Physical simulation of muscles and bones
Автор
Dima, Emanuel
Dima, Corina
Cristea, Dan
Дата
2009Metadata
Показати повну інформаціюCollections
Анотації
This paper presents a model used to animate a 3D facial mesh. The animation is entirely based on a physical system, thus no artistic skills are required to animate a face through morphing or rigging. The facial expressions are the result of the physical interaction between the different components of the system. The focus is on creating structures to accurately represent the muscles and the bones. The physical engine is essentially a mass-spring system, but it also supports some other types of structures, namely pressure cells and rigid bodies. Ця стаття являє собою модель використовується для анімації 3D лицьова сітка. Анімація повністю заснований на фізичній системі, таким чином, немає художніх навичок не потрібно, щоб оживити обличчя через морфінг або оснащення. Вирази обличчя є результатом фізична взаємодія між різними компонентами системи. Основний упор робиться на створення структур для точного уявлення м'язах і кістках. Фізичні двигун є по суті системи контактних пружин, але він також підтримує деякі інші типи структур, а саме клітини тиском і твердого тіла.
URI:
http://oeipt.vntu.edu.ua/index.php/oeipt/article/view/96
http://ir.lib.vntu.edu.ua/handle/123456789/3486