Показати скорочену інформацію

dc.contributor.authorОгородніков, В. А.uk
dc.contributor.authorАрхіпова, Т. Ф.uk
dc.date.accessioned2021-03-22T09:16:19Z
dc.date.available2021-03-22T09:16:19Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.citationОгородніков В. А. Енергія деформації транспортних засобів в умовах дорожньо-транспортних пригод [Електронний ресурс] / В. А. Огородніков, Т. Ф. Архіпова // Наукові праці ВНТУ. – 2020. – № 3. – Режим доступу: https://praci.vntu.edu.ua/index.php/praci/article/view/613/579.uk
dc.identifier.issn2307-5376
dc.identifier.urihttp://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/31627
dc.description.abstractІнтенсивність експлуатації транспортних засобів, а також зростання їх числа супроводжують численні дорожньо-транспортні пригоди (ДТП). У більшості випадків ДТП зумовлені порушенням швидкісних режимів. У зв'язку з цим актуальними є методи, здатні оцінювати енергію деформації, витрачену під час ударів транспортних засобів. У статті запропоновано метод оцінки енергії деформацій транспортних засобів. Методи визначення енергії деформації та руйнування елементів конструкції транспортних засобів важливо вміти застосовувати для визначення швидкості їх руху перед зіткненням. Крім того, інформація про витрачену енергію на деформацію транспортних засобів в умовах ДТП дозволяє виробникам автотранспортних засобів зменшити обсяг дорогих, малоінформативних і вкрай негнучких випробувань автомобілів. У роботі розв’язана задачу визначення енергії перед ударом на основі натурних випробувань. На прикладі автотехнічної експертизи ДТП отримано вихідні дані для визначення величин швидкостей автомобілів, а також їхньої енергії деформацій, поглиненої під час удару. Сутність моделі оцінки енергії деформацій полягає в тому, що будь-який непружний удар між транспортними засобами приводиться до еквівалентного пружного удару, за якого враховують сумарні енергетичні витрати, які складаютьсяз роботи деформації, роботи сил опору переміщенням транспортних засобів у процесі відкидання після удару й кінетичних втрат під час удару. Достовірність розробленого методу оцінки енергії деформацій автотранспортних засобів підтверджена в умовах ДТП. На основі натурних випробувань енергія деформації визначена методом енергетичного еквівалента й методом твердості. Показана задовільна збіжність результатів розрахунку енергії деформацій двома методами. Отримані результати підтверджують надійність розрахунку швидкості, визначеної двома методами, а також за допомогою відеоспостереження. Метод твердості, запропонований у якості альтернативи методу енергетичного еквівалента, дозволяє розраховувати енергію в умовах ДТП будь-яких транспортних засобів, зокрема й автомобілів, "crash-tests"-випробування для яких не проводять.uk
dc.language.isouk_UAuk_UA
dc.publisherВНТУuk
dc.relation.ispartofНаукові праці ВНТУ. – 2020. – № 3.uk
dc.relation.urihttps://praci.vntu.edu.ua/index.php/praci/article/view/613/579
dc.subjectенергія деформаційuk
dc.subjectавтотранспортні засобиuk
dc.subjectдорожньо-транспортні аваріїuk
dc.subjectтехнологічна спадковістьuk
dc.subjectметод твердостіuk
dc.subjectметод енергетичного еквівалентаuk
dc.titleЕнергія деформації транспортних засобів в умовах дорожньо-транспортних пригодuk
dc.typeArticle
dc.identifier.udc621.7.014
dc.relation.referencesПат. 2275612 Российская Федерация, МПК6G01M 17/007. Способ определения скоростей движения транспортных средств при столкновении / Байков В. П., Киселев В. Б., Любарский К. А.; заявитель и патентообладатель Киевский научно-исследовательский институт судебных экспертиз Министерства Юстиции Украины. – №2001105490/28 ; заявл. 01.03.2001 ; опубл. 27.04.2006, Бюл. № 12.ru
dc.relation.referencesПат. 66462 A Україна, МПК6G01N 19/00, G01N 33/20. Спосіб визначення швидкості транспортних засобів у момент зіткнення / Огородніков В. А. ; заявник та патентовласник Огородніков В. А.– № 2003043308 ; заявл. 14.04.2003 ; опубл. 17.05.2004, Бюл. № 5.uk
dc.relation.referencesОгородников В. А. Энергия. Деформации. Разрушение (задачиавтотехническойэкспертизы): монографія / В. А. Огородников, В. Б. Киселев, И. О. Сивак. – Винница. Украина: ВНТУ, 2005. – 195 с.ru
dc.relation.referencesOgorodnikov V. A. The Physical Model of Motor Vehicle Destruction under Shock Loading for Analysis of Road Traffic Accident / V. A. Ogorodnikov. – Proc. SPIE 10808. Photonics Application in Astronomy, Communications Industry and High-Energy Physics Experiments, 2018. – 186 р.en
dc.relation.referencesШтамповка листовых заготовок и создание безопасных конструкций / В. А. Огородников, Т. Ф. Архипова, В. А. Макаров [та ін.] // Вісник машинобудування та транспорту. – 2019. – Т. 10, № 2. – С. 65 – 71. DOI: 10.31649/2413-4503-2019-10-2-65-71.ru
dc.relation.referencesОгородников В. А. Оценка точности определения энергии деформации и разрушения по распределению твердости в условиях чистого изгиба / В. А. Огородников, М. И. Побережный, В. Б. Киселев// Удосконалення процесів і обладнання обробки тиском в металургії і машинобудуванні: Тематичний збірник наукових праць. – Краматорськ, 2005. – С. 24 – 32.ru
dc.relation.referencesДель Г. Д. Деформируемость материалов с анизотропным упрочнением / Г. Д. Дель // Прикладные задачи механики сплошных сред. – Воронеж: Изд-во ВГУ, 1988. – 152 с.ru


Файли в цьому документі

Thumbnail

Даний документ включений в наступну(і) колекцію(ї)

Показати скорочену інформацію