Методичні положення щодо визначення слот-чартерної ставки для баржебуксирних перевезень
Автор
Щербина, О. В.
Дрожжин, О. Л.
Scherbyna, O. V.
Drozhzhyn, O. L.
Щербина, О. В.
Дрожжин, А. Л.
Дата
2020Metadata
Показати повну інформаціюCollections
Анотації
Запропоновано метод визначення слот-чартерної ставки для річкових перевезень. В роботі дос-ліджено роботу баржебуксирного флоту для двох варіантів організації вантажних річкових ліній (спів-праця перевізників за горизонтальної кооперації та перевезення поза кооперацією). Переходу до без-посереднього визначення слот-чартерної ставки передує низка заходів з боку перевізника: визначен-ня умов рейсу, відбір структурних елементів суден, визначення завантаження несамохідного флоту та конфігурації баржебуксирного складу (ББС) в цілому в залежності від варіанта організації роботи ББС. Комплексне і обґрунтоване розв’язання цих експлуатаційних задач на практиці фіксується рей-совим завданням — документом, який визначає основний вид технологічного процесу роботи річково-го транспорту. Слід зазначити, що розрахунки за запропонованою методикою раціонально викону-вати для багатобаржевих караванів, оскільки орендною за слот-чартером одиницею передбачається одна окрема однотрюмна баржа під перевезення вантажів. У випадку застосування багатотрюмних барж, розрахунки можна проводити для кожного трюму баржі окремо. Крім того, поставлена задача розв’яується для випадку, коли розглядається організація роботи суден, підпорядкованих одній особі, що приймає рішення (єдина судноплавна компанія, якій належать і буксири і баржі). За алгоритмом запропонованої методики можна визначити три порівняльні варіанти ставки: в залежності від ситу-ації на ринку (ринок вантажовласника або ринок судновласника) та варіанта організації вантажних річкових ліній. Для ілюстрації числових значень ставок конкретизовані деякі вхідні дані (техніко-експлуатаційні характеристики баржі та буксиру, визначена робота буксиру в кілатах за лінійної та портової формах буксирування для варіанта організації роботи ББС такого, як маршрутна відправка і наскрізний спосіб організації роботи тяги). Не зважаючи на те, що розрахункові показники запозичені з практики перевезень між портами дунайських країн, вони можуть бути адаптовані для перевезень на внутрішніх водних шляхах в інших регіонах. Крім того, наведені методичні положення є універсаль-ними та можуть виступати як теоретична база для обґрунтування прийняття рішень судноплав-ними компаніями, що оперують суднами на річках як в каботажному, так і в закордонному плаванні. The paper proposes a method for determining the slot-charter rate for inland waterways transport. In this work, we studied
the barge-towing fleet operation for two options for the organization of cargo river lines (cooperation of carriers in horizontal
cooperation and transportation outside of cooperation). The transition to the direct determination of the slot-charter
rate is preceded by a number of measures on the part of the carrier: determining the conditions of the voyage, selecting the structural elements of the ships, determining the loading of the non-self-propelled ships and the configuration of the barge / towing train (BTT) as a whole, depending on the type of BTT operation. A comprehensive and reasonable solution to these operational problems in practice is fixed by the ‘voyage order’ — a document that determines the main type of the techno-logical process of the work of river transport. It should be noted that it is rational to carry out calculations according to the provided methodology for barge caravans, since one separate single-hold barge for the transportation of goods is supposed to be rented by a slot charter unit. In the case of multi-hold barges, calculations should be carried out for each hold of the barge separately. In addition, the task is solved for the case when the organization of the work of the courts is considered, which is subordinate to a single decision-making person (the only shipping company, which owns both tugboats and barg-es). According to the algorithm of the proposed methodology, three comparative rate options can be determined: depending on the situation on the market (cargo owner’s market or ship-owners market) and options for organizing cargo river lines. To illustrate the numerical values of the rates, some input data were specified (technical and operational characteristics of the barge and the tugboat, the towing in kilograms was determined with linear and port forms of towing for the variant of BTT operation such as route dispatch and end-to-end traction management method). Despite the fact that the calculated indica-tors have their source in the practice of transport between ports of the Danube countries, they can be adapted for transport on inland waterways in other regions. In addition, the above methodological provisions are universal and can serve as a theoretical basis for substantiating decisions by shipping companies operating ships on rivers in both coastal and overseas navigation. Предложен метод определения слот-чартерной ставки для речных перевозок. В работе исследована ра-бота баржебуксирного флота для двух вариантов организации грузовых речных линий (сотрудничество пере-возчиков при горизонтальной кооперации и перевозки вне кооперации). Переходу к непосредственному опре-делению слот-чартерной ставки предшествует ряд мер со стороны перевозчика: определение условий рейса, отбор структурных элементов судов, определение загрузки несамоходного флота и конфигурации баржебук-сирного состава (ББС) в целом в зависимости от варианта организации работы ББС. Комплексное и обосно-ванное решение этих эксплуатационных задач на практике фиксируется рейсовым заданием — документом, определяющим основной вид технологического процесса работы речного транспорта. Следует отметить, что расчеты по предоставленной методике рационально выполнять для баржевых караванов, поскольку арендной по слот-чартеру единицей предполагается одна отдельная однотрюмная баржа под перевозку гру-зов. В случае применения многотрюмных барж, расчеты следует проводить для каждого трюма баржи от-дельно. Кроме того, поставленная задача решается для случая, когда рассматривается организация работы судов, которая подчинена единому лицу принятия решений (единственная судоходная компания, которой при-надлежат и буксиры и баржи). По алгоритму предложенной методики можно определить три сравнительных варианта ставки: в зависимости от ситуации на рынке (рынок грузовладельца или рынок судовладельца) и варианта организации грузовых речных линий. Для иллюстрации численных значений ставок были конкрети-зированы некоторые входные данные (технико-эксплуатационные характеристики баржи и буксира, опреде-лена работа буксира в килатах при линейной и портовой формах буксировки для варианта организации рабо-ты ББС такого, как маршрутная отправка и сквозной способ организации работы тяги). Несмотря на то, что расчетные показатели взяты из практики перевозок между портами дунайских стран, они могут быть адаптированы для перевозок на внутренних водных путях в других регионах. Кроме того, приведенные мето-дические положения являются универсальными и могут выступать в качестве теоретической базы при обосно-вании принятия решений судоходными компаниями, оперирующих судами на реках как в каботажном, так и в заграничном плавании.
URI:
http://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/31171