Показати скорочену інформацію

dc.contributor.authorГамеляк, І. П.uk
dc.contributor.authorДмитриченко, А. М.uk
dc.contributor.authorПопелиш, І. І.uk
dc.contributor.authorGameliak, I.en
dc.contributor.authorDmytrychenko, A.en
dc.contributor.authorPopelysh, I.en
dc.contributor.authorГамеляк, И. П.ru
dc.contributor.authorДмитриченко, А. Н.ru
dc.contributor.authorПопелыш, И. И.ru
dc.date.accessioned2021-03-04T11:39:22Z
dc.date.available2021-03-04T11:39:22Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.citationГамеляк І. П. Використання готових ущільнювачів швів в цементобетонних покриттях автомобільних доріг і аеродромів [Текст] / І. П. Гамеляк, А. М. Дмитриченко, І. І. Попелиш // Сучасні технології, матеріали і конструкції в будівництві. – 2020. – № 1. – С. 27-40.uk
dc.identifier.issn2311-1437
dc.identifier.issn2311-1429
dc.identifier.urihttp://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/31426
dc.description.abstractПідвищення вимог до надійності, працездатності і міцності дорожніх одягів викликане зростанням вантажопідйомності транспортних засобів і інтенсивності руху на дорогах. Зростаючим вимогам руху, як показує вітчизняний і світовий досвід, найбільшою мірою відповідають цементобетонні покриття. Стабільні транспортно-експлуатаційні показники, висока довговічність дають їм переваги перед покриттями, побудованими із застосуванням органічних в'яжучих. У цементобетонних покриттях автомобільних доріг і аеродромів у процесі будівництва і реконструкції влаштовуються поздовжні і поперечні шви різного призначення які запобігають деформаціям і руйнування покриттів (утворення тріщин, відколи кутів і країв плит, лущення поверхневого шару бетону, поява вибоїн і раковин, вертикальні зсуви плит і їх жолоблення, руйнування стикових з'єднань і заповнювачів швів). Руйнування покриттів, як правило, має місце у випадках, коли напруги і деформації, що виникають у плитах, перевищують припустимі значення, а також при порушенні герметизації швів і тріщин. Відновлення герметизації деформаційних швів і тріщин – важливі етапи робіт із продовження експлуатаційного ресурсу покриттів. Велику роль на ефективність роботи герметика у швах і його термін служби виявляє деформативність герметизуючих матеріалів. При виборі типу герметика враховують можливі максимальні негативні і позитивні температури повітря регіону, де експлуатуються покриття. У цей час створені унікальні герметизуючи матеріали з використанням полімерних композицій. Ці матеріали мають високі техніко-експлуатаційні характеристики й гарантований термін служби не менш 5 років. Ущільнення або заповнення поперечних і поздовжніх швів у цементобетонних покриттях є важливим фактором для забезпечення довгострокових експлуатаційних якостей покриття. Досвід використання різних варіантів герметизуючих матеріалів для швів показує, що їх правильна установка може забезпечити важливі засоби захисту, які покращують характеристики швів і покриттів. В останні роки в закордонній практиці дуже часто використовується для герметизації швів технологія закочування в шов еластичних цільних або порожніх гумових профілів. У цьому випадку можливе проведення робіт навіть у сиру погоду і при низьких температурах. Для установки профілів розроблені спеціальні машини. У статті розглядаються питання герметизації поперечних та поздовжніх швів цементобетонних покриттів автомобільних доріг і аеродромів герметизуючими матеріалами, у тому числі готовими ущільнювачами, необхідність їх використання та дослідження впливу герметизуючих матеріалів на конструкцію швів і експлуатаційні показники цементобетонних покриттів у цілому.uk
dc.description.abstractIncreased requirements for reliability, performance and durability of pavement caused by the increase in vehicle carrying capacity and traffic on the roads. As the domestic and world experience shows, the increasing requirements of the movement are best matched by cement concrete pavements. Stable transport transport performance, high durability give them advantages over pavements built using organic binders. During construction and reconstruction, longitudinal and transverse joints for various purposes are arranged in cement concrete pavements of roads and airfields to prevent deformation and destruction of coating pavements (cracking, chipping of corners and edges of slabs, peeling of the concrete surface layer, the appearance of potholes and sinks, vertical displacement of slabs and their warpage destruction of butt joints and joint fillers). The destruction of pavements, as a rule, takes place in cases where the stresses and deformations arising in the plates exceed the permissible values, as well as in case of failure of the sealing of joints and cracks. Restoring the sealing of expansion joints and cracks are important stages of work to extend the operational life of pavements. A large role on the efficiency of the sealant in the joints and its service life is provided by the deformability of the sealing materials. When choosing a type of sealant, the possible maximum negative and positive air temperatures of the region where the pavements are used are taken into account. Currently, unique sealing materials using polymer compositions have been created. These materials have high technical and operational characteristics and a guaranteed service life of at least 5 years. The sealing or filling of transverse and longitudinal joints in cement concrete pavements is an important factor in ensuring long-term performance of the coating. The experience of using different types of joint sealing materials shows that their proper installation can provide important protective equipment that improves the performance of joints and pavements. In recent years, in foreign practice, the technology of pressing elastic whole or porous rubber profiles into the seam is very often used for sealing joints. In this case, it is possible to carry out work even in wet weather and at low temperatures. Special machines have been developed for the installation of profiles. The article discusses the sealing of transverse and longitudinal seams of cement concrete pavements of roads and airfields with sealing materials, including ready-made seals, the need to use them and study the effect of sealing materials on the design of joints and operational performance of cement concrete coatings in general.en
dc.description.abstractПовышение требований к надежности, работоспособности и прочности дорожных одежд вызвано ростом грузоподъемности транспортных средств и интенсивности движения на дорогах. Возрастающим требованиям движения, как показывает отечественный и мировой опыт, в наибольшей степени соответствуют цементобетонные покрытия. Стабильные транспортно-эксплуатационные показатели, высокая долговечность дают им преимущества перед покрытиями, построенными с применением органических вяжущих. В цементобетонных покрытиях автомобильных дорог и аэродромов в процессе строительства и реконструкции устраиваются продольные и поперечные швы различного назначения предотвращающие деформации и разрушения покрытий (образование трещин, сколы углов и краев плит, шелушение поверхностного слоя бетона, появление выбоин и раковин, вертикальные смещения плит и их коробление, разрушение стыковых соединений и заполнителей швов). Разрушение покрытий, как правило, имеет место в случаях, когда напряжения и деформации, возникающие в плитах, превышают допустимые значения, а также при нарушении герметизации швов и трещин. Восстановление герметизации деформационных швов и трещин - важные этапы работ по продлению эксплуатационного ресурса покрытий. Большую роль на эффективность работы герметика в швах и его срок службы оказывает деформативность герметизирующих материалов. При выборе типа герметика учитывают возможные максимальные отрицательные и положительные температуры воздуха региона, где эксплуатируются покрытия. В настоящее время созданы уникальные герметизирующие материалы с использованием полимерных композиций. Эти материалы имеют высокие технико-эксплуатационные характеристики и гарантированный срок службы не менее 5 лет. Уплотнение или заполнение поперечных и продольных швов в цементобетонных покрытиях является важным фактором для обеспечения долгосрочных эксплуатационных качеств покрытия. Опыт использования различных вариантов герметизирующих материалов для швов показывает, что их правильная установка может обеспечить важные средства защиты, которые улучшают характеристики швов и покрытий. В последние годы в зарубежной практике очень часто используется для герметизации швов технология запресовывания в шов эластичных цельных или пористых резиновых профилей. В этом случае возможно проведение работ даже в сырую погоду и при низких температурах. Для установки профилей разработаны специальные машины. В статье рассматриваются вопросы герметизации поперечных и продольных швов цементобетонных покрытий автомобильных дорог и аэродромов герметизирующими материалами, в том числе готовыми уплотнителями, необходимость их использования и исследования влияния герметизирующих материалов на конструкцию швов и эксплуатационные показатели цементобетонных покрытий в целом.ru
dc.language.isouk_UAuk_UA
dc.publisherВНТУuk
dc.relation.ispartofСучасні технології, матеріали і конструкції в будівництві. № 1 : 27-40.uk
dc.relation.urihttps://stmkvb.vntu.edu.ua/index.php/stmkvb/article/view/676
dc.subjectцементобетонне покриттяuk
dc.subjectгерметизуючі матеріалиuk
dc.subjectготові ущільнювачі швівuk
dc.subjectавтомобільні дорогиuk
dc.subjectаеродромиuk
dc.subjectCement-concrete pavementen
dc.subjectsealing materialsen
dc.subjectready sealing sealsen
dc.subjectroadsen
dc.subjectairfieldsen
dc.subjectцементобетонные покрытияru
dc.subjectгерметизирующие материалыru
dc.subjectготовые уплотнители швовru
dc.subjectавтомобильные дорогиru
dc.subjectаэродромыru
dc.titleВикористання готових ущільнювачів швів в цементобетонних покриттях автомобільних доріг і аеродромівuk
dc.title.alternativeUse preformedcompression joint sealin cement-concrete road and airfield pavementen
dc.title.alternativeИспользование готовых уплотнителей швов в цементобетонных покрытиях автомобильных дорог и аэродромовru
dc.typeArticle
dc.identifier.udc625.70
dc.relation.referencesГамеляк І.П. Про ефективність використання високоміцного цементобетону для будівництва жорстких покриттів // Автомоб. дороги і дорожнє буд – во, № 85, 2012. – С. 45 - 54.uk
dc.relation.referencesГамеляк І.П., Корецький А.С. Корецький С.С., Про необхідність будівництва в Україні автомобільних доріг з цементобетонним покриттям// Автошляховик України, 5 201 ׳ , Науково-технічний збірник, 2013 – С. 24 – 26.uk
dc.relation.referencesГБН В.2.3-37641918-557:2016 Автомобільні дороги. Дорожній одяг жорсткий. Проектування. - К.: Укравтодор, 1997. – 218 c.uk
dc.relation.referencesДСТУ-Н Б В.2.3-36:2016 Настанова з влаштування жорсткого дорожнього одягу. Київ. - ДП "УкрНДНЦ".- 2017. – 29 с.uk
dc.relation.referencesРекомендації по стандартизації влаштування верхніх шарів дорожнього одягу об’єктів транспортного будівництва (РСВДО 01). - Дрезден, 2001. – 71 с.uk
dc.relation.referencesACPA – American Concrete Pavement Association (2010) “Review of Caltrans Concrete Pavement and Unsealed Pavement Performance”.en
dc.relation.referencesD.S. BROWN CO., (2016) “Preformed Polychloroprene Compression Joint Seal Standard Specification”.en
dc.relation.referencesEVANS, L. (2013) “Arizona SPS-2 PCC Joint Seal Performance”. Applied Research Associates, Inc.en
dc.relation.referencesTB010-2018 Wikipave.org // Technical Bulletin Concrete Pavement Joint Sealing/Filling. – ACPA. - 25 p.en
dc.relation.referenceswww.dsbrown.com Delastic® Preformed Pavement Sealsen
dc.relation.referencesFHWA – Federal Highway Administration (1990) “Performance of Jointed Concrete Pavements” Volume Evaluation of Concrete Pavement Performance and Design Features, FHWA-RD-89-136.en
dc.relation.referencesFHWA – Federal Highway Administration (1990) “Resealing of Concrete Pavement Joints”. Pavement Rehabilitation Manual.en
dc.relation.referencesSCOFIELD, L. (2013) “Joint Sealant Life Confirmed”. Concrete Surfaces Magazine, June 2013.en
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.31649/2311-1429-2020-1-27-40


Файли в цьому документі

Thumbnail

Даний документ включений в наступну(і) колекцію(ї)

Показати скорочену інформацію