dc.contributor.author | Сметанюк, О. А. | uk |
dc.contributor.author | Вітюк, А. В. | uk |
dc.contributor.author | Мукоід, Д. Д. | uk |
dc.date.accessioned | 2021-04-26T07:29:14Z | |
dc.date.available | 2021-04-26T07:29:14Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.citation | Сметанюк О. А. Місце і значення сучасних персонал-технологій при побудові HR-бренду вітчизняних організацій [Електронний ресурс] / О. А. Сметанюк, А. В. Вітюк, Д. Д. Мукоід // Ефективна економіка.– 2021. – № 1. – URL: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=8498. | uk |
dc.identifier.uri | http://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/31941 | |
dc.description.abstract | В роботі узагальнено зміст поняття «HR-бренд» та значення HR-брендингу в забезпечені
загальної ефективності та динамічного розвитку сучасних організацій. Головним завданням
HR-брендингу виділено свідоме системне формування іміджу роботодавця через
використання унікальних HR-технологій, що забезпечить безперервний приріст вартості
людських ресурсів, підвищення конкурентоспроможності компанії як роботодавця, високий
рівень лояльності співробітників на різних стадіях роботи з ними (залучення, формування і
розвиток, використання та вивільнення). Обґрунтовано необхідність простійного розвитку
та оновлення як системи управління персоналом, так і методів та інструментів, що
використовуються. Звернено увагу на доцільності обрання внутрішньо орієнтованих
заходів формування бренда роботодавця та необхідності використання сучасних персоналтехнологій для підвищення ефективності формування, розвитку та реалізації трудового потенціалу підприємства. Визначено роль сучасних персонал-технологій у системі
управління персоналом, з'ясовано їх особливості та відмінності від кадрових технологій. На
основі аналізу існуючих підходів систематизовано персонал-технології залежно від
управлінських завдань, які вони вирішують при побудові HR-бренду. | uk |
dc.description.abstract | Based on the analysis of existing approaches, the content of the concept of Employer Brand and the
importance of Employer Branding in ensuring of the overall efficiency and dynamic development of
modern enterprises has been concluded. It has been proven that the concept of brand helps a
company maintain its identity in three market positions: as a good employer for existing employees,
as an attractive employer for potential employees, and as a supplier or partner for customers.
Based on this, the main task of the employer branding has been defined as a conscious systematic
formation of employer brand with the help of unique HR-technologies, which are proven to provide
a continuous increase in human resource costs, company competitiveness as an employer, and a
high level of employee loyalty at different stages (attraction, onboarding and development,
retention and separation).
It has been proven that effective employer branding of an enterprise helps attract more highly
qualified professionals, significantly reduce the cost and time of recruitment, speed up adaptation
and training period for employees, reduce employee turnover, increase company value and
strengthen its competitive advantage. Furthermore, a well-built employer brand includes the
orientation towards informing public about the approach to employee management implemented in
a particular enterprise, including such HR-technologies and processes as development and training
of employees, motivation and incentives, information flow management, retention of employees and
their potential, employment separation, personnel information, etc.
The necessity of constant development and updating of both the personnel management system and
the methods and tools used has been explained. Extra attention has been paid to the level of
expediency of certain internally oriented measures of employer brand building and the need to use
modern personnel technologies to increase the efficiency of formation, development and labor
potential of an enterprise.
The role of modern personnel technologies in the personnel management system has been
determined, their features and differences from HR-technologies have been defined. Based on the
analysis of existing approaches, personnel technologies have been systematized depending on the
management tasks they solve in the process of building an employer brand. Prospects for further
research on the systematic formation of employer brand of domestic enterprises have been
determined towards the development of innovative personnel technologies. | en |
dc.language.iso | uk_UA | uk_UA |
dc.publisher | Дніпровський державний аграрно-економічний університет | uk |
dc.relation.ispartof | Ефективна економіка. № 1. | uk |
dc.title | Місце і значення сучасних персонал-технологій при побудові HR-бренду вітчизняних організацій | uk |
dc.type | Article | |
dc.identifier.doi | 10.32702/2307-2105-2021.1.73 | |