та інформаційно-забезпечувальної підсистем. Наведений
підхід характеризується універсальністю його використання з метою постановки та розв’язання
теоретичних і практичних задач, пов’язаних з організацією та функціонуванням систем доставки
вантажів. The article presents the formalized description of the delivery system of bulk cargoes using the set-theory approach. The
delivery system is considered as a set of interrelated and interconnected elements of transport systems, which actually
provide the physical movement of cargo, and participants of transport services market, which ensure the interconnection
and functioning of the elements of transport systems. Selected and included in the delivery system, the elements of
transport system form a set – technical subsystem of the delivery system. Bulk cargoes are transported more often by maritime
transport with the involvement of road and/or rail transports as related ones, providing the carriage of cargoes to the
port of loading (from the point of departure) and from the port of discharging to the point of destination. The transport systems
of the mentioned above modes of transport are presented as sets of corresponding vehicles, infrastructure facilities
and transport communications. The formalized descriptions of their interrelations are given. The participants of the transport
services market, which initiate, conduct and ensure the movement of cargo by the elements of transport system, are presented
as sets of carriers, cargoes handling companies, companies, providing the forwarding services and especially for
maritime services – ships agency services in ports and ship brokering. The formalized descriptions of the relationships of
participants of transport services market are given, according to the practice of transporting the bulk cargoes. The participants
of transport services market, involved to the delivery system, form the information-supporting subsystem of the cargo
delivery system and considered in the paper to be a particular set. The cargo delivery system itself is presented as a newly
formed set, formed as a union of sets of elements of the technical and information-supporting subsystems. The presented
approach is characterized by the versatility of use for formulating and solving the problems of theoretical and practical nature,
related to the organization and functioning of cargo delivery systems. Дано формализованное описание системы доставки массовых грузов с использованием теоретико-множественного подхода. Система доставки рассматривается как совокупность взаимосвязанных и взаимообусловленных элементов транспортных систем, которыми собственно осуществляется физическое перемещение груза, и субъектов рынка транспортных услуг, обеспечивающими взаимосвязь и сопровождение функционирования элементов транспортных систем. Выбранные и включенные в систему доставки элементы транс-портных систем образуют множество — техническую подсистему системы доставки. Массовые грузы перевозятся преимущественно морским транспортом с привлечением автомобильного и/или железнодорожного, как смежных видов, транспорта, обеспечивающих перевозку грузов до порта погрузки (от пункта отправления) и из порта выгрузки до пункта назначения. Транспортные системы названных видов транспорта представлены в виде множества соответствующих транспортных средств, инфраструктурных объектов и транспортных коммуникаций. Приведены формализованные описания их взаимосвязей. Субъекты рынка транспортных услуг, которые инициируют, сопровождают и обеспечивают перемещение груза элементами транспортной системы, представлены в виде множества компаний-перевозчиков, компаний, предоставляющих услуги по перевалке грузов с одного вида транспорта на другой, их экспедиторского обслуживания, а также специфические для морских перевозок виды услуг — судового агентирования и фрахтового брокерства. Исходя из практики перевозок массовых грузов, формализованы взаимосвязи между субъектами рынка транспортных услуг. Отдельные элементы множества ринка транспортных услуг формируют информационнообеспечивающую подсистему системы доставки, которая является отдельным множеством. Собственно система доставки представлена в виде множества, образованного объединением множеств элементов технической и информационно-обеспечивающей подсистем. Представленный подход характеризуется универсальностью использования для постановки и решения теоретических и практических задач, связанных с организацией и функционированием систем доставки грузов.
URI:
http://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/31114