Показати скорочену інформацію

dc.contributor.authorКашканов, А. А.uk, ru
dc.contributor.authorРейко, С. Л.uk, ru
dc.contributor.authorДіордіца, В. М.uk
dc.contributor.authorКашканов, В. А.uk, ru
dc.contributor.authorКашканова, А. А.uk, ru
dc.contributor.authorKashkanov, А.en
dc.contributor.authorReiko, S.en
dc.contributor.authorDiorditsa, V.en
dc.contributor.authorKashkanov, V.en
dc.contributor.authorKashkanova, А.en
dc.contributor.authorДиордица, В. Н.ru
dc.date.accessioned2021-03-29T08:02:47Z
dc.date.available2021-03-29T08:02:47Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.citationПідвищення якості автотехнічної експертизи дорожньо-транспортних пригод в умовах композиційної невизначеності [Текст] / А. А. Кашканов, С. Л. Рейко, В. М. Діордіца [та ін.] // Вісник машинобудування та транспорту. – 2020. – № 2. – С. 61-67.uk
dc.identifier.citationКашканов А. А., Рейко С. Л., Діордіца В. М., Кашканов В. А., Кашканова А. А. Підвищення якості автотехнічної експертизи дорожньо-транспортних пригод в умовах композиційної невизначеності. Вісник машинобудування та транспорту. 2020. № 2. С. 61-67.uk
dc.identifier.issn2415-3486
dc.identifier.issn2413-4503
dc.identifier.urihttp://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/31684
dc.description.abstractПрийняття рішень під час розв’язування задач автотехнічної експертизи дорожньо-транспортних пригод (ДТП) здійснюється в умовах неповноти інформації, тобто в умовах невизначеності, яка може мати стохастичну або нечітку природу, а отже є композиційною. При формуванні експертних висновків автотехнічої експертизи ДТП загальна невизначеність формується за рахунок невизначеності обраної структури моделі ДТП, експериментальних даних, похибки вимірювальних приладів, адекватності моделі ДТП, невизначеності показів свідків та інших доказів, компетентності та сумлінності експерта. Розрахунок параметрів руху транспортних засобів при автотехнічній експертизі в переважній більшості випадків виконується без оцінювання похибки одержуваних результатів, що не задовольняє вимоги Закону України «Про метрологію та метрологічну діяльність» та визначає актуальність удосконалення методів розв’язування задач автотехнічної експертизи ДТП. В роботі розкрито перспективи удосконалення існуючих методів оцінювання ефективності гальмування колісних транспортних засобів (ТЗ), як основного способу попередження виникнення аварійних ситуацій на автомобільному транспорті, що регламентовано діючими Правилами дорожнього руху. Представлено основні теоретичні залежності, що формують основу удосконаленої методики оцінювання параметрів руху автомобілів при гальмуванні. Аналіз результатів виконаних розрахунків показує, що завдяки врахуванню конструкції гальмівної системи, типу і стану використовуваних шин при оцінюванні ефективності гальмування, удосконалена методика дозволяє уникнути однаковості рішень в межах однієї категорії ТЗ, а врахування стохастичної та нечіткої невизначеності сприяє звуженню діапазонів можливих рішень на 49,4 %. При цьому Імовірність появи помилок І роду скорочується на 1,75– 18,5 %, а помилок ІІ роду – на 43,1–67,8 %.uk
dc.description.abstractDecision-making in solving the problems of auto technical examination of road accidents (road accidents) is carried out in conditions of incomplete information, ie in conditions of uncertainty, which may be stochastic or fuzzy in nature, and therefore is compositional. When forming expert opinions of auto technical examination of road accident the general uncertainty is formed due to uncertainty of the chosen structure of model of road accident, experimental data, error of measuring devices, adequacy of model of road accident, uncertainty of indications of witnesses and other proofs, competence and honesty of the expert. The calculation of vehicle parameters in motor vehicle expertise in the vast majority of cases is performed without estimating the error of the results, which does not meet the requirements of the Law of Ukraine "On Metrology and Metrological Activity" and determines the relevance of improving methods of solving road accident technical examination. The paper reveals the prospects of improving the existing methods of assessing the effectiveness of braking of wheeled vehicles, as the main way to prevent accidents in road transport, which is regulated by the current Traffic Rules. The basic theoretical dependences which form a basis of the improved technique of estimation of parameters of movement of cars at braking are presented. Analysis of the results of the calculations shows that by taking into account the design of the braking system, type and condition of tires used in assessing braking efficiency, the improved technique avoids the same solutions within one category of vehicles, and taking into account stochastic and fuzzy uncertainty narrows the range of possible solutions by 49.4 %. The probability of occurrence of type I errors is reduced by 1.75-18.5%, and type II errors - by 43.1-67.8%.en
dc.description.abstractПринятие решений при решении задач автотехнической экспертизы дорожно-транспортных происшествий (ДТП) осуществляется в условиях неполноты информации, то есть в условиях неопределенности, которая может иметь стохастическую или нечеткую природу, а значит, является композиционной. При формировании экспертных заключений автотехнической экспертизы ДТП общая неопределенность формируется за счет неопределенности выбранной структуры модели ДТП, экспериментальных данных, погрешности измерительных приборов, адекватности модели ДТП, неопределенности показаний свидетелей и других доказательств, компетентности и добросовестности эксперта. Расчет параметров движения транспортных средств при автотехнической экспертизе в подавляющем большинстве случаев выполняется без оценки погрешности получаемых результатов, не удовлетворяющих требования Закона Украины «О метрологии и метрологической деятельности» и устанавливает актуальность совершенствования методов решения задач автотехнической экспертизы ДТП . В работе раскрыто перспективы совершенствования существующих методов оценки эффективности торможения колесных транспортных средств (ТС), как основного способа предупреждения возникновения аварийных ситуаций на автомобильном транспорте, регламентировано действующими Правилами дорожного движения. Представлены основные теоретические зависимости, формирующие основу усовершенствованной методики оценки параметров движения автомобилей при торможении. Анализ результатов выполненных расчетов показывает, что благодаря учету конструкции тормозной системы, типа и состояния используемых шин при оценке эффективности торможения, усовершенствованная методика позволяет избежать единообразия решений в пределах одной категории ТС, а учет стохастической и нечеткой неопределенности способствует сужению диапазонов возможных решений на 49,4 %. При этом вероятность появления ошибок І рода сокращается на 1,75–18,5 %, а ошибок второго рода - на 43,1–67,8 %.ru
dc.language.isouk_UAuk_UA
dc.publisherВНТУuk
dc.relation.ispartofВісник машинобудування та транспорту. № 2 : 61-67.uk
dc.relation.urihttps://vmt.vntu.edu.ua/index.php/vmt/article/view/220
dc.subjectкомпозиційна невизначеністьuk
dc.subjectдорожньо-транспортна пригодаuk
dc.subjectприйняття рішеньuk
dc.subjectоб’єктивність експертних висновківuk
dc.subjectякість автотехнічної експертизиuk
dc.subjectcompositional uncertaintyen
dc.subjecttraffic accidenten
dc.subjectdecision makingen
dc.subjectobjectivity of expert conclusionsen
dc.subjectquality of auto technical examinationen
dc.subjectкомпозиционная неопределенностьru
dc.subjectдорожно-транспортное происшествиеru
dc.subjectпринятия решенийru
dc.subjectобъективность экспертных заключенийru
dc.subjectкачество автотехнической экспертизыru
dc.titleПідвищення якості автотехнічної експертизи дорожньо-транспортних пригод в умовах композиційної невизначеностіuk
dc.title.alternativeImproving the quality of auto-technical examination of road accidents in conditions of composition uncertaintyen
dc.title.alternativeПовышение качества автотехнической экспертизы дорожно-транспортных происшествий в условиях композиционной неопределенностиru
dc.typeArticle
dc.identifier.udc656.08
dc.relation.referencesСтатистика. Патрульна поліція України. Веб-сайт. URL: http://patrol.police.gov.ua/wp-content/uploads/2020/07/DTP-12- 2019-1.xls (дата звернення 09.10.2020).uk
dc.relation.referencesА. А. Кашканов, Технології підвищення ефективності автотехнічної експертизи дорожньо-транспортних. – Вінниця: ВНТУ, 2018, 160 с. [3] M. R. Brach, Muk
dc.relation.referencesM. R. Brach, M. Guzek, and Z. Lozia, “Uncertainty of road accident reconstruction computations”, [in:] Proceedings of the 16th Annual EVU Congress, Institute of Forensic Research Publisher, Kraków 2007, pp. 35–50.en
dc.relation.referencesM. Brach, and R. Brach, Vehicle Accident Analysis and Reconstruction Methods. SAE International, 2011. 442 p.en
dc.relation.referencesW.Bartlett, , and A. Fonda, Evaluating uncertainty in accident reconstruction with finite differences, SAE Technical Paper No. 2003-01-0489, Warrendale, PA, 2003, doi:10.4271/2003-01-0489.en
dc.relation.referencesА. А. Кашканов, «Методика оцінювання і зменшення невизначеності в задачах автотехнічної експертизи дорожньо- транспортних пригод», Вісник машинобудування та транспорту, №1(11), с. 71-78, 2020. doi: 10.31649/2413-4503-2020-11-1- 71-78.uk
dc.relation.referencesНауково-методичні рекомендації з питань підготовки та призначення судових експертиз та експертних досліджень (у редакції наказу Міністерства юстиції України від 26.12.2012 № 1950/5 зі змінами № 1350/5 від 27.07.2015).uk
dc.relation.referencesВ. П. Волков, і Г. Б. Вільський, Теорія руху автомобіля. – Суми: Університетська книга, 2010, 320 c.uk
dc.relation.referencesBosch Automotive Handbook. 9th Edition / [Reif K., Dietsche K.-H. & others]. – Karlsruhe: Robert Bosch GmbH, 2014. 1544p.en
dc.relation.referencesА. М. Туренко, В. І. Клименко, О. В. Сараєв, і С. В. Данець, Автотехнічна експертиза. Дослідження обставин ДТП – Харків: ХНАДУ, 2013, 320 с.uk
dc.relation.referencesВ. А. Иларионов, Экспертиза дорожно-транспортных происшествий. – Москва: Транспорт, 1989, 255 с.ru
dc.relation.referencesBest Practice Manual for Road Accident Reconstruction, ENFSI-BPM-RAA-01. Version 01 - November 2015. European Network of Forensic Science Institutes. 21 p.en
dc.relation.referencesA. A. Kashkanov, V. M. Diorditsa, V. Yu. Kucheruk, D. Zh. Karabekova, A. K. Khassenov, і A. M. Sharzadin, “Inertial evaluation of the tyre-road interaction during emergency braking”, Bulletin of the Karaganda University. «Physics» series, no. 2(94), pp. 82–91. https://doi.org/10.31489/2019Ph2/82-91.en
dc.relation.referencesA. A. Kashkanov, A. P. Rotshtein, V. Yu. Kucheruk, and V. A. Kashkanov, “Tyre-Road friction Coefficient: Estimation Adaptive System” Bulletin of the Karaganda University. «Physics» series, 2020, no. 2(98), pp. 50-59. DOI: 10.31489/2020Ph2/50-59.en
dc.relation.referencesС. А. Аземша, В. Н. Галушко, і С. В. Скирковский, «Совершенствование экспертного анализа дорожно-транспортных происшествий с помощью компьютерных программ моделирования», Наука и техника, № 4, с. 18–24, 2015.ru
dc.relation.referencesЭкспресс анализ ДТП ExpAn. Веб-сайт. URL: https://soft.mydiv.net/win/download-Yekspress-analiz-DTP-ExpAn.html (дата звернення 18.10.2020).ru
dc.relation.referencesPC-Crash. The Expert`s Choice. Collision & Trajectory Physics Simulation. Веб-сайт. URL: http://www.pc-crash.com (дата звернення 18.10.2020).en
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.31649/2413-4503-2020-12-2-61-67


Файли в цьому документі

Thumbnail

Даний документ включений в наступну(і) колекцію(ї)

Показати скорочену інформацію