dc.contributor.author | Азарова, Л. Є. | uk |
dc.contributor.author | Azarova, L. Y. | en |
dc.date.accessioned | 2023-01-04T23:43:08Z | |
dc.date.available | 2023-01-04T23:43:08Z | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.identifier.citation | Азарова Л. Є. Дослідження двокомпонентних складних номінацій на фонетичному рівні в концепції “золотої” пропорції [Текст] / Л. Є. Азарова // Вчені записки Таврійського національного університету імені В. І. Вернадського. Серія «Філологія. Журналістика». – 2022. – Т. 33, № 6. – С. [?]. | uk |
dc.identifier.uri | http://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/36142 | |
dc.description.abstract | У статті розглянуто структурну організацію двокомпонентних
складних слів у концепції “золотої” пропорції на фонетичному
(акустичному) рівні. Розкрито механізм і основні принципи побудови
композитів і юкстапозитів як закономірності світобудови на фонетичному
(акустичному) рівні. Доведено, що гармонійну побудову складних номінацій
варто розглядати як кількісний показник у вигляді співвідношення
тривалості звучання цілого слова до довжини великого компонента.
Кількісні показники гармонійності побудови двокомпонентних композитівіменників, прикметників, дієприкметників, прислівників, а також
юкстапозитів у формі іменників, прикметників та прислівників базуються
на числових значеннях “золотої” Р- і S-пропорцій, чисел Фібоначчі тощо.
Визначено, що переважна більшість композитів і юкстапозитів належать
до сім’ї класичної “золотої” 1-пропорції та “золотої” 2-пропорції. Менше
нараховує сім’я “золотої” 3-пропорції. Сім’ї “золотої” S=4-, 5-пропорцій є
нечисленними. Все це свідчить про те, що наявність на фонетичному
(акустичному) рівні чітко окреслених часових співвідношень не є випадковою,
а композити і юкстапозити мають гармонійну побудову. Встановлено, що
це зумовлено впливом роботи людського мозку на процес утворення мови
взагалі і, зокрема, складних номінацій, оскільки мова є продуктом розумової
діяльності мовця і сприйняття ним гармонії на рівні абстрактного мисленнявідбивається на побудові складень. Доведено, що результати досліджень
гармонійної побудови складних слів у концепції “золотої” пропорції на
фонетичному (акустичному) рівні мають прикладне значення і можуть
застосовуватися під час розпізнавання мови, автоматизованого оброблення
текстів, синтезу звукових повідомлень тощо. За допомогою комп’ютерних
технологій можливе створення робота-диктора, який чітко ставитиме
логічний наголос у реченнях, буде “ідеально” вимовляти слова, тексти. | uk |
dc.description.abstract | The article examines the structural organization of two-component
compound words in the concept of the "golden" proportion at the phonetic
(acoustic) level. The mechanism and basic principles of building composites and
juxtaposites as regularities of the universe at the phonetic (acoustic) level are
revealed. It is proved that the harmonic construction of complex nominations
should be considered as a quantitative indicator in the form of the ratio of the
duration of the sound of the whole word to the length of the large component.
Quantitative indicators of the harmony of the construction of two-component
composite nouns, adjectives, verbs, adverbs, as well as juxtaposes in the form of
nouns, adjectives and adverbs are based on the numerical values of the "golden"
Р- and S-proportions, Fibonacci numbers, etc. It was determined that the vast
majority of composites and juxtaposites belong to the family of the classic "golden"
1-proportion and "golden" 2-proportion. The "golden" 3-proportion family counts
less. Families of "golden" S=4-, 5-proportions are few. All this indicates that the
presence of clearly defined temporal relationships at the phonetic (acoustic) level
is not accidental, and composites and juxtaposites have a harmonious structure. It
was established that this is caused by the influence of the human brain on the
process of language formation in general and, in particular, complex nominations,
since language is a product of the speaker's mental activity and his perception of
harmony at the level of abstract thinking is reflected in the construction of
syllables. It has been proven that the results of research on the harmonic
construction of complex words in the concept of the "golden" proportion at the
phonetic (acoustic) level have applied value and can be used during speech
recognition, automated text processing, synthesis of sound messages, etc. With the
help of computer technologies, it is possible to create a robot announcer that will
clearly put a logical emphasis in sentences, and will "perfectly" pronounce words
and texts. | en |
dc.language.iso | uk_UA | uk_UA |
dc.publisher | Таврійський національний університет імені В. І. Вернадського | uk |
dc.relation.ispartofseries | Філологія. Журналістика | uk |
dc.subject | linguistic-informational approach | en |
dc.subject | phonetic (acoustic level) | en |
dc.subject | "golden" proportion | en |
dc.subject | Fibonacci numbers | en |
dc.subject | luke's numbers | en |
dc.subject | information technologies | en |
dc.subject | harmonic ratios | en |
dc.subject | composite | en |
dc.subject | juxtaposit | en |
dc.subject | лінгво-інформаційний підхід | uk |
dc.subject | фонетичний (акустичний рівень) | uk |
dc.subject | “золота” пропорція | uk |
dc.subject | числа Фібоначчі | uk |
dc.subject | числа Люка | uk |
dc.subject | інформаційні технології | uk |
dc.subject | гармонійні співвідношення | uk |
dc.subject | композит | uk |
dc.subject | юкстапозит | uk |
dc.title | Дослідження двокомпонентних складних номінацій на фонетичному рівні в концепції “золотої” пропорції | uk |
dc.title.alternative | RESEARCH OF TWO-COMPONENT COMPOUNDNOMINATIONS AT THE PHONETIC LEVEL IN THE CONCEPT OFTHE "GOLDEN" PROPORTION | en |
dc.type | Article | |