Показати скорочену інформацію

dc.contributor.authorMelnyk, O.en
dc.contributor.authorPetryk, O.en
dc.contributor.authorLysohor, L.en
dc.contributor.authorPavlyk, O.en
dc.contributor.authorBoiaryn, L.en
dc.contributor.authorTykhonova, S.en
dc.contributor.authorТихонова, С. В.uk
dc.date.accessioned2022-08-29T10:37:58Z
dc.date.available2022-08-29T10:37:58Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.citationCurrent Approaches to Organizing the Educational Process in Primary School: a Neuroscientific Approach [Text] / O. Melnyk, O. Petryk, L. Lysohor, [etc.] // BRAIN. Broad Research in Artificial Intelligence and Neuroscience. – 2022. – Vol. 13, № 1, Sup. 1. – P. 01-21.en
dc.identifier.citationMelnyk O., Petryk O., Lysohor L., Pavlyk O., Boiaryn L., Tykhonova S. Current Approaches to Organizing the Educational Process in Primary School: a Neuroscientific Approach. BRAIN. Broad Research in Artificial Intelligence and Neuroscience. 2022. Vol. 13, № 1, Sup. 1. P. 01-21.en
dc.identifier.issn2068-0473
dc.identifier.issn2067-3957
dc.identifier.urihttp://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/35759
dc.description.abstractThe education system in the New Ukrainian School does not meet expectations, and therefore requires reforms and changes, involvement of modern approaches to organization of the educational process. This article analyzes various innovative neuropedagogical, neuropsychological and neurolinguistic techniques, proposed by scientists and educators-innovators and substantiates the importance of their implementation in the primary school learning process. The relevance of the topic is attributable to the need to solve pedagogical problems, using knowledge about individual characteristics of brain activity, higher mental functions and thinking strategies of primary school children. This study allows to make the educational process more effective and to ensure full self-realization of each child, as well as cognitive and personal development of primary school students. The article presents current provisions of research work of primary school teachers and psychologists the standpoint of related to pedagogy neurosciences, as well as introduction of modern neuropedagogical, neuropsychological and neurolinguistic approaches to the practice of educational process in the New Ukrainian school.en
dc.description.abstractСистема образования в Новой украинской школе не оправдывает ожиданий, а потому требует реформ и изменений, привлечения современных подходов к организации образовательного процесса. В данной статье анализируются различные инновационные нейропедагогические, нейропсихологические и нейролингвистические методики, предложенные учеными и педагогами-новаторами, и обосновывается важность их внедрения в процесс обучения в начальной школе. Актуальность темы обусловлена ​​необходимостью решения педагогических задач, используя знания об индивидуальных особенностях мозговой деятельности, высших психических функциях и стратегиях мышления младших школьников. Это исследование позволяет сделать образовательный процесс более эффективным и обеспечить полную самореализацию каждого ребенка, а также познавательное и личностное развитие учащихся начальных классов. В статье представлены современные положения научно-исследовательской работы учителей начальных классов и психологов с позиций смежных с педагогикой нейронаук, а также внедрения современных нейропедагогических, нейропсихологических и нейролингвистических подходов в практику образовательного процесса в Новой украинской школе.ru
dc.language.isoen_USen
dc.publisherLUMEN Publishingen
dc.relation.ispartofBRAIN. Broad Research in Artificial Intelligence and Neuroscience. Vol. 13, № 1, Sup. 1 : 01-21.en
dc.relation.urihttps://lumenpublishing.com/journals/index.php/brain/article/view/4719
dc.subjectNeuropedagogyen
dc.subjectbrain activityen
dc.subjectthinking strategyen
dc.subjectpolymodal learningen
dc.subjectneuropsychologyen
dc.subjectlateralityen
dc.titleCurrent Approaches to Organizing the Educational Process in Primary School: a Neuroscientific Approachen
dc.typeArticle
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.18662/brain/13.1Sup1/299


Файли в цьому документі

Thumbnail

Даний документ включений в наступну(і) колекцію(ї)

Показати скорочену інформацію