Конкурентоспроможність як визначальний показник ефективності діяльності підприємства.
Автор
Коваль, Н. О.
Ткачук, Л. М.
Буряченко, О. В.
Buryachenko, O.
Tkachuk, L.
Koval, N.
Дата
2021Metadata
Показати повну інформаціюCollections
- Наукові роботи каф. ФІМ [356]
Анотації
Стаття присвячена дослідженню теоретико-методологічних аспектів конкуренції та конкурентоспромож-ності підприємства як найбільш важливих категорії економічного механізму ринкової економіки. Узагальнено економічну сутність конкуренції та конкурентоспроможності на основі аналізу та систематизації поглядів ві-тчизняних та зарубіжних вчених. Проведено групування форм конкуренції між підприємствами за галузево-територіальною ознакою, кількістю суб`єктів на ринку та ступенем їх конкурентної сили, за методами кон-курентної боротьби. Проведено аналіз і узагальнення основних концепцій конкуренції, визначено основні концептуальні підходи до визначення сутності конкуренції. Запропоновано комплекс заходів, спрямованих на посилення конкурентних позицій підприємства. Статья посвящена исследованию теоретико-методологических аспектов конкуренции и конкурентоспособности предприятия как наиболее важных категорий экономического механизма рыночной экономики.
Обобщена экономическая сущность конкуренции и конкурентоспособности на основе анализа и систематизации взглядов отечественных и зарубежных ученых. Проведено группирование форм конкуренции между
предприятиями по отраслево-территориальному признаку, количеством субъектов на рынке и степенью их
конкурентной силы, методами конкурентной борьбы. Проведен анализ и обобщение основных концепций
конкуренции, определены основные концептуальные подходы к определению сущности конкуренции. Предложен комплекс мер, направленных на усиление конкурентных позиций предприятия. The article is devoted to the study of theoretical and methodological aspects of competition and competitiveness
of the enterprise as the most important categories of the economic mechanism of a market economy. The economic
essence of competition and competitiveness is generalized on the basis of analysis and systematization of views
of domestic and foreign scientists. Competitiveness of the enterprise is considered as a complex multifaceted concept that involves the struggle to achieve the best results, gain competitive advantage through the efficient use of
all available resources, manufacture and sale of competitive products and profit from efficient business activities.
The study of the economic essence of the competitiveness of enterprises shows that its increase in crisis management is a complex but important process. To ensure a sufficient level of competitiveness, domestic enterprises need,
above all, significant financial resources, as well as logical and consistent management decisions by management.
The grouping of forms of competition between enterprises on the basis of industry and territory, the number of
entities in the market and the degree of their competitive strength, the methods of competition. The analysis and
generalization of the basic concepts of competition are carried out, the basic conceptual approaches to definition
of essence of competition are defined. A set of measures aimed at strengthening the competitive position of the
enterprise is proposed. It is determined that in order to ensure the competitive level of the enterprise it is necessary
to conduct as an assessment of competitiveness, which involves identifying the strengths and weaknesses of its
activities, hidden opportunities and potential threats. This makes it possible to effectively plan and direct the activities
of the enterprise based on its competitive advantages.
URI:
http://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/34918
Відкрити
Пов'язані елементи
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Методологічні аспекти забезпечення конкурентоспроможності підприємства та якості оновлення його потенціалу
Мороз, О. В.; Воловодюк, С. С.; Гребеньок, І. В.; Moroz, O. V.; Volovodyuk, S. S; Grebenok, I. V. (Маріупольський державний університет, 2014)Розглянуто трактування, сутність та цілі основних методологічних складових теорії конкуренції: конкурентоспроможність, конкурентні переваги, конкурента стратегія, конкурентна позиція, конкурентний потенціал із врахуванням ... -
Механізм управління конкурентоспроможністю підприємства в умовах нестабільності
Кривіцька, В. В.; Зянько, В. В. (Дніпровський державний аграрно-економічний університет, 2020)У статті досліджено конкуренцію як одну із найголовніших складових функціонування системи ринкового господарства. З`ясовано сутність понять «конкуренція», «конкурентоспроможність підприємства», «управління конкурентоспроможністю ... -
Елементи організаційно-економічного механізму управління конкурентоспроможністю підприємства
Гуменюк, В. С. (ВНТУ, 2020)Розглянуто роль управління конкурентоспроможністю підприємства в умовах ринкової економіки. Досліджено сутність та обґрунтовано важливість механізму управління конкурентоспроможністю підприємства. Виділено основні структурні ...