Показати скорочену інформацію

dc.contributor.authorАзарова, Л. Є.uk
dc.contributor.authorAzarova, L. Y.en
dc.date.accessioned2023-01-04T23:43:08Z
dc.date.available2023-01-04T23:43:08Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.citationАзарова Л. Є. Дослідження двокомпонентних складних номінацій на фонетичному рівні в концепції “золотої” пропорції [Текст] / Л. Є. Азарова // Вчені записки Таврійського національного університету імені В. І. Вернадського. Серія «Філологія. Журналістика». – 2022. – Т. 33, № 6. – С. [?].uk
dc.identifier.urihttp://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/36142
dc.description.abstractУ статті розглянуто структурну організацію двокомпонентних складних слів у концепції “золотої” пропорції на фонетичному (акустичному) рівні. Розкрито механізм і основні принципи побудови композитів і юкстапозитів як закономірності світобудови на фонетичному (акустичному) рівні. Доведено, що гармонійну побудову складних номінацій варто розглядати як кількісний показник у вигляді співвідношення тривалості звучання цілого слова до довжини великого компонента. Кількісні показники гармонійності побудови двокомпонентних композитівіменників, прикметників, дієприкметників, прислівників, а також юкстапозитів у формі іменників, прикметників та прислівників базуються на числових значеннях “золотої” Р- і S-пропорцій, чисел Фібоначчі тощо. Визначено, що переважна більшість композитів і юкстапозитів належать до сім’ї класичної “золотої” 1-пропорції та “золотої” 2-пропорції. Менше нараховує сім’я “золотої” 3-пропорції. Сім’ї “золотої” S=4-, 5-пропорцій є нечисленними. Все це свідчить про те, що наявність на фонетичному (акустичному) рівні чітко окреслених часових співвідношень не є випадковою, а композити і юкстапозити мають гармонійну побудову. Встановлено, що це зумовлено впливом роботи людського мозку на процес утворення мови взагалі і, зокрема, складних номінацій, оскільки мова є продуктом розумової діяльності мовця і сприйняття ним гармонії на рівні абстрактного мисленнявідбивається на побудові складень. Доведено, що результати досліджень гармонійної побудови складних слів у концепції “золотої” пропорції на фонетичному (акустичному) рівні мають прикладне значення і можуть застосовуватися під час розпізнавання мови, автоматизованого оброблення текстів, синтезу звукових повідомлень тощо. За допомогою комп’ютерних технологій можливе створення робота-диктора, який чітко ставитиме логічний наголос у реченнях, буде “ідеально” вимовляти слова, тексти.uk
dc.description.abstractThe article examines the structural organization of two-component compound words in the concept of the "golden" proportion at the phonetic (acoustic) level. The mechanism and basic principles of building composites and juxtaposites as regularities of the universe at the phonetic (acoustic) level are revealed. It is proved that the harmonic construction of complex nominations should be considered as a quantitative indicator in the form of the ratio of the duration of the sound of the whole word to the length of the large component. Quantitative indicators of the harmony of the construction of two-component composite nouns, adjectives, verbs, adverbs, as well as juxtaposes in the form of nouns, adjectives and adverbs are based on the numerical values of the "golden" Р- and S-proportions, Fibonacci numbers, etc. It was determined that the vast majority of composites and juxtaposites belong to the family of the classic "golden" 1-proportion and "golden" 2-proportion. The "golden" 3-proportion family counts less. Families of "golden" S=4-, 5-proportions are few. All this indicates that the presence of clearly defined temporal relationships at the phonetic (acoustic) level is not accidental, and composites and juxtaposites have a harmonious structure. It was established that this is caused by the influence of the human brain on the process of language formation in general and, in particular, complex nominations, since language is a product of the speaker's mental activity and his perception of harmony at the level of abstract thinking is reflected in the construction of syllables. It has been proven that the results of research on the harmonic construction of complex words in the concept of the "golden" proportion at the phonetic (acoustic) level have applied value and can be used during speech recognition, automated text processing, synthesis of sound messages, etc. With the help of computer technologies, it is possible to create a robot announcer that will clearly put a logical emphasis in sentences, and will "perfectly" pronounce words and texts.en
dc.language.isouk_UAuk_UA
dc.publisherТаврійський національний університет імені В. І. Вернадськогоuk
dc.relation.ispartofseriesФілологія. Журналістикаuk
dc.subjectlinguistic-informational approachen
dc.subjectphonetic (acoustic level)en
dc.subject"golden" proportionen
dc.subjectFibonacci numbersen
dc.subjectluke's numbersen
dc.subjectinformation technologiesen
dc.subjectharmonic ratiosen
dc.subjectcompositeen
dc.subjectjuxtapositen
dc.subjectлінгво-інформаційний підхідuk
dc.subjectфонетичний (акустичний рівень)uk
dc.subject“золота” пропорціяuk
dc.subjectчисла Фібоначчіuk
dc.subjectчисла Люкаuk
dc.subjectінформаційні технологіїuk
dc.subjectгармонійні співвідношенняuk
dc.subjectкомпозитuk
dc.subjectюкстапозитuk
dc.titleДослідження двокомпонентних складних номінацій на фонетичному рівні в концепції “золотої” пропорціїuk
dc.title.alternativeRESEARCH OF TWO-COMPONENT COMPOUNDNOMINATIONS AT THE PHONETIC LEVEL IN THE CONCEPT OFTHE "GOLDEN" PROPORTIONen
dc.typeArticle


Файли в цьому документі

Thumbnail

Даний документ включений в наступну(і) колекцію(ї)

Показати скорочену інформацію