Показати скорочену інформацію

dc.contributor.authorНазаров, О.uk
dc.contributor.authorКашканов, В.uk
dc.contributor.authorГуменюк, Р.uk
dc.contributor.authorКотік, Є.uk
dc.contributor.authorNazarov, A.en
dc.contributor.authorKashkanov, V.en
dc.contributor.authorGumenyuk, R.en
dc.contributor.authorKotik, E.en
dc.date.accessioned2022-06-23T14:07:02Z
dc.date.available2022-06-23T14:07:02Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.citationОбґрунтування впливу зміни коефіцієнта міжосьового розподілу гальмівної сили на керованість легкового автомобіля [Текст] / О. Назаров, В. Кашканов, Р. Гуменюк, Є. Котік // Вісник машинобудування та транспорту. – 2021. – № 2. – С. 72-79.uk
dc.identifier.issn2415-3486
dc.identifier.issn2413-4503
dc.identifier.urihttp://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/35538
dc.description.abstractУ статті розглядається зміна радіуса миттєвого центра повороту легкового автомобіля, що рухається по криволінійній траєкторії під час гальмування, з урахуванням бічного уводу коліс обох осей автомобілів, як обладнаних електронними системами стеження за процесом гальмування, так і не обладнаних такими.Запропоновано критерій щодо оцінки керованості легкових автомобілі , які рухаються по криволінійній траєкторії в загальмовуваному стані, шляхом зіставлення відношення поточної швидкості автомобіля до подовжньої бази із співвідношенням коефіцієнтів бічного уводу шин до добутку подовжньої бази автомобіля, маси і косинусів кутів, що характеризують положення нового миттєвого центра повороту.Встановлено, що радіус миттєвого повороту подовжньої осі автомобіля, що рухається по криволінійній траєкторії під час гальмування, залежить від швидкості руху центра мас автомобіля, коефіцієнта міжосьового розподілу гальмівної сили, фізичних характеристик застосовуваних шин, кута керованих коліс і конструктивно-вагових параметрів. У результаті це дозволяє встановити контрольованість керованості.Авторами одержано залежності, які дозволять створювати нові алгоритми функціонування сучасних електронних систем управління стабілізацією подовжньої осі загальмованого легкового автомобіля, що враховують одночасно швидкість руху автомобіля, його конструктивно-вагові характеристики, основну характеристику його гальмівної системи (коефіцієнт міжосьового розподілу гальмівної сили автомобіля), фізичні характеристики використовуваних шин на колесах та пов’язувати їх з кутами керованих коліс, контролюючи відхилення подовжньої осі, що дозволяє водієві зберігати можливість здійснення досить різких маневрів безпосередньо в процесі гальмування, рухаючись по криволінійній траєкторії.uk
dc.description.abstractThe article considers the change of the radius of the instantaneous center of rotation of a car moving along a curved trajectory during braking, taking into account the lateral input of the wheels of both axles of cars, both equipped with electronic tracking systems and not equipped with such.A criterion for assessing the controllability of cars moving on a curved trajectory in a braked state, by comparing the ratio of the current speed of the car to the longitudinal base with the ratio of the coefficients of lateral tire input to the product of the longitudinal base of the car, mass and cosines. It is established that the radius of instantaneous rotation of the longitudinal axis of the car moving along a curved trajectory during braking depends on the speed of the center of mass of the car, the coefficient of axle distribution of braking force, physical characteristics of applied tires, steering wheel angle and design and weight parameters. As a result, it allows you to set controllability.The authors obtained dependences that will create new algorithms for the operation of modern electronic control systems for stabilizing the longitudinal axis of a braked car, taking into account the speed of the car, its design and weight characteristics, the main characteristics of its braking system (coefficient of axle braking force distribution), physical characteristics used tires on wheels and connect them to the angles of the steered wheels, controlling the deviation of the longitudinal axis, which allows the driver to maintain the possibility of quite sharp maneuvers directly in the braking process, moving along a curved trajectory.en
dc.language.isouk_UAuk_UA
dc.publisherВНТУuk
dc.relation.ispartofВісник машинобудування та транспорту. № 2 : 72-79.uk
dc.relation.urihttps://vmt.vntu.edu.ua/index.php/vmt/article/view/263
dc.subjectлегковий автомобільuk
dc.subjectкерованістьuk_UA
dc.subjectгальмуванняuk
dc.subjectкриволінійна траєкторія рухуuk
dc.subjectалгоритм функціонування електронної системи стеження за процесом стабілізації курсового кутаuk
dc.subjectpassenger caren
dc.subjectoperationen
dc.subjectbraking propertiesen
dc.subjectwear of brake mechanismsen
dc.subjectdesign coefficient of brakesen
dc.subjectactual coefficient of distribution of braking forces between axlesen
dc.subjectelectronic system for tracking the braking processen
dc.titleОбґрунтування впливу зміни коефіцієнта міжосьового розподілу гальмівної сили на керованість легкового автомобіляuk
dc.title.alternativeSubstantiation of the influence of changes in the coefficient of axle distribution of braking force on the handling of a passenger caren
dc.typeArticle
dc.relation.referencesКолісні транспортні засоби. Вимоги щодо безпечності технічного стану та методи контролювання (БЗ №11-12-2010/436): ДСТУ 3649: 2010. [Чинний від 28.11.2010]. К.: Держспоживстандарт України, 2011, 26 с. (Національний стандарт України).uk
dc.relation.referencesО. І. Назаров, І. О. Назаров, Є. М. Шпінда, «Підвищення ефективності гальмування легкових автомобілів, обладнаних комбінованими системами стеження за процесом гальмування», Вісник машинобудування та транспорту, вип. 2(10), с. 54-63, 2019.uk
dc.relation.referencesВ. І. Назаров, О. І. Назаров, І. О. Назаров, «Математичне моделювання перерозподілу вертикальних реакцій на осях під час екстреного гальмування на дорозі з нахилом», Вісник НТУ «ХПІ». Серія: Математичне моделювання в техніці та технологіях, № 39(1082), с. 134-141, 2014.uk
dc.relation.referencesО. І. Назаров, В. І. Назаров, «Вплив експлуатаційних умов на ефективність гальмування легкових автомобілів» у Міжвузівський збірник Наукові нотатки (за галузями знань «Технічні науки»). Луцьк: ЛНТУ, 2014. – Вып. 56. С. 119-127uk
dc.relation.referencesJ. Zhang, D. Ren, B. Song, G. Sun, G. Sun, «The research of regenerative braking control strategy for advanced braking force distribution», in Proceedings of the 5th International Conference on Natural Computation (ICNC 2009), vol. 6, pp. 458–462, Tianjin, China.en
dc.relation.referencesJ. Zhang, D. Kong, L. Chen, X. Chen, «Optimization of control strategy for regenerative braking of an electrified bus equipped with an anti-lock braking system», Journal of Automobile Engineering, vol. 226, no. 4, pp. 494–506, 2012.en
dc.relation.referencesC. Jo, J. Ko, H. Yeo, T. Yeo, S. Hwang, H. Kim, «Cooperative regenerative braking control algorithm for an automatic-transmission-based hybrid electric vehicle during a downshift», Journal of Automobile Engineering, vol. 226, no. 4, pp. 457–467, 2012.en
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.31649/2413-4503-2021-14-2-72-79


Файли в цьому документі

Thumbnail

Даний документ включений в наступну(і) колекцію(ї)

Показати скорочену інформацію