Social media marketing (SMM) в Україні: особливості та перспективи розвитку
Автор
Сметанюк, О. А.
Причепа, І. В.
Мосійчук, В. В.
Smetaniuk, O.
Prychepa, I.
Mosiichuk, V.
Дата
2020Metadata
Показати повну інформаціюCollections
- Наукові роботи каф. ЕПВМ [357]
Анотації
В статті досліджено значення соціальних мереж як засобу системи маркетингових комунікацій сучасних підприємств, який є одним з найбільш ефективних інструментів для просування товарів і послуг, завдяки яким можна безпосередньо взаємодіяти з потенційною або реальною клієнтської аудиторією, вибудовуючи довгострокове довірче спілкування. Встановлено, що маркетингові комунікації в соціальних мережах є дієвим інструментом маркетингу, сегментації ринку та адаптації до його потреб, а також ефективного просування товару на ринку. Доведено, що SMM більшою мірою орієнтований на підтримку іміджу компанії, формування довіри до бренду, прямий і непрямий вплив на цільову аудиторію за допомогою щоденної неформальної взаємодії. Проаналізовано можливості, перспективи, проблемні питання та тенденції розвитку Інтернет-маркетингу, зокрема маркетингу в соціальних мережах (Facebook, WhatsApp, Messenger, Instargam тощо) у світі та Україні. Відзначено, що основними перевагами SMM є шиpоке охоплення цільової aудитоpiї та можливе зaлучення вiдвiдувaчiв незaлежно вiд їх територіальної пpинaлежноcтi, cегментувaння споживачів, можливicть вибоpу цiльової aудитоpiї з виcоким cтупенем точноcтi, вiдноcно низькa вapтicть pеклaмного контaкту, нaявнicть звоpотного зв`язку з цiльовою aудитоpiєю, що дозволяє швидко pеaгувaти нa зaувaження потенцiйних клiєнтiв та здійснювати оперативну pеaкцiю нa pеклaму. Описано сутність професії SMM-маркетолога в системі Інтернет-маркетингу. Виділено ряд проблем, із якими зіштовхуються в цій сфері : відсутність достатніх знань і досвіду; наявність потужного зворотнього зв`язку, що може спричиняти протилежні до очікуваних наслідки; ризики, зумовлені тим, що існує велика ймовірність появи в майбутньому питання щодо захисту авторських прав та приватності користувачів Інтернет, яким може обмежений доступ до їх профайлів, адже в українському законодавстві не передбачено законів, які б регулювали правила публікації онлайн контенту в соціальних мережах; ризик нерезультативного витрачання грошових ресурсів та часу, спричинений неправильним виокремленням цільової аудиторії; відсутність миттєвого результату при застосуванні SMM: довготривалу дію інструментів, що були використані, можна досягти тільки за умов постійної роботи у даному напрямі The article focuses on the importance of social networking sites as means of marketing
communications of modern businesses, which proved to be one of the most effective tools for
promoting goods and services, as this way it is possible to directly interact with potential or current
target clientele and build long-term trust-based relationships. It has been established that
marketing communications in social networks are an effective vehicle in marketing, market
segmentation and adaptation to its needs, as well as an efficient way of promoting goods on the
market. It has been proven that SMM is to a bigger extend focused on maintaining the company's
image, building brand trust and influencing the target clientele through daily informal interactions
both directly and indirectly. The article also covers the analysis of the opportunities, prospects,
challenges and trends in the development of Internet marketing, in particular social network
marketing (through Facebook, WhatsApp, Messenger, Instagram, etc.) both world scale and in
Ukraine. It has been emphasized that the main advantages of SMM include wide coverage of the
target clientele and attraction of new customers, regardless of their territorial affiliation, customer
segmentation, the possibility to select the target clientele with a high degree of accuracy, relatively
low cost of advertising offers, the chance to get feedback from the target clientele which makes it
possible to promptly respond to the comments from potential customers and react to the
advertisement. The article describes the essence of SMM-marketing as a profession in the sphere of
Internet marketing. A number of challenges are brought up including the lack of sufficient
knowledge and experience; the extensive feedback, which can lead to consequences opposite to
expected; risks due to the high chances of copyright claims and invading privacy of the Internet
users who may not be able to access their profiles, as Ukrainian law does not cover the issue of
sharing content online on social networking sites; the risk of misuse of money and time caused by
failing to define the target clientele; the lack of instant results of using SMM as the long-term effect
of the tools used can only be achieved as an outcome of the constant work in this direction.
URI:
http://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/33926