• English
    • українська
  • English 
    • English
    • українська
  • Login
View Item 
  • Frontpage
  • Факультет інформаційних електронних систем
  • Кафедра мовознавства
  • Наукові роботи каф. МЗ
  • View Item
  • Frontpage
  • Факультет інформаційних електронних систем
  • Кафедра мовознавства
  • Наукові роботи каф. МЗ
  • View Item
Сайт інституційного репозитарію ВНТУ містить роботи, матеріали та файли, які були розміщені докторантами, аспірантами та студентами Вінницького Національного Технічного Університету. Для розширення функцій сайту рекомендується увімкнути JavaScript.

Аудіовізуальні засоби навчання в процесі формування іншомовної комунікативної компетентності

Author
Зозуля, І. Е.
Стадній, А. С.
Слободянюк, А. А.
Date
2022
Metadata
Show full item record
Collections
  • Наукові роботи каф. МЗ [519]
Abstract
Завдяки інформаційним технологіям сучасний візуально орієнтований світ – це світ реальних і віртуальних можливостей. Тому телебачення й інтернет використовують не лише для розваги, але й з пізнавальною метою в усіх сферах людської діяльності, зокрема й в освіті. У дидактиці аудіовізуальні засоби відіграють важливу роль в оволодінні іноземними мовами. Доцільність їхнього використання в навчальному процесі зумовлюється тим, що вони сприяють реалізації всіх загальнодидактичних принципів навчання – активності, свідомості, послідовності, а також наочності. Аудіо- та відеоматеріали спрямовані на підвищення ефективності сприйняття програмового матеріалу, перевірку рівня його засвоєння, оволодіння вміннями та практичними навичками застосування отриманих знань. Метою нашого дослідження стала спроба окреслити найбільш базові принципи формування іншомовної компетентності студентів немовних закладів вищої освіти на основі використання аудіовізуальних засобів навчання. У процесі дослідження проведено аналіз і синтез передового педагогічного досвіду, узагальнено власні спостереження, експериментально перевірено доцільність використання аудіовізуальних засобів навчання у формуванні іншомовної мовленнєвої компетентності іноземних студентів підготовчого відділення та основного етапу навчання (1-4 курси), українських студентів 1-2 курсів Вінницького національного технічного університету. У статті розкрито сутність поняття іншомовної мовленнєвої компетентності. Проаналізовано основні методи формування іншомовної комунікативної компетентності студентів на основі використання аудіо- та відеоматеріалів (фоновправ, фонозаписів текстів, аудіоуроків, подкастів, відеофрагментів, відеофільмів, електронних підручників, online- словників, відеоконференцій, віртуальних семінарів, телекомунікаційних проєктів). Теоретично обґрунтувано й експериментально перевірено ефективність використання аудіовізуальних засобів навчання та їхній вплив на формування мовленнєвої компетентності в українських та іноземних студентів. Доведено, що під час використання аудіовізуальних засобів на заняттях варто враховувати пізнавальні закономірності навчальної діяльності студентів, їхню підготовленість до сприймання й засвоєння матеріалу, що вивчається, а також важливо забезпечити органічне поєднання конкретних аудіовізуальних засобів із професійною майстерністю викладача. Створення іншомовного комунікативного середовища сприятиме не лише оптимізації навчання майбутніх інженерів іншомовного фахового спілкування, а й формуванню в них професійної комунікативної компетентності.
 
The modern visually oriented world is the world of real and virtual possibilities due to the information technologies application. Therefore, television and Internet are used not only for entertainment, but also for educational purposes in all the spheres of human activity including education. In didactics, audiovisuals play an important role in mastering foreign languages. The expediency of their use in the educational process is stipulated by their implementation facilitating of all general didactic learning principles – activity, consciousness, consistency, and clarity as well. Audio and video materials are aimed at improving the perception efficiency of program material, checking the level of its assimilation, mastering the abilities and practical skills of acquired knowledge application. The aim of our analysis was an attempt to define the most basic principles of foreign language competence formation of students from non-language institutions of higher education based on the use of audiovisual teaching aids. During the study, the analysis and synthesis of the advanced pedagogical experience was carried out, own observations were generalized, expediency of the use of audiovisual teaching aids in formation of foreign language competence of foreign students of preparatory department and the main stage of training (1st-4th year students), 1st-2nd year Ukrainian students of Vinnytsia National Technical University was experimentally verified. The article reveals the essence of the concept of foreign language competence. The main methods of students’ foreign language competence formation based on the use of audio and video materials (phonetic recordings, texts recordings, audio lessons, podcasts, video clips, video films, electronic textbooks, online dictionaries, video conferences, virtual seminars, telecommunication projects) are analyzed. The effectiveness of the use of audiovisual teaching aids and their influence on the formation of speech competence among Ukrainian and foreign students is theoretically substantiated and experimentally tested. It is proved that while using audiovisuals in the classroom one should take into account the cognitive patterns of students’ learning activities, their readiness to perceive and assimilate the learning material, and it is also important to ensure an organic combination of specific audiovisuals with teacher’s professional skills. Creation of the foreign language communicative environment will help not only training optimization of future engineers of foreign language professional communication, and also the formation of their professional communicative competence.
 
URI:
http://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/35734
View/Open
108475.pdf (224.1Kb)

Institutional Repository

FrontpageSearchHelpContact UsAbout Us

University Resources

JetIQLibrary websiteUniversity websiteE-catalog of VNTU

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypePublisherLanguageUdcISSNPublicationDOIThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypePublisherLanguageUdcISSNPublicationDOI

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

ISSN 2413-6360 | Frontpage | Send Feedback | Help | Contact Us | About Us
© 2016 Vinnytsia National Technical University | Extra plugins code by VNTU Linuxoids | Powered by DSpace
Працює за підтримки 
НТБ ВНТУ