Показати скорочену інформацію

dc.contributor.authorКривошапов, С.uk
dc.contributor.authorЗуєв, В.uk
dc.contributor.authorКашканов, В.uk
dc.contributor.authorKrivoshapov, S.en
dc.contributor.authorZuyev, V.en
dc.contributor.authorKashkanov, V.en
dc.date.accessioned2022-06-23T11:59:34Z
dc.date.available2022-06-23T11:59:34Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.citationКривошапов С. Оцінка точності вимірювання параметрів автомобіля на стенді з біговими барабанами [Текст] / C. Кривошапов, В. Зуєв, В. Кашканов // Вісник машинобудування та транспорту. – 2021. – № 1. – С. 60-67.uk
dc.identifier.issn2413-4503
dc.identifier.issn2415-3486
dc.identifier.urihttp://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/35518
dc.description.abstractПаливна економічність є одним з показників оцінки ефективності рухомого складу. У статті розглянутіо основні причини, які обумовлюють необхідність оцінки паливної економічності дорожньо-транспортних засобів в процесі експлуатації. Наведено аналіз рекомендацій в нормативно-правовій документації до точності вимірювання параметрів автомобіля. Сформульовано мету роботи, яка полягає в розробці заходів для підвищення точності вимірювань при стендових випробуваннях автомобілів. Розглянуто головні особливості вимірювання витрати палива на імітаційному стенді з біговими барабанами. Представлено формули для розрахунку шляхової витрати палива на дорозі і на стенді з біговими барабанами. Визначено критерій подібності дорожніх і стендових випробувань на паливну економічність автомобіля. Розглянуто чинники, що впливають на вимірювання витрати палива. Складено загальну вимірювальну схему імітаційного стенду. Проаналізовано складові навантажувально-швидкісних режимів роботи стенда. Проведено метрологічну оцінку апаратури для вимірювання крутного моменту і швидкості обертання приводного вала бігових барабанів. Наведено схему тарування тензометричної балки, яка застосовується для вимірювання крутного моменту на бігових барабанах стенда і колесах автомобіля. Оцінена закономірність зміни вихідного каналу вимірювального сигналу від крутного моменту. Отримано характеристика відносної похибки для двох діапазонів вимірювань навантаження. Встановлено вплив частоти і кількості послідовних вимірювань на збіжність точності визначення витрати палива, швидкості і навантаження транспортного засобу при стендових випробуваннях. Отримано оптимальний час вимірювання з допустимою точністю. Отримано залежність загальної похибки вимірювання витрати палива на стенді з біговими барабанами з урахуванням точності вимірювання, обробки і дискретизації сигналу. Оцінено вплив частоти дискретизації аналогово-цифрового перетворення. Розроблено висновки та рекомендації, вказані основні шляхи подальших досліджень.uk
dc.description.abstractFuel efficiency is one of the indicators for evaluating the efficiency of rolling stock. The article discusses the main reasons that determine the need to assess the fuel efficiency of road vehicles during their operation. An analysis of recommendations for the accuracy of measuring vehicle parameters in regulatory documents was given. The goal of the work was formulated, which is to develop measures to improve the accuracy of measurements during bench tests of cars. The main features of measuring fuel consumption on a simulation stand with running drums were considered. Formulas for calculating fuel travel on the road and on the stand with running drums were presented. A criterion for the similarity of road and bench tests for the fuel efficiency of a car was determined. The factors that influence the measurement of fuel consumption were considered. The general measuring scheme of the simulation bench was drawn up. The components of the load-speed modes for the stand operation were analyzed. A metrological assessment was made of the equipment used to measure the torque and rotation speed of the drive shaft of the running drums. A diagram of the calibration process of a strain gauge beam was given, which is used to measure the torque on the running drums of the stand and the wheels of a car. An assessment was made of the regularity of the change in the output channel of the measuring signal from the torque. The characteristic of the relative error was obtained for two ranges of load measurements. The influence of the frequency and number of successive measurements on the convergence of the accuracy of determining the fuel consumption, speed and load of the vehicle during bench tests was established. The optimal measurement time was obtained with an acceptable accuracy. The general dependence of the total error in measuring fuel consumption on a stand with running drums was obtained, taking into account the accuracy of measuring, processing and sampling the signal. The influence of the sampling frequency of the analog-to-digital conversion on the measurement accuracy was assessed. Conclusions and recommendations were developed, which indicated the main avenues for further research.en
dc.language.isouk_UAuk_UA
dc.publisherВНТУuk
dc.relation.ispartofВісник машинобудування та транспорту. № 1 : 60-67.uk
dc.relation.urihttps://vmt.vntu.edu.ua/index.php/vmt/article/view/239
dc.subjectавтомобільuk
dc.subjectдіагностикаuk
dc.subjectтехнічний станuk
dc.subjectобладнанняuk
dc.subjectвимірюванняuk
dc.subjectточністьuk
dc.subjectстенд з біговими барабанамиuk
dc.subjectвитрата паливаuk
dc.subjectcaren
dc.subjectdiagnosticsen
dc.subjecttechnical conditionen
dc.subjectequipmenten
dc.subjectmeasurementen
dc.subjectaccuracyen
dc.subjectstand with running drumsen
dc.subjectfuel consumptionen
dc.titleОцінка точності вимірювання параметрів автомобіля на стенді з біговими барабанамиuk
dc.title.alternativeEstimation of the accuracy of measuring vehicle parameters on the stand with running drumsen
dc.typeArticle
dc.relation.referencesНормативний документ, затверджений Міністерством інфраструктури України 07.10.2011. Норми витрат палива і мастильних матеріалів на автомобільному транспорті . Київ: ДержавтотрансНДІпроект», 2012, 120 с.uk
dc.relation.referencesС. І. Кривошапов, «Оцінка точності і достовірності вимірювання витрат палива». Технічний сервіс агропромислового лісового та транспортного комплексів, № 22, с. 90-97, 2020. DOI 10.37700/ts.2020.22.90-97.uk
dc.relation.referencesВ. К. Вахламов, Автомобили : эксплуатационные свойства. Москва: Academia, 2012.ru
dc.relation.referencesН. Я. Говорущенко, Экономия топлива и снижение токсичности на автомобильном транспорте. Москва: Транспорт, 1990.ru
dc.relation.referencesПоложение о профилактическом обслуживании и ремонте транспортных машин (Методические рекомендации. Харьков: РИО ХГАДТУ, 1998.ru
dc.relation.referencesН. Я. Говорущенко, Ю. В. Горбик, и С. И. Кривошапов, «Алгоритм диагностирования автомобиля по индикаторному расходу топлива в агрегатах», Вісник СевНТУ. Вип. 121/2011, с. 26-29, 2011.ru
dc.relation.referencesН. Я. Говорущенко, Системотехника автомобильного транспорта (расчетные методы исследований. Харьков: ХНАДУ, 2011.ru
dc.relation.referencesГОСТ 20306-90. Автотранспортные средства. Топливная экономичность. Методы испытаний». URL: http://www.vashdom.ru/gost/20306-90/. (дата обращения: 15.04.2021).ru
dc.relation.referencesЭ. Х. Рабинович. «Исследование и совершенствование методов и средств стендовой проверки автомобильных тормозов». автореф. канд. техн. наук; 05.22.10. Харьков: ХАДИ, 1981.ru
dc.relation.referencesР. Н. Сафиуллин, и М. А. Керимов, Интеллектуальные бортовые системы на автомобильном транспорте. Москва: Директ-Медиа, 2017.ru
dc.relation.referencesЭ. И. Цветков, Процессорные измерительные средства. Ленинград: Энергоавтомиздат, 1989.ru
dc.relation.referencesВ. А. Брднер. Измерительные приборы (теория, расчет, проектирование). Москва: Изд-во стандартов, 1986.ru
dc.relation.referencesЯ. М. Вильнер, Я. Т. Ковалев, и Б. Б. Некрасов, Справочное пособие по гидравлике, гидромашинам и гидроприводам. Минск: Вышэйш. школа, 1976.ru
dc.relation.referencesН. Я. Говорущенко, и А. Н. Туренко, Системотехника транспорта (на примерах автомобильного транспорта). Харьков: РИО ХГАДТУ, 1998, Т. 1.ru
dc.relation.referencesИ. А. Мармут и Ю. В. Зыбцев. «Методика поверки измерительной системы инерционного роликового стенда». Автомобильный транспорт, Вып. 29, с. 207-217, 2011.ru
dc.relation.referencesИ. А. Мармут, и В. И. Мармут. «Методика поверки канала измерения скорости инерционного стенда с беговыми барабанами». Автомобильный транспорт, Вып. 22, с. 53-57, 2008.ru
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.31649/2413-4503-2021-13-1-60-67


Файли в цьому документі

Thumbnail

Даний документ включений в наступну(і) колекцію(ї)

Показати скорочену інформацію