Напружено-деформований стан металоконструкцій суднонавантажувачів під час експлуатації
Анотації
У статті розглянуто застосування суднонавантажувачів в Україні. Виконано опис конструкції та принципу
роботи стрічкових суднонавантажувачів закордонного виробництва, які використовують в більшості морських
портів України. Наведено основні технічні характеристики машин, що досліджуються в ході наукової роботи.
Проведено технічне обстеження суднонавантажувачів із замірами втрат перерізів елементів каркасу та
міцності зварних і болтових з’єднань. Узагальнено інженерний досвід з обстеження та оцінки технічного стану
будівельних конструкцій цих споруд, які протягом тривалої експлуатації зазнали втрат міцності та
жорсткості від агресивної дії морської води та розчинених хімічних добрив, що подаються
суднонавантажувачем. Змодельовано будівельні конструкції споруди за допомогою програмних комплексів і
задано навантаження на окремі елементи каркасу з урахуванням зменшення перерізів від корозії. Моделювання
та дослідження будівельних конструкцій було виконано методом скінчених елементів у програмному комплексі
«SCAD». Проведено аналіз найбільш напружених елементів згідно результатів моделювання. Було пораховано
прогини та міцність найбільш навантажених та пошкоджених корозією елементів. Виконано локалізацію
найбільш значних дефектів на довгомірних та пластинчатих будівельних конструкціях На основі перевірки
пошкоджених зон розроблено методику та схеми з підсилення. Доведено системний характер появи
пошкоджень. Наведено рекомендації з раціоналізації підсилення конструкцій навантажувачів для недопущення
у подальшому накопичення подібних дефектів. Розроблено заходи з охорони праці при виконанні робіт з
підсилення та відновлення будівельних конструкцій суднонавантажувачів. In the article has been described the designs and principles of operation of foreign-made ships loaders. Has been
generalized an engineering experience of inspection and evaluation of the technical condition of the structures of these
structures, which, due to long-term operation, have been subjected to significant losses of the cross section of the elements
from the aggressive influence of sea water and chemical fertilizers dissolved in it. Has been localized the most significant
defects on lengthy structures of ships loaders. Has been proven systemic nature of damage. Has been offered
recommendations on the rationalization of ships loaders structures to prevent the occurrence of similar defects in the
future.
URI:
http://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/34031