Показати скорочену інформацію

dc.contributor.authorВойцеховська, О. О.uk
dc.contributor.authorМокін, Б. І.uk
dc.contributor.authorМокін, О. Б.uk
dc.contributor.authorVoitsekhovska, О. О.en
dc.contributor.authorMokin, B. I.en
dc.contributor.authorMokin, O. B.en
dc.contributor.authorВойцеховская, О. A.ru
dc.contributor.authorМокин, Б. И.ru
dc.contributor.authorМокин, А. Б.ru
dc.date.accessioned2021-04-12T07:16:41Z
dc.date.available2021-04-12T07:16:41Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.citationВойцеховська О. О. Адаптація методики чіткого оцінювання якості знань в галузі інформаційних технологій, отриманих в онлайн-режимі, на нечітких моделях процесів їх засвоєння [Текст] / О. О. Войцеховська, Б. І. Мокін, О. Б. Мокін // Вісник Вінницького політехнічного інституту. – 2021. – № 1. – С. 57-69.uk
dc.identifier.issn1997-9266
dc.identifier.issn1997–9274
dc.identifier.urihttp://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/31806
dc.description.abstractДля оцінювання якості процесу засвоєння знань студентами вищих технічних навчальних закладів з конкретної навчальної дисципліни, отриманих в онлайн-режимі, запропоновано використовувати в адаптованому вигляді відому ідеологію чіткого оцінювання якості інтеграції навчання з виробництвом на нечітких математичних моделях. Необхідність адаптації цієї ідеології зумовлена, по-перше, тим, що лінгвістичні змінні, які характеризують різні стадії навчального процесу, отримують новий зміст, оскільки процес отримання студентами робітничої професії не є адекватним процесу засвоєння студентами конкретної навчальної дисципліни в онлайн-режимі, по-друге, тим, що у зв’язку з необхідністю враховувати умови засвоєння конкретної навчальної дисципліни в онлайн-режимі кількість цих лінгвістичних змінних суттєво зростає, а по-третє, тим, що у зв’язку з необхідністю визначення ще до заключного етапу у вигляді екзамену тих додаткових впливів, за допомогою яких здійснюватиметься «нормалізація» тих лінгвістичних змінних, що мають відмінності від «нормальних», процес направленості аналізу «з кінця в початок», характерний для ідеології-прототипу, змінюється на протилежний процес «з початку в кінець». А методика, що реалізує наш варіант втілення ідеології чіткого оцінювання на нечітких моделях, відрізняється окрім того, що враховує приведені вище відмінності в самій ідеології, по-перше, ще й тим, що знімає проблему створення достатньої потужності множини дефазифікованих значень лінгвістичних змінних, що характеризують процес вивчення конкретних навчальних дисциплін в малокомплектних групах, по-друге, множину екзаменаційних оцінок використовує не як стартову для початку процесу оцінювання, як це має місце в ідеології-прототипі, а як критеріальну, за допомогою якої оцінюється якість самого процесу, а потретє, пропонує варіанти синтезу математичних моделей для законів розподілу дефазифікованих лінгвістичних змінних у разі, якщо гіпотеза «нормальності» для них не виконується.uk
dc.description.abstractTo estimate the quality of the learning process for students of higher technical educational institutions in a particular discipline, obtained online, it is proposed to use an adapted form of the well-known ideology of clear estimation of the quality of integration of education with manufacture on fuzzy mathematical models. The need of adaptation of this ideology is conditioned, firstly, that linguistic variables, that will characterize the different stages of educational process, get new maintenance, as a process of receipt of working profession by students is not adequate to the process of mastering a certain educational discipline by students in the online-mode, secondly, that in connection with a necessity to take into account the terms of mastering of certain educational discipline in the online-mode the amount of these linguistic variables grows substantially, and thirdly, that in connection with necessity to determinate before the final stage, in kind of an examination these additional influence, by means of which the normalization will be performed for those linguistic variable that differ from "normal" ones, the process of analysis orientation "from the end to the beginning", specific for the prototype-ideology, changes on the opposite process "from the beginning to the end". The methodology that will realize our variant of ideology of clear estimation on unclear models differs by t taking into account the differences given above in ideology, firstly, that takes off the problem of creation of sufficient power of great number of defuzzified values of linguistic variables that characterize the process of studying a certain educational disciplines in little-completed groups, secondly, uses the great number of examination estimations not as starting one for the beginning of estimation process, as it takes place in the prototype-ideology, but as criterion, by means of that the process quality is estimated, and thirdly, offers variants of synthesis of a mathematical model for distribution laws of defuzzified linguistic variables in case if a hypothesis of "normality" for them is not executed.en
dc.description.abstractДля оценки качества процесса усвоения знаний студентами высших технических учебных заведений по кон- кретной учебной дисциплине, полученных в онлайн-режиме, предложено использовать в адаптированном виде известную идеологию четкого оценивания качества интеграции обучения с производством на нечетких мате- матических моделях. Необходимость адаптации этой идеологии обусловлена, во-первых, тем, что лингвисти- ческие переменные, которые будут характеризовать разные стадии учебного процесса, получают новое со- держание, поскольку процесс получения студентами рабочей профессии не является адекватным процессу усвоения студентами конкретной учебной дисциплины в онлайн-режиме, во-вторых, тем, что в связи с необхо- димостью учитывать условия усвоения конкретной учебной дисциплины в онлайн-режиме количество этих лингвистических переменных существенно растет, а в-третьих, тем, что в связи с необходимостью опреде- ления еще к заключительному этапу в виде экзамена тех дополнительных влияний, с помощью которых будет осуществляться "нормализация" тех лингвистических переменных, которые имеют отличия от "нормальных", процесс направленности анализа "с конца в начало", характерный для идеологии-прототипа, изменяется на противоположный процесс "из начала в конец". А методика, которая реализует наш вариант воплощения идео- логии четкого оценивания на нечетких моделях, отличается кроме того, что учитывает приведенные выше отличия в самой идеологии, во-первых, еще и тем, которое снимает проблему создания достаточной мощно- сти множества дефазифицированных значений лингвистических переменных, которые характеризуют процесс изучения конкретных учебных дисциплин в малокомплектных группах, во-вторых, множество экзаменационных оценок использует не как стартовую для начала процесса оценивания, как это имеет место в идеологии-прото- типе, а как критериальную, с помощью которой оценивается качество самого процесса, а в-третьих, предла- гает варианты синтеза математических моделей для законов распределения дефазифицированных лингвисти- ческих переменных в случае, если гипотеза "нормальности" для них не выполняется.ru
dc.language.isouk_UAuk_UA
dc.publisherВНТУuk
dc.relation.ispartofВісник Вінницького політехнічного інституту. № 1 : 57-69.uk
dc.relation.urihttps://visnyk.vntu.edu.ua/index.php/visnyk/article/view/2583
dc.subjectякість знань студентівuk
dc.subjectнечітка модель оцінки якості вивчення конкретної навчальної дисципліниuk
dc.subjectймовірністний характер дефазифікованих лінгвістичних змінних нечіткої моделіuk
dc.subjectадаптація методики чіткого оцінювання якості на основі нечіткої моделіuk
dc.subjectобґрунтування необхідності та умов адаптаціїuk
dc.subjectquality of students' knowledgeen
dc.subjectfuzzy model of quality estimation of studying a particular disciplineen
dc.subjectprobabilistic nature of defuzzified linguistic variables of a fuzzy modelen
dc.subjectadaptation of methods of clear quality estimation based on a fuzzy modelen
dc.subjectsubstantiation of necessity and conditions of adaptationen
dc.subjectкачество знаний студентовru
dc.subjectнечеткая модель оценки качества изучения конкретной учебной дисциплиныru
dc.subjectвероятностный характер дефазифицированных лингвистических переменных нечеткой моделиru
dc.subjectадаптация методики четкого оценивания качества на основе нечеткой моделиru
dc.subjectобоснование необходимости и условий адаптацииru
dc.titleАдаптація методики чіткого оцінювання якості знань в галузі інформаційних технологій, отриманих в онлайн-режимі, на нечітких моделях процесів їх засвоєнняuk
dc.title.alternativeAdaptation of the Methodology of Clear Estimation of the Quality of Knowledge in the Field of Information Technologies Obtained Online on Fuzzy Models of Learning Processesen
dc.title.alternativeАдаптация методики четкого оценивания знаний в области информационных технологий, полученных в онлайн-режиме на нечетких моделях процессов их усвоенияru
dc.typeArticle
dc.identifier.udc378.091.26.018.43:004
dc.relation.referencesО. Б. Мокін, О. М. Мензул, В. М. Мізерний, і Б. І. Мокін, «Математична модель прогнозу рівня кваліфікації, яку отримає кожний студент в результаті освоєння робітничої професії (Частина 1: формалізація, структуризація і парамет- ризація задачі),» Вісник Вінницького політехнічного інституту, № 5, с. 125-129, 2012.uk
dc.relation.referencesО. Б. Мокін, О. М. Мензул, В. М. Мізерний, і Б. І. Мокін, «Математична модель прогнозу рівня кваліфікації, яку отримає кожний студент в результаті освоєння робітничої професії (Частина 2: побудова нечіткої бази знань та її алго- ритмізація),» Вісник Вінницького політехнічного інституту, № 6, с. 152-156, 2012.uk
dc.relation.referencesО. Б. Мокін, О. М. Косарук, О. В. Слободянюк, В. М. Мізерний, і Б. І. Мокін, «Методика оцінювання і підвищен- ня якості практичної підготовки студентів за технологією освоєння робітничої професії,» Вісник Вінницького політехні- чного інституту, № 1, с. 177-186, 2015.uk
dc.relation.referencesБ. І. Мокін, О. Б. Мокін, і О. М. Косарук, Ідеологія дуальності в вищій технічній освіті на основі інтеграції на- вчання з виробництвом, моногр. Вінниця, Україна: ВНТУ, 2019, 224 с.uk
dc.relation.referencesBoris I. Mokin, Oleksandr B. Mokin, Olena M. Kosaruk, Mashat Kalimoldayev, and Waldemar Wójcik, “Assessment of the knowledge quality level based on fuzzy models of its acquisition processes,” Przegląd Elektrotechniczny, no. 09/2020, pp. 114-119, https://doi.org/10.15199/48.2020.09.24.en
dc.relation.referencesС . Д . Ш товба, Проектирование нечетких систем средствами MATLAB. Москва, РФ: Гарячая линия-Телеком, 2007, 288 с.ru
dc.relation.referencesЮ. И. Митюшкин, Б. И. Мокин, и А. П. Ротштейн, Soft Computing: идентификация закономерностей нечеткими базами знаний. Винница, Украина: УНІВЕРСУМ-Вінниця, 2002, 145 с.ru
dc.relation.referencesВ. Н. Тутубалин, Теория вероятностей. Москва: Издательство Московского университета, 1972, 230 с.ru
dc.relation.referencesЕ. И. Гурский, Сборник задач по теории вероятностей и математической статистике. Минск: Вышэйшая школа, 1975, 272 с.ru
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.31649/1997-9266-2021-154-1-57–69


Файли в цьому документі

Thumbnail

Даний документ включений в наступну(і) колекцію(ї)

Показати скорочену інформацію