Показати скорочену інформацію

dc.contributor.authorХом’юк, І. В.uk
dc.contributor.authorKhomiuk, I. V.en
dc.contributor.authorХомюк, И. В.ru
dc.date.accessioned2021-01-05T12:24:14Z
dc.date.available2021-01-05T12:24:14Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.citationХом’юк І. В. Формування фінансової грамотності майбутніх інженерів на заняттях з вищої математики [Текст] / І. В. Хом’юк // Вісник Вінницького політехнічного інституту. – 2019. – № 6. – С. 99-105.uk
dc.identifier.issn1997-9266
dc.identifier.issn1997–9274
dc.identifier.urihttp://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/31131
dc.description.abstractПроаналізовано концептуальні ідеї формування фінансової грамотності майбутніх інженерів на заняттях з вищої математики. Ґрунтуючись на сучасних наукових дослідженнях щодо питань фінансової грамотності автором запропоновано розглядати фінансову грамотність майбутніх інженерів як інтегровану якість, що виявляється в єдності двох основних аспектів: особистісного (мотиваційний, ціннісний компоненти) та діяльнісного (когнітивний та операційний компоненти), сформованість яких дозволяє майбутнім інженерам застосовувати фінансові знання основ економіки та фінансів, приймати правильні фінансові рішення. Охарактеризовано основні компоненти фінансової грамотності майбутніх інженерів: мотиваційний (система мотивів, навички самоосвіти, самовдосконалення в фінансовій освіті, критичного мислення, самостійної роботи, самоорганізації та самоконтролю); ціннісний (ціннісні установки щодо необхідності знань фінансової теорії); когнітивний (знання у фінансовій сфері та їх постійне оновлення); операційний (використання отриманих фінансових знань на практиці). Розроблено структурну схему фінансової грамотності майбутніх інженерів. Визначено, що для формування компонентів фінансової грамотності майбутніх інженерів на заняттях з вищої математики доцільно використовувати задачний підхід, оскільки задачі інтерпретують своєрідну модель практичних ситуацій, в які занурюються студенти в процесі знаходження їх розв’язків. Визначено, що у навчальному процесі вивчення вищої математики задачі виконують такі функції: навчальну (як засіб засвоєння знань, умінь та навичок); стимулюючу (стимул до здійснення пізнавальної діяльності); контролюючу (як засіб контролю за якістю засвоєння навчального матеріалу); розвиваючу (як засіб розвитку інтелектуальної сфери особистості). Прослідковано міжпредметні зв’язки тем вищої математики з фінансовою. Наведено приклади використання задач фінансового змісту на заняттях з вищої математики в процесі вивчення лінійної та векторної алгебри, аналітичної геометрії, диференціального числення.uk
dc.description.abstractThe article analyzes the conceptual ideas of financial literacy formation of future engineers in higher mathematics classes. The article substantiates that the formation of financial literacy of future engineers in mathematics classes is a complex process, the effectiveness of which largely depends on the level of their mathematical abilities and mastery of teaching material. Based on the current research on financial literacy, the author proposes to consider the financial literacy of future engineers as an integrated quality, which manifests itself in the unity of two main aspects: personal (motivational, value components) and activity (cognitive and operational components), which allows for the formation and formulation. financial knowledge of the basics of economics, learning to make the right financial decisions. The basic components of financial literacy of future engineers are described: motivational (system of motives, self-education skills, self-improvement in financial education, critical thinking of independent work, self-organization and self-control); value (value settings for the need for knowledge of financial theory); cognitive (financial knowledge and constant updating); operating (use of financial knowledge gained in practice). A structural diagram of financial literacy of future engineers has been developed. It has been found that it is advisable to use a task approach to formulate the financial literacy components of future engineers, since the tasks interpret a peculiar model of practical situations in which students are immersed in the process of finding their solutions. It is determined that in the educational process of studying higher mathematics tasks perform the following functions: educational (as a means of assimilation of knowledge, skills and skills); stimulating (stimulus to exercise cognitive activity); supervising (as a means of controlling the quality of learning the learning material); developing (as a means of developing the intellectual sphere of the individual). Cross-curricular links in higher mathematics topics with finance have been traced. Examples of using financial content problems in higher mathematics classes in the process of studying linear and vector algebra and analytical geometry, differential calculus are given.en
dc.description.abstractПроанализированы концептуальные идеи формирования финансовой грамотности будущих инженеров на занятиях по высшей математике. Основываясь на современных научных исследованиях, касающихся вопросов финансовой грамотности, автором предложено рассматривать финансовую грамотность будущих инженеров как интегри- рованное качество, проявляющееся в единстве двух основных аспектов: личностного (мотивационный, ценно- стный компоненты) и деятельностного (когнитивный и операционный компоненты), сформированность кото- рых позволяет будущим инженерам применять финансовые знания основ экономики, принимать правильные финансовые решения. Охарактеризованы основные компоненты финансовой грамотности будущих инжене- ров: мотивационный (система мотивов, навыки самообразования, самосовершенствования в финансовом обра- зовании, критического мышления, самостоятельной работы, самоорганизации и самоконтроля); ценностный (ценностные установки о необходимости знаний финансовой теории); когнитивный (знания в финансовой сфере и их постоянное обновление); операционный (использование полученных финансовых знаний на практике). Раз- работана структурная схема финансовой грамотности будущих инженеров. Определено, что для формирова- ния компонентов финансовой грамотности будущих инженеров целесообразно использовать задачный подход, поскольку задачи интерпретируют своеобразную модель практических ситуаций, в которые погружаются сту- денты в процессе нахождения их решений. Определено, что в учебном процессе изучения высшей математики задачи выполняют следующие функции: учебную (как средство усвоения знаний, умений и навыков); стимули- рующую (стимул к осуществлению познавательной деятельности); контролирующую (как средство контроля качества усвоения учебного материала); развивающую (как средство развития интеллектуальной сферы лич- ности). Отслежены межпредметные связи тем высшей математики и финансовой. Приведены примеры исполь- зования задач финансового содержания на занятиях по высшей математике в процессе изучения линейной и векторной алгебры, аналитической геометрии, дифференциального исчисления.ru
dc.language.isouk_UAuk_UA
dc.publisherВНТУuk
dc.relation.ispartofВісник Вінницького політехнічного інституту. № 6 : 99-105.uk
dc.relation.urihttps://visnyk.vntu.edu.ua/index.php/visnyk/article/view/2449
dc.subjectвища математикаuk
dc.subjectзадачний підхідuk
dc.subjectкомпоненти фінансової грамотностіuk
dc.subjectмайбутній інженерuk
dc.subjectфінансова грамотністьuk
dc.subjecthigher mathematicsen
dc.subjectproblematic approachen
dc.subjectcomponents of financial literacyen
dc.subjectfuture engineeren
dc.subjectfinancial literacyen
dc.subjectвысшая математикаru
dc.subjectзадачный подходru
dc.subjectкомпоненты финансовой грамотностиru
dc.subjectбудущий инженерru
dc.subjectфинансовая грамотностьru
dc.titleФормування фінансової грамотності майбутніх інженерів на заняттях з вищої математикиuk
dc.title.alternativeFormation of Financial Literacy of Future Engineers at Higher Mathematics Lessonsen
dc.title.alternativeФормирование финансовой грамотности будущих инженеров на занятиях по высшей математикеru
dc.typeArticle
dc.identifier.udc378.147
dc.relation.referencesЛ. С. Захаркіна, «Підвищення рівня фінансової грамотності населення України», Економічний форум, № 4, с. 200-207, 2014.uk
dc.relation.referencesТ. О. Кізима, «Фінансова грамотність населення: зарубіжний досвід і вітчизняні реалії», Вісник ТНЕУ, № 2, с. 64-71, 2012.uk
dc.relation.referencesМіжрегіональна суспільна організація «Достижения молодых» — Junior Achievement Russia. [Електронний ре- сурс]. Режим доступу : http://www.ja-russia.ru/ru/fl/ .uk
dc.relation.referencesВ. Д. Шарко, Технології компетентісно-орієнтованого навчання природничих дисциплін. Теоретико-методичні основи вдосконалення системи освіти: дидактичний аспект. Херсон, Україна: КВНТЗ «Херсонська академія непере- рвної освіти», 2014.uk
dc.relation.referencesЕ. Кочович та ін., Финансовая математика: с задачами и решениями. Москва, Россия: Финансы и статистика, 2004.ru
dc.relation.referencesА. М. Алілуйко, Вища математика у прикладах і задачах для економістів. Тернопіль: ТНЕУ, 2017.uk
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.31649/1997-9266-2019-147-6-99-105


Файли в цьому документі

Thumbnail

Даний документ включений в наступну(і) колекцію(ї)

Показати скорочену інформацію