Оцінка точності вимірювання параметрів автомобіля на стенді з біговими барабанами
Автор
Кривошапов, С.
Зуєв, В.
Кашканов, В.
Krivoshapov, S.
Zuyev, V.
Kashkanov, V.
Дата
2021Metadata
Показати повну інформаціюCollections
Анотації
Паливна економічність є одним з показників оцінки ефективності рухомого складу. У статті розглянутіо основні причини, які обумовлюють необхідність оцінки паливної економічності дорожньо-транспортних засобів в процесі експлуатації. Наведено аналіз рекомендацій в нормативно-правовій документації до точності вимірювання параметрів автомобіля. Сформульовано мету роботи, яка полягає в розробці заходів для підвищення точності вимірювань при стендових випробуваннях автомобілів. Розглянуто головні особливості вимірювання витрати палива на імітаційному стенді з біговими барабанами. Представлено формули для розрахунку шляхової витрати палива на дорозі і на стенді з біговими барабанами. Визначено критерій подібності дорожніх і стендових випробувань на паливну економічність автомобіля. Розглянуто чинники, що впливають на вимірювання витрати палива. Складено загальну вимірювальну схему імітаційного стенду. Проаналізовано складові навантажувально-швидкісних режимів роботи стенда. Проведено метрологічну оцінку апаратури для вимірювання крутного моменту і швидкості обертання приводного вала бігових барабанів. Наведено схему тарування тензометричної балки, яка застосовується для вимірювання крутного моменту на бігових барабанах стенда і колесах автомобіля. Оцінена закономірність зміни вихідного каналу вимірювального сигналу від крутного моменту. Отримано характеристика відносної похибки для двох діапазонів вимірювань навантаження. Встановлено вплив частоти і кількості послідовних вимірювань на збіжність точності визначення витрати палива, швидкості і навантаження транспортного засобу при стендових випробуваннях. Отримано оптимальний час вимірювання з допустимою точністю. Отримано залежність загальної похибки вимірювання витрати палива на стенді з біговими барабанами з урахуванням точності вимірювання, обробки і дискретизації сигналу. Оцінено вплив частоти дискретизації аналогово-цифрового перетворення. Розроблено висновки та рекомендації, вказані основні шляхи подальших досліджень. Fuel efficiency is one of the indicators for evaluating the efficiency of rolling stock. The article discusses the main reasons that determine the need to assess the fuel efficiency of road vehicles during their operation. An analysis of recommendations for the accuracy of measuring vehicle parameters in regulatory documents was given. The goal of the work was formulated, which is to develop measures to improve the accuracy of measurements during bench tests of cars. The main features of measuring fuel consumption on a simulation stand with running drums were considered. Formulas for calculating fuel travel on the road and on the stand with running drums were presented. A criterion for the similarity of road and bench tests for the fuel efficiency of a car was determined. The factors that influence the measurement of fuel consumption were considered. The general measuring scheme of the simulation bench was drawn up. The components of the load-speed modes for the stand operation were analyzed. A metrological assessment was made of the equipment used to measure the torque and rotation speed of the drive shaft of the running drums. A diagram of the calibration process of a strain gauge beam was given, which is used to measure the torque on the running drums of the stand and the wheels of a car. An assessment was made of the regularity of the change in the output channel of the measuring signal from the torque. The characteristic of the relative error was obtained for two ranges of load measurements. The influence of the frequency and number of successive measurements on the convergence of the accuracy of determining the fuel consumption, speed and load of the vehicle during bench tests was established. The optimal measurement time was obtained with an acceptable accuracy. The general dependence of the total error in measuring fuel consumption on a stand with running drums was obtained, taking into account the accuracy of measuring, processing and sampling the signal. The influence of the sampling frequency of the analog-to-digital conversion on the measurement accuracy was assessed. Conclusions and recommendations were developed, which indicated the main avenues for further research.
URI:
http://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/35518