dc.contributor.author | Паламарчук, Є. А. | uk |
dc.contributor.author | Palamarchuk, Ye. A. | en |
dc.date.accessioned | 2021-03-22T08:31:15Z | |
dc.date.available | 2021-03-22T08:31:15Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.identifier.citation | Паламарчук Є. А. Архітектура електронних навчальних систем [Текст] / Є. А. Паламарчук // Оптоелектронні інформаційно-енеретичні технології. – 2020. – № 1. – С. 78-92. | uk |
dc.identifier.issn | 1681-7893 | |
dc.identifier.issn | 2311-2662 | |
dc.identifier.uri | http://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/31623 | |
dc.description.abstract | Розглянуті принципи побудови архітектур електронних навчальних систем (ЕНС), їх функції, властивості і структури даних. Проведений порівняльний аналіз існуючих архітектур та їх характеристик. Визначені напрямки розвитку ЕНС. Передбачається, що основним вектором їх розвитку будуть ЕНС з використанням штучного інтелекту. | uk |
dc.description.abstract | The principles of construction of architectures of electronic educational systems (EES), their functions, properties and data structure are considered. A comparative analysis of existing architectures and their characteristics is done. The directions of EES development are determined. It is assumed that the main vector of their development will be EES using artificial intelligence. | en |
dc.language.iso | uk_UA | uk_UA |
dc.publisher | ВНТУ | uk |
dc.relation.ispartof | Оптоелектронні інформаційно-енеретичні технології. № 1 : 78-92. | uk |
dc.relation.uri | https://oeipt.vntu.edu.ua/index.php/oeipt/article/view/572 | |
dc.subject | e-learning | en |
dc.subject | AI | en |
dc.subject | cloud computing | en |
dc.subject | blended learning | en |
dc.subject | MOOC | en |
dc.subject | дистанційне навчання | uk |
dc.subject | змішане навчання | uk |
dc.title | Архітектура електронних навчальних систем | uk |
dc.title.alternative | Architecture of electronic educational systems | en |
dc.type | Article | |
dc.identifier.udc | 004.42 | |
dc.relation.references | Квєтний Роман, Паламарчук Євген, Бісікало Олег / Задачі електронної освіти України та пропозиціїщодо її розвитку // «ІНТЕРНЕТ-ОСВІТА-НАУКА-2020», XII Mіжнародна науково-практична конференція ІОН-2020, 26-29 травня, 2020, С.230-231 | uk |
dc.relation.references | Jiaming Zhong, Jisheng Heю On Self-learning Ability of College Students and Its Cultivation 3rdInternational Conference on Management, Education, Information and Control (MEICI 2015) | en |
dc.relation.references | Long, H.B. Resources related to overcoming resistance to self-direction in learning[A]. In R.Hiemstra&Brockett, R.(Eds.), Overcoming resistance to self-directed learning in adult learning: New Directions for Adult and Continuing Education, No.64 [C]. San Francisco: Jossey-Bass, 1994. 23. | en |
dc.relation.references | Goce Armenski, Marjan Gusev. Architecture of Modern e-learning Systems // The 6th International Conference for Informatics and Information Technology, 2008, P. 38-42. – Режим доступу: http://ciit.finki.ukim.mk/data/papers/6CiiT/6CiiT-09.pdf | en |
dc.relation.references | Blinco K., Mason J., McLean N., Wilson S. (2004), Trends and issues in e-learning infrastructure development, A White Paper for alt-i-lab 2004 Prepared on behalf of DEST (Australia) and JISC-CETIS (UK). | en |
dc.relation.references | Adobe Captivate Prime LMS – Режим доступу: https://www.adobe.com/ua/products/captivateprime/prime-rfi.html | en |
dc.relation.references | Fielding, Roy (2000). Architectural Styles and the Design of Network-based Software Architectures (Ph.D.). University of California, Irvine. – Режим доступу: https://www.webcitation.org/67gOwyTek?url=http://www.ics.uci.edu/~fielding/pubs/dissertation/to p.htm. | en |
dc.relation.references | Hypertext Transfer Protocol — HTTP/1.1. – Режим доступу: https://tools.ietf.org/html/rfc2616 | en |
dc.relation.references | Berners-Lee, Hendler, and Lassila, 2001; Markoff, 2006; Jensen, 2007 | en |
dc.relation.references | What is Web 2.0 – Режим доступу: https://www.oreilly.com/pub/a/web2/archive/what-is-web-20.html | en |
dc.relation.references | Richardson, Leonard; Amundsen, Mike; Ruby, Sam (2013). RESTful Web APIs (вид. First edition). O'Reilly. ISBN 978-1-4493-5806-8. | en |
dc.relation.references | Karagiannidis, C., Sampson, D.G., and Cardinali, F. An architecture for Web-based e-Learning promoting re-usable adaptive educational e-content. Educational Technology & Society, 5, 4 (2002). | en |
dc.relation.references | Moodle. – Режим доступу: https://moodle.org. | en |
dc.relation.references | OPENedX. – Режим доступу: https://open.edx.org. | en |
dc.relation.references | Canvas. – Режим доступу: https://www.instructure.com. | en |
dc.relation.references | Електронна система управління ВНЗ “Сократ”. – Режим доступу: https://socrates.vsau.org. | uk |
dc.relation.references | Електронна система управління ВУЗом “JetIQ”. – Режим доступу: https://jetiq.vntu.edu.ua. | uk |
dc.relation.references | edX. – Режим доступу: https://edx.org. | en |
dc.relation.references | Coursera. – Режим доступу: https://coursera.org. | en |
dc.relation.references | Udemy. – Режим доступу: https://udemy.com. | en |
dc.relation.references | Cisco Networking Academy, – Режим доступу: https://www.cisco.com/c/m/en_sg/sec-offerings/index.html. | en |
dc.relation.references | Prometheus. – Режим доступу: https://prometheus.org.ua. | en |
dc.relation.references | Liang, P.-H., Yang, J.-M.: Virtual Personalized Learning Environment (VPLE) on the Cloud.
In: Gong, Z., Luo, X., Chen, J., Lei, J., Wang, F.L. (eds.) WISM 2011, Part II. LNCS, vol. 6988, pp. 403–411. Springer, Heidelberg (2011) | en |
dc.relation.references | Gamification in Learning Management Systems. - Режим доступу: https://jellyfish.tech/gamification-in-learning-management-systems/ | en |
dc.relation.references | Muntean, C. (2011). Raising engagement in e-learning through gamification. 6th International Conference on Virtual Learning ICVL, (pp. 323-329). | en |
dc.relation.references | Gamification in Education. Gabriela Kiryakova, Nadezhda Angelova, Lina Yordanova – Режим доступу: https://www.sun.ac.za/english/learning-teaching/ctl/Documents/Gamification%20in%20education.p df | en |
dc.relation.references | Glover, I. (2013). Play as you learn: gamification as a technique for motivating learners. World Conference on Educational Multimedia, Hypermedia and Telecommunications. AACE.Henrick, G. (2013, October 10). | en |
dc.relation.references | Kapp, K. M. (2012). The gamification of learning and instruction: game-based methods and strategies for training and education. John Wiley & Sons. | en |
dc.relation.references | Коваленко О. О., Паламарчук Є. А./ Гейміфікація в системі управління навчанням //Матеріали 11-ї науково-практичної конференції. м. Львів, 20-22 листопада 2019 року/ Відп. за випуск Л.Д. Озірковський – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2019. – C.165-169. | uk |
dc.relation.references | Carnegie Learning. - Режим доступу: https://www.carnegielearning.com/ | en |
dc.relation.references | Models of Behavior of Agents in the Learning Management System / Oleg Bisikalo, Olena Kovalenko, Yevgen Palamarchuk // Матеріали XІV-ої Міжнародної науково-технічної конференції “Комп`ютерні науки та інформаційні технології (CSIT -2019)”. Том 3. – Львів, 2019. – С. 222-227. | en |
dc.relation.references | Коваленко Олена, Паламарчук Євген / Контури системи управління навчанням: традиційне, змішане та дистанційне навчання // «ІНТЕРНЕТ-ОСВІТА-НАУКА-2020», XII Mіжнародна науково-практична конференція ІОН-2020, 26-29 травня, 2020, С.230-231 | uk |
dc.relation.references | Algorithms of blended learning in IT education / Yevhen Palamarchuk, Olena Kovalenko // XIII International Scientific and Technical Conference on Computer Sciences and Informational Tecnologies (CSIT), 11-14 September, 2018, Lviv, Ukraine - P.382-386 | en |
dc.relation.references | Results of implementation of the pilot project of management system for learning and concomitance of the educational, methodological and scientific activities “JetIQ” [Текст] / O. V. Bisiкalo, Y. A. Palamarchuk,O. O. Kovalenko // Матеріали 9-ї науково-практичної конференції, м. Львів, 21-23 листопада 2017 р. – Львів : Видавництво Наукового товариства ім. Шевченка, 2017. – С. 73-77. | en |
dc.relation.references | E learning Systems based on Cloud Computing. Ghazal Riahi // Procedia Computer Science 62 (2015) 352 – 359 | en |
dc.relation.references | Облачные вычисления в электронном обучении. Абдуллах Хасан Хуссейн. E-Scio, ISSN: 2658-6924. 2020 | ru |
dc.relation.references | Al-Zoube, M., El-Seoud, S.A., Wyne, M.F.: Cloud computing based e-learning system. Intl. Arab Journal of e-Technology 8(2), 58–71 (2010) | en |
dc.relation.references | Dong, B., Zheng, Q., Qiao, M., Shu, J., Yang, J.: BlueSky Cloud Framework: An E-Learning Framework Embracing Cloud Computing. In: Jaatun, M.G., Zhao, G., Rong, C. (eds.) Cloud Computing. LNCS, vol. 5931, pp. 577–582. Springer, Heidelberg (2009) | en |
dc.relation.references | Masud, A.H., Huang, X.: ESaaS: A New Education Software Model in E-learning Systems. In: Zhu, M. (ed.) ICCIC 2011, Part V. CCIS, vol. 235, pp. 468–475. Springer, Heidelberg (2011) Cross Ref Google Scholar | en |
dc.relation.references | Ercan, T.: Effective use of cloud computing in educational institutions. Procedia - Social and Behavioral Sciences 2(2), 938–942 (2010) | en |
dc.relation.references | Amazon. Types of Cloud Computing. - Режим доступу: https://aws.amazon.com | en |
dc.relation.references | Google Cloud services Режим доступу: About Google Cloud services | Overview | en |
dc.relation.references | Azure Machine Learning. Режим доступу: https://azure.microsoft.com/en-in/services/machine-learning/ | en |
dc.identifier.doi | https://doi.org/10.31649/1681-7893-2020-39-1-78-92 | |