Показати скорочену інформацію

dc.contributor.authorПаламарчук, Є. А.uk
dc.contributor.authorPalamarchuk, Ye. A.en
dc.date.accessioned2021-03-22T08:31:15Z
dc.date.available2021-03-22T08:31:15Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.citationПаламарчук Є. А. Архітектура електронних навчальних систем [Текст] / Є. А. Паламарчук // Оптоелектронні інформаційно-енеретичні технології. – 2020. – № 1. – С. 78-92.uk
dc.identifier.issn1681-7893
dc.identifier.issn2311-2662
dc.identifier.urihttp://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/31623
dc.description.abstractРозглянуті принципи побудови архітектур електронних навчальних систем (ЕНС), їх функції, властивості і структури даних. Проведений порівняльний аналіз існуючих архітектур та їх характеристик. Визначені напрямки розвитку ЕНС. Передбачається, що основним вектором їх розвитку будуть ЕНС з використанням штучного інтелекту.uk
dc.description.abstractThe principles of construction of architectures of electronic educational systems (EES), their functions, properties and data structure are considered. A comparative analysis of existing architectures and their characteristics is done. The directions of EES development are determined. It is assumed that the main vector of their development will be EES using artificial intelligence.en
dc.language.isouk_UAuk_UA
dc.publisherВНТУuk
dc.relation.ispartofОптоелектронні інформаційно-енеретичні технології. № 1 : 78-92.uk
dc.relation.urihttps://oeipt.vntu.edu.ua/index.php/oeipt/article/view/572
dc.subjecte-learningen
dc.subjectAIen
dc.subjectcloud computingen
dc.subjectblended learningen
dc.subjectMOOCen
dc.subjectдистанційне навчанняuk
dc.subjectзмішане навчанняuk
dc.titleАрхітектура електронних навчальних системuk
dc.title.alternativeArchitecture of electronic educational systemsen
dc.typeArticle
dc.identifier.udc004.42
dc.relation.referencesКвєтний Роман, Паламарчук Євген, Бісікало Олег / Задачі електронної освіти України та пропозиціїщодо її розвитку // «ІНТЕРНЕТ-ОСВІТА-НАУКА-2020», XII Mіжнародна науково-практична конференція ІОН-2020, 26-29 травня, 2020, С.230-231uk
dc.relation.referencesJiaming Zhong, Jisheng Heю On Self-learning Ability of College Students and Its Cultivation 3rdInternational Conference on Management, Education, Information and Control (MEICI 2015)en
dc.relation.referencesLong, H.B. Resources related to overcoming resistance to self-direction in learning[A]. In R.Hiemstra&Brockett, R.(Eds.), Overcoming resistance to self-directed learning in adult learning: New Directions for Adult and Continuing Education, No.64 [C]. San Francisco: Jossey-Bass, 1994. 23.en
dc.relation.referencesGoce Armenski, Marjan Gusev. Architecture of Modern e-learning Systems // The 6th International Conference for Informatics and Information Technology, 2008, P. 38-42. – Режим доступу: http://ciit.finki.ukim.mk/data/papers/6CiiT/6CiiT-09.pdfen
dc.relation.referencesBlinco K., Mason J., McLean N., Wilson S. (2004), Trends and issues in e-learning infrastructure development, A White Paper for alt-i-lab 2004 Prepared on behalf of DEST (Australia) and JISC-CETIS (UK).en
dc.relation.referencesAdobe Captivate Prime LMS – Режим доступу: https://www.adobe.com/ua/products/captivateprime/prime-rfi.htmlen
dc.relation.referencesFielding, Roy (2000). Architectural Styles and the Design of Network-based Software Architectures (Ph.D.). University of California, Irvine. – Режим доступу: https://www.webcitation.org/67gOwyTek?url=http://www.ics.uci.edu/~fielding/pubs/dissertation/to p.htm.en
dc.relation.referencesHypertext Transfer Protocol — HTTP/1.1. – Режим доступу: https://tools.ietf.org/html/rfc2616en
dc.relation.referencesBerners-Lee, Hendler, and Lassila, 2001; Markoff, 2006; Jensen, 2007en
dc.relation.referencesWhat is Web 2.0 – Режим доступу: https://www.oreilly.com/pub/a/web2/archive/what-is-web-20.htmlen
dc.relation.referencesRichardson, Leonard; Amundsen, Mike; Ruby, Sam (2013). RESTful Web APIs (вид. First edition). O'Reilly. ISBN 978-1-4493-5806-8.en
dc.relation.referencesKaragiannidis, C., Sampson, D.G., and Cardinali, F. An architecture for Web-based e-Learning promoting re-usable adaptive educational e-content. Educational Technology & Society, 5, 4 (2002).en
dc.relation.referencesMoodle. – Режим доступу: https://moodle.org.en
dc.relation.referencesOPENedX. – Режим доступу: https://open.edx.org.en
dc.relation.referencesCanvas. – Режим доступу: https://www.instructure.com.en
dc.relation.referencesЕлектронна система управління ВНЗ “Сократ”. – Режим доступу: https://socrates.vsau.org.uk
dc.relation.referencesЕлектронна система управління ВУЗом “JetIQ”. – Режим доступу: https://jetiq.vntu.edu.ua.uk
dc.relation.referencesedX. – Режим доступу: https://edx.org.en
dc.relation.referencesCoursera. – Режим доступу: https://coursera.org.en
dc.relation.referencesUdemy. – Режим доступу: https://udemy.com.en
dc.relation.referencesCisco Networking Academy, – Режим доступу: https://www.cisco.com/c/m/en_sg/sec-offerings/index.html.en
dc.relation.referencesPrometheus. – Режим доступу: https://prometheus.org.ua.en
dc.relation.referencesLiang, P.-H., Yang, J.-M.: Virtual Personalized Learning Environment (VPLE) on the Cloud. In: Gong, Z., Luo, X., Chen, J., Lei, J., Wang, F.L. (eds.) WISM 2011, Part II. LNCS, vol. 6988, pp. 403–411. Springer, Heidelberg (2011)en
dc.relation.referencesGamification in Learning Management Systems. - Режим доступу: https://jellyfish.tech/gamification-in-learning-management-systems/en
dc.relation.referencesMuntean, C. (2011). Raising engagement in e-learning through gamification. 6th International Conference on Virtual Learning ICVL, (pp. 323-329).en
dc.relation.referencesGamification in Education. Gabriela Kiryakova, Nadezhda Angelova, Lina Yordanova – Режим доступу: https://www.sun.ac.za/english/learning-teaching/ctl/Documents/Gamification%20in%20education.p dfen
dc.relation.referencesGlover, I. (2013). Play as you learn: gamification as a technique for motivating learners. World Conference on Educational Multimedia, Hypermedia and Telecommunications. AACE.Henrick, G. (2013, October 10).en
dc.relation.referencesKapp, K. M. (2012). The gamification of learning and instruction: game-based methods and strategies for training and education. John Wiley & Sons.en
dc.relation.referencesКоваленко О. О., Паламарчук Є. А./ Гейміфікація в системі управління навчанням //Матеріали 11-ї науково-практичної конференції. м. Львів, 20-22 листопада 2019 року/ Відп. за випуск Л.Д. Озірковський – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2019. – C.165-169.uk
dc.relation.referencesCarnegie Learning. - Режим доступу: https://www.carnegielearning.com/en
dc.relation.referencesModels of Behavior of Agents in the Learning Management System / Oleg Bisikalo, Olena Kovalenko, Yevgen Palamarchuk // Матеріали XІV-ої Міжнародної науково-технічної конференції “Комп`ютерні науки та інформаційні технології (CSIT -2019)”. Том 3. – Львів, 2019. – С. 222-227.en
dc.relation.referencesКоваленко Олена, Паламарчук Євген / Контури системи управління навчанням: традиційне, змішане та дистанційне навчання // «ІНТЕРНЕТ-ОСВІТА-НАУКА-2020», XII Mіжнародна науково-практична конференція ІОН-2020, 26-29 травня, 2020, С.230-231uk
dc.relation.referencesAlgorithms of blended learning in IT education / Yevhen Palamarchuk, Olena Kovalenko // XIII International Scientific and Technical Conference on Computer Sciences and Informational Tecnologies (CSIT), 11-14 September, 2018, Lviv, Ukraine - P.382-386en
dc.relation.referencesResults of implementation of the pilot project of management system for learning and concomitance of the educational, methodological and scientific activities “JetIQ” [Текст] / O. V. Bisiкalo, Y. A. Palamarchuk,O. O. Kovalenko // Матеріали 9-ї науково-практичної конференції, м. Львів, 21-23 листопада 2017 р. – Львів : Видавництво Наукового товариства ім. Шевченка, 2017. – С. 73-77.en
dc.relation.referencesE learning Systems based on Cloud Computing. Ghazal Riahi // Procedia Computer Science 62 (2015) 352 – 359en
dc.relation.referencesОблачные вычисления в электронном обучении. Абдуллах Хасан Хуссейн. E-Scio, ISSN: 2658-6924. 2020ru
dc.relation.referencesAl-Zoube, M., El-Seoud, S.A., Wyne, M.F.: Cloud computing based e-learning system. Intl. Arab Journal of e-Technology 8(2), 58–71 (2010)en
dc.relation.referencesDong, B., Zheng, Q., Qiao, M., Shu, J., Yang, J.: BlueSky Cloud Framework: An E-Learning Framework Embracing Cloud Computing. In: Jaatun, M.G., Zhao, G., Rong, C. (eds.) Cloud Computing. LNCS, vol. 5931, pp. 577–582. Springer, Heidelberg (2009)en
dc.relation.referencesMasud, A.H., Huang, X.: ESaaS: A New Education Software Model in E-learning Systems. In: Zhu, M. (ed.) ICCIC 2011, Part V. CCIS, vol. 235, pp. 468–475. Springer, Heidelberg (2011) Cross Ref Google Scholaren
dc.relation.referencesErcan, T.: Effective use of cloud computing in educational institutions. Procedia - Social and Behavioral Sciences 2(2), 938–942 (2010)en
dc.relation.referencesAmazon. Types of Cloud Computing. - Режим доступу: https://aws.amazon.comen
dc.relation.referencesGoogle Cloud services Режим доступу: About Google Cloud services | Overviewen
dc.relation.referencesAzure Machine Learning. Режим доступу: https://azure.microsoft.com/en-in/services/machine-learning/en
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.31649/1681-7893-2020-39-1-78-92


Файли в цьому документі

Thumbnail

Даний документ включений в наступну(і) колекцію(ї)

Показати скорочену інформацію